Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha Tzr Vastloop problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62288 - Yamaha Tzr Vastloop problemen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meathausen 5-8-2010 15:54 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]


Zit in je cilinderkop normaal, voor je koelslang. Dingetje met veertje, gaat open als kvs bepaalde temperatuur bereikt zodat doorstroming gemaakt wordt naar je radiateur. Vaak wordt deze eruit gehaald wegens falen.

Dit bericht is gewijzigd door coupequattro op 5-8-2010 om 15:52 uur.

Zit er bij jou nog in, dat ding die met 2 schroefjes vast zit.
Haal die er uit, zet een pannetje water op het vuur met thermometer en kijk bij hoeveel graden hij opengaat

Dit bericht is gewijzigd door coupequattro op 5-8-2010 om 15:53 uur.


Oh dat ding. lijkt me wel toch aangezien de radiator en cilinder zelfde temperatuur hadden met het probleem.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Maeddy 5-8-2010 15:56 Print reply

Posts: 1059
Precies, je thermosthaat zorgt ervoor dat je geen half uur aan het warmrijden bent. Zo gauw je koelwater in de cilinder 80-90 graden is gaat hij open zodat je radiateur gekoeld water aan kan voeren.

Als hij niet open gaat komt er dus geen gekoeld koelwater in je cilinder waardoor hij veel te heet wordt en dit het gevolg zou kunnen zijn.

Dus: haal je thermosthaat eruit en gooi hem in een pan met heet water van 80-100 graden en kijk of hij open gaat.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Meathausen 5-8-2010 15:57 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Precies, je thermosthaat zorgt ervoor dat je geen half uur aan het warmrijden bent. Zo gauw je koelwater in de cilinder 80-90 graden is gaat hij open zodat je radiateur gekoeld water aan kan voeren.

Als hij niet open gaat komt er dus geen gekoeld koelwater in je cilinder waardoor hij veel te heet wordt en dit het gevolg zou kunnen zijn.

Dus: haal je thermosthaat eruit en gooi hem in een pan met heet water van 80-100 graden en kijk of hij open gaat.


maar als mijn radiateur al warm wordt dan is dat dingetje toch ook niet kapot??
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Maeddy 5-8-2010 15:59 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


maar als mijn radiateur al warm wordt dan is dat dingetje toch ook niet kapot??


Maar je typte hierboven ergens dat je radiateur lauw aanvoelde toch?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Meathausen 5-8-2010 16:08 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Maar je typte hierboven ergens dat je radiateur lauw aanvoelde toch?


ja maar de cilinder zelf ook.
ik ben hem nu aan het opwarmen in een pan met water. maar wat moet er open gaan dan?

en kan je ook zonder dat ding? hij zit er niet voor niets lijkt me

De veer trekt gewoon in alsware dus hij doet nog naar behoren toch?

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 5-8-2010 om 16:13 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
timmy16 5-8-2010 16:15 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


ja maar de cilinder zelf ook.
ik ben hem nu aan het opwarmen in een pan met water. maar wat moet er open gaan dan?

en kan je ook zonder dat ding? hij zit er niet voor niets lijkt me

De veer trekt gewoon in alsware dus hij doet nog naar behoren toch?

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 5-8-2010 om 16:13 uur.

khep bij mn derbi ook gewoon zonder thermostaat gereden, gewoon wat langer warmrijden dan
 
Bike Me, Aprilia
Meathausen 5-8-2010 16:21 Print reply

Posts: 726
ja oke maar nou weet ik nog niet wat de oorzaak van mijn probleem is.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
ErikVerkade 5-8-2010 16:32 Print reply

Posts: 980
was de eerste keer niet gewoon ''toeval'' en heb je de boel niet te vast gezet?
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Meathausen 5-8-2010 17:30 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
was de eerste keer niet gewoon ''toeval'' en heb je de boel niet te vast gezet?


eerste keer was gewoon ja weet ik niet waarom. maar 2e keer ging het na een kilometer al mis, en nee niets doorgedraait ofzo.

dus ik denk beide hetzelfde probleem.
maar wat dat probleem is weet ik niet
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Maeddy 5-8-2010 19:18 Print reply

Posts: 1059
Ik gok wel op een probleem in je kvs-circuit eigenlijk. Werkt je waterpomp wel goed?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Meathausen 6-8-2010 8:16 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Ik gok wel op een probleem in je kvs-circuit eigenlijk. Werkt je waterpomp wel goed?


Ja die werkt naar behoren. Maar ook al zou die kapot zijn, dan zou die na 5minuten rijden toch niet vast / warmlopen??

Is het trouwens noodzakelijk om een nieuwe zuiger te kopen en de cilinder te laten honen opnieuw? De cilinder zie je niets of nauwelijks wat aan. en het plekje op de zuiger is iets geschuurd maar hij is nog wel vol rond dus geen in hammetje ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 6-8-2010 om 12:19 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
smefke 6-8-2010 13:49 Print reply
Posts: 507
ehhm meathausen.
je kvs is gewoon aan de kook geraakt.
je hebt hem 15 min laten stationair lopen.
je radiateur kan geen koele lucht ontvangen want je rijd niet.
dus het water word ook niet gekoeld.
dus er gaat kokend water door je cilinder heen ja dat word warm.
heeft mijn vader ook meegemaakt met zijn motor wat te lang voor de stoplicht gewacht reed aan 3 min daarna was het al vastgelopen.
daar zal het hele probleem al liggen of je waterpomp is gewoon stuk en na 15 min stationair lopen zonder koel water in dat ding gepompt gooi hem dan gelijk in het vuur.
 
Meathausen 6-8-2010 15:06 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
ehhm meathausen.
je kvs is gewoon aan de kook geraakt.
je hebt hem 15 min laten stationair lopen.
je radiateur kan geen koele lucht ontvangen want je rijd niet.
dus het water word ook niet gekoeld.
dus er gaat kokend water door je cilinder heen ja dat word warm.
heeft mijn vader ook meegemaakt met zijn motor wat te lang voor de stoplicht gewacht reed aan 3 min daarna was het al vastgelopen.
daar zal het hele probleem al liggen of je waterpomp is gewoon stuk en na 15 min stationair lopen zonder koel water in dat ding gepompt gooi hem dan gelijk in het vuur.


Lees is beter.
Ik zei na 15minuten stationair was me radiateur EN me cilinder allebei nog lauw.
dus lijkt me sterk dat dat ding dan kapot is.
daarna heb ik hem weer uitgezet. en half uur later gereden. na 5min rijden was hij weer vastgelopen. maar de radiateur en de cilinder waren niet warm.

Dus iemand nog een idee wat het dan waarschijnlijk wel is of redeneer ik iets verkeerd?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Maeddy 6-8-2010 15:09 Print reply

Posts: 1059
Ja, smefke geeft wel een goede reden hoor.

Als jij je brommer 15 minuten stationair laat lopen, heb je inderdaad dikke kans dat je brommer daardoor te heet is geworden.

Bovendien ben ik benieuwd of je wel is kraanwater in je kvs systeem hebt gegooid?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Meathausen 6-8-2010 15:12 Print reply

Posts: 726
Maar ik zei toch, hij voelde nog LAUW aan.
dan is hij niet aan de kook lijkt me.
en waarom zou je er kraanwater in willen doen???
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 9779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved