Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha Tzr Vastloop problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62288 - Yamaha Tzr Vastloop problemen
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 9829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meathausen 8-8-2010 19:44 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Als de bout om je kvs eruit te halen rond is, dan zou ik ervoor kiezen om er met een beitel een hoekje in te slaan en dan rond te tikken. Dat is een goede methode, en kan met vrij weinig ruimte. Gaat bijna altijd goed.

De boutjes bij je membraan heten 'torx'. Als je een passende torx sleutel koopt moet je erop letten dat er een uitsparing in de onderkant zit.


Ja ik zat ook al aan een ijzerzaagje te denken en dan zo zagen zodat je met de schroevendraaier erin kan, maar hiervoor is te weinig ruimte.
ik zal morgen eventjes met de beitel proberen. Verder zal ik nog even kijken naar een torx sleutel. bedankt voor de info.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Gewoon met een schroevendraaier die pennetjes in het midden van de inbus af laten breken.


Deze pennetjes zijn redelijk sterk nog, heb al wat geprobeerd maar dat werkte niet echt. maar morgen kijk ik wel eventjes weer.

Mvg
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Meathausen 10-8-2010 14:58 Print reply

Posts: 726
Ik heb vandaag eindelijk de waterpomp kunnen bekijken. Dit kon eerst niet omdat de schroef kapot was waarmee het kapje vastzat.

maar deze kvs pomp is nog helemaal in orde.


- Mengsel is goed
- Thermostaat werkt
- Bougie is donkerbruin
- Carburateur was helemaal schoon
- Geen speling op de krukas
- Zuiger is zoals je op de foto ziet gewoon warmgelopen
- Ontsteking is nog perfect, hij deed nog.
- Kvs-circuit is nog in orde want overal kwam het uit toen ik het aftapte.

Iemand nog suggestie wat het kan zijn? misschien iets makkelijks over het hoofd gezien post het maar. ben nogal ten einde raad
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Meathausen 10-8-2010 21:28 Print reply

Posts: 726
Net even wat andere brommer lui geinformeerd.
ik had het erover dat mijn oude zuigerkop naar binnen was gedeukt.
zou het dan aan de ontsteking kunnen liggen dat hij warmloopt? dus het warm worden door zelfdetonatie (diesel motor) of het verbranden op het verkeerde moment?

Mvg Meathausen

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 11-8-2010 om 0:29 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Maeddy 10-8-2010 21:59 Print reply

Posts: 1059
Ontsteking kan bij een tzr niet verdraaien. Of het moet zo zijn dat je geen spie in je vliegwiel hebt en dat die iets verdraaid is.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Meathausen 11-8-2010 15:23 Print reply

Posts: 726
maar dus de ontsteking kan ook niet van tijd veranderen.
zit er ook een weerstand in de bougie dop dat hij misschien een rare / verkeerde vonk doorgeeft?

de kop van de zuiger is namelijk ingedeukt.
of hoort dit bij zuigers die minimaal 1.5jaar oud zijn?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Meathausen 12-8-2010 18:41 Print reply

Posts: 726
Iemand die me nog kan helpen?
want ik wil het wel weer in elkaar zetten maar ik ben bang dat hij dan nog steeds die warmloper problemen heeft.

 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
coupequattro 12-8-2010 23:06 Print reply

Posts: 958
iets rijker mengsel geven, Thermostaat eruit halen, kvs erin, in slangen knijpen, bijvullen, starten, zonder dop max 5 min laten lopen, daarna potje boven max vullen en voorzichtig gaan rijden.
 
Meathausen 13-8-2010 8:27 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
iets rijker mengsel geven, Thermostaat eruit halen, kvs erin, in slangen knijpen, bijvullen, starten, zonder dop max 5 min laten lopen, daarna potje boven max vullen en voorzichtig gaan rijden.


Dus je adviseert de thermostaat eruit te halen. ( Je kan dus prima zonder?) en hem gewoon weer in elkaar te zetten.
zal ik de radiateur ook bijvullen of is het beter dat ik dat het door laat lopen?

en als laatste, kan ik met deze zuiger + cilinder doorrijden?
maat van mij die in de sprintwereld zit zei dat deze zuiger nog goed te doen was. aangezien er geen krassen op zitten alleen het afgeschuurde plekje wat er bovendien niet is ingeschuurd. Je ziet alleen kleurverschil.

MvG Meathausen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Derbi-Olaf 13-8-2010 9:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


Dus je adviseert de thermostaat eruit te halen. ( Je kan dus prima zonder?) en hem gewoon weer in elkaar te zetten.
zal ik de radiateur ook bijvullen of is het beter dat ik dat het door laat lopen?

en als laatste, kan ik met deze zuiger + cilinder doorrijden?
maat van mij die in de sprintwereld zit zei dat deze zuiger nog goed te doen was. aangezien er geen krassen op zitten alleen het afgeschuurde plekje wat er bovendien niet is ingeschuurd. Je ziet alleen kleurverschil.

MvG Meathausen

kan je inderdaad prima mee rondrijden

zuigertje heeft btw wel de goede zuigerspeling?


en thermostaat gewoon laten zitten

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 13-8-2010 om 9:09 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Meathausen 13-8-2010 9:17 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

kan je inderdaad prima mee rondrijden

zuigertje heeft btw wel de goede zuigerspeling?


en thermostaat gewoon laten zitten

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 13-8-2010 om 9:09 uur.


Bedankt voor de snelle reactie
Ja hij zit niet muurvast ofzo, je kan hem heel ietsje erin bewegen. Het is een overmaat zuiger 40.30 omdat de cilinder gehoond is. maar hij is idd heel iets te bewegen wat ook hoort.

Oke dus de thermostaat laat ik dan wel zitten, denk dat het anders wel heel lang duurt voordat de brommer warm is om goed te rijden.

Hoe kan ik het beste de brommer laten warmlopen dat de koelvloeistof goed is doorgespoeld?
want ik denk als ik hem start dat er nog geen kvs in de cilinder zit meteen. spoelt dit snel door of zijn er bepaalde handelingen voor?

Mvg Meathausen

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 13-8-2010 om 9:17 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Derbi-Olaf 13-8-2010 9:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


Bedankt voor de snelle reactie
Ja hij zit niet muurvast ofzo, je kan hem heel ietsje erin bewegen. Het is een overmaat zuiger 40.30 omdat de cilinder gehoond is. maar hij is idd heel iets te bewegen wat ook hoort.

Oke dus de thermostaat laat ik dan wel zitten, denk dat het anders wel heel lang duurt voordat de brommer warm is om goed te rijden.

Hoe kan ik het beste de brommer laten warmlopen dat de koelvloeistof goed is doorgespoeld?
want ik denk als ik hem start dat er nog geen kvs in de cilinder zit meteen. spoelt dit snel door of zijn er bepaalde handelingen voor?

Mvg Meathausen

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 13-8-2010 om 9:17 uur.

wat ik doe is.


=> vullen
=> in in de leidinkjes knijpen tot er geen lucht meer naarboven komt
=> bijvullen
=> starten zonder dop
=> rustig lasten warmdraaien en bijvullen wanneer nodig
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Saknet 13-8-2010 10:01 Print reply

Posts: 10355
je zou de thermostaat ook kunnen testen
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Tim-gpr99 13-8-2010 10:53 Print reply

Posts: 841
al gechecked
 
GPR50 '99 streetfightert
Meathausen 13-8-2010 11:07 Print reply

Posts: 726
Thermostaat werkt idd gewoon nog.
waar komt lucht naar boven dan? in het reservoir bedoel je?
bedankt voor alle info
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 9829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved