Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha Tzr Vastloop problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 946 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62288 - Yamaha Tzr Vastloop problemen
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maeddy 6-8-2010 15:16 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Maar ik zei toch, hij voelde nog LAUW aan.
dan is hij niet aan de kook lijkt me.
en waarom zou je er kraanwater in willen doen???


Jonge, ik probeer je alleen maar te helpen. Het interesseert mij geen reet of je cilinder lauw aanvoelt. Het gaat om je zuiger die te heet wordt en uitzet in je cilinder. Daarom loopt hij vast maat.

Sommige mensen gooien er kraanwater in om kvs te besparen. Maar dan koekt je radiateur dicht met kalk. Het is maar een suggestie. Ik neem aan dat jij een oplossing voor je probleem zoekt.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Makrolon 6-8-2010 15:22 Print reply

Posts: 6733
Een cylinder die 15 minuten stationair heeft gelopen voelt niet lauw aan, no way
 
KTM 525 EXC Supermoto
smefke 6-8-2010 15:59 Print reply
Posts: 507
serieus man het hoeft niet meteen het probleem te zijn maar het is wel de moeite waard om ff te gaan kijken of de waterpomp het doet.
en de cilinder hoeft niet warm te zijn maar de kvs wel.
en als er warm kvs door de cilinder heen gaat dan zet de zuiger juist uit.
en na 15 min stationair lopen is dat ding echt niet meer lauw hoor.
of je kunt wel heel erg goed tegen warmte.
 
Meathausen 6-8-2010 16:28 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Jonge, ik probeer je alleen maar te helpen. Het interesseert mij geen reet of je cilinder lauw aanvoelt. Het gaat om je zuiger die te heet wordt en uitzet in je cilinder. Daarom loopt hij vast maat.

Sommige mensen gooien er kraanwater in om kvs te besparen. Maar dan koekt je radiateur dicht met kalk. Het is maar een suggestie. Ik neem aan dat jij een oplossing voor je probleem zoekt.


Sorry, ik dacht dat je me niet begreep wat ik bedoelde.
Ik ben ook blij dat jullie me helpen, ben alleen nogal gestressd door het probleem. Er zit trouwens wel wat in je idee idd dat de zuiger wel heel warm is geworden. Toch raar dat hij de eerste keer dan ook vastliep terwijl hij niet lang stil stationair heeft gelopen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Een cylinder die 15 minuten stationair heeft gelopen voelt niet lauw aan, no way


nouja, je kon je hand er heel makkelijk tegenaan houden. wel warm maar absoluut niet heet. Ik noemde het lauw als indicatie dat het niet warm was.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
serieus man het hoeft niet meteen het probleem te zijn maar het is wel de moeite waard om ff te gaan kijken of de waterpomp het doet.
en de cilinder hoeft niet warm te zijn maar de kvs wel.
en als er warm kvs door de cilinder heen gaat dan zet de zuiger juist uit.
en na 15 min stationair lopen is dat ding echt niet meer lauw hoor.
of je kunt wel heel erg goed tegen warmte.


Ik kon me hand er makkelijk tegenaan houden. maar ik dacht als de cilinder niet warm is zal dat de kvs dat ook niet zijn ivm met dat het goed warmte absorbeert. Het waaide trouwens wel die dag dus hij had nog wel iets luchtkoeling

maar over de waterpomp enzo he. hoe controleer ik dat of die nog goed werkt.

Bedankt iig dat jullie me met het probleem willen voort helpen

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 6-8-2010 om 16:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 6-8-2010 om 16:29 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Maeddy 6-8-2010 16:31 Print reply

Posts: 1059
Je waterpomp zit rechts als je op de brommer zit. Als je dan aan de rechter kant staat dan zit dat ding rechts onder. (Daar gaat een kvs slang heen). Je laat je kvs aflopen (als je dat al niet gedaan hebt). Vervoglens draai je het kapje eraf. (naderhand wel de pakking vervangen) Als het goed is, als je je krukas heen en weer beweegt moeten die schoepen ook mee gaan.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 6-8-2010 om 16:32 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Meathausen 6-8-2010 16:36 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Je waterpomp zit rechts als je op de brommer zit. Als je dan aan de rechter kant staat dan zit dat ding rechts onder. (Daar gaat een kvs slang heen). Je laat je kvs aflopen (als je dat al niet gedaan hebt). Vervoglens draai je het kapje eraf. (naderhand wel de pakking vervangen) Als het goed is, als je je krukas heen en weer beweegt moeten die schoepen ook mee gaan.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 6-8-2010 om 16:32 uur.


Oh ik weet al welke je bedoelt
ik kan er nu niet naar kijken moet nu naar me werk heen.
morgen zal ik het eens bekijken en dan laat ik je horen hoe het gegaan is.

Mvg Meathausen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Ricker 7-8-2010 23:50 Print reply
Posts: 95
Misschien je ontsteking die ineens helemaal verkeerd loopt?
 
Meathausen 8-8-2010 12:47 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ricker
Misschien je ontsteking die ineens helemaal verkeerd loopt?


nee dat lijkt me niet want hij loopt nog gewoon wel, liep ook nog 1.500 toeren stationair.
ontsteking is nog prima.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Maeddy 8-8-2010 13:52 Print reply

Posts: 1059
Ontsteking kan niet verdraaien
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Meathausen 8-8-2010 16:35 Print reply

Posts: 726
vanmiddag heb ik even tijd gehad na de regenbui om met mijn brommer bezig te gaan en om de waterpomp te bekijken.
wat nu blijkt is dat 1 van de inbusjes helemaal doorgedraaid is en ik er geen grip op kan krijgen. laat het nou net die ene zijn waar je moeilijk bij kan dus met een fatsoenlijke tang kan ik er niet bij.
iemand suggesties?

Mvg Meathausen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Toettoet 8-8-2010 16:40 Print reply
Posts: 780
Tork bitje er in rammen en uitdraaien
 
Meathausen 8-8-2010 16:44 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Tork bitje er in rammen en uitdraaien


Tork bitje?
ik heb er al dingen geprobeerd in de rammen maar hij is gewoon zo rond als wat, krijg je geen grip op.

ik zal nog even wat proberen en misschien dat jullie tussendoor nog goeie ideeën hebben.

Mvg,

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 8-8-2010 om 16:56 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Meathausen 8-8-2010 17:20 Print reply

Posts: 726
Even nog wat anders + edit daarom maak ik even een nieuwe post.

1. De kvs pomp krijg ik er niet af want dat inbusje zit erg vast en het ding binnenin is rond. dus krijg er geen grip op is denk ik al eerder aangezeten door vorige eigenaar.
maaar... ik heb ook even aan de krukas gedraaid en ik zag dat er nog wat koelvloeistof in het buisje van de carter zit wat je cilinder ingaat. Als ik de krukas ronddraaide bewoog het kvs peil in dat carter buisje wel iets. maar je zag het verschil nauwelijks. hoort dat of zou het er bijna uit moeten spuiten?

2. ik wilde me membraam er ook afhalen maar die zit vast met 2 normale inbus, die zijn eruit nu. en ook 2 inbusjes met een punt of paaltje erin waardoor je er met normale inbussleutels niet bij kan.
iemand een idee hoe die dingen heten, hoe ik dat fix of waar ik zo'n aparte sleutel koop? ik wilde namelijk de kleppen op het membraam even bekijken.

Mvg Meathausen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Maeddy 8-8-2010 17:42 Print reply

Posts: 1059
Als de bout om je kvs eruit te halen rond is, dan zou ik ervoor kiezen om er met een beitel een hoekje in te slaan en dan rond te tikken. Dat is een goede methode, en kan met vrij weinig ruimte. Gaat bijna altijd goed.

De boutjes bij je membraan heten 'torx'. Als je een passende torx sleutel koopt moet je erop letten dat er een uitsparing in de onderkant zit.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Makrolon 8-8-2010 17:49 Print reply

Posts: 6733
Gewoon met een schroevendraaier die pennetjes in het midden van de inbus af laten breken.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 9830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved