Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha Tzr Vastloop problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62288 - Yamaha Tzr Vastloop problemen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 9778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meathausen 4-8-2010 16:46 Print topicpost

Posts: 726
Ik heb een Yamaha tzr sinds anderhalf jaar en er is nog nooit wat mee geweest.
tot dat ik laatst ong 60 reed toen hij mij alsware vastliep. hij kan niet te warm ofzo zijn want ik reed net 5 minuten.
ik kon hem hierna nog wel starten en ben naar huis gegaan.
alles uit elkaar en nieuwe zuiger besteld omdat hij naar de kloten was, cilinder laten honen en alles er weer opgezet.
toen kwartier warm laten lopen voor doorspoeling kvs.
na dat kwartier ben ik weer gaan rijden en ik reed maximaal 30 toen hij weer hetzelfde probleem had. ik krijg dan een dikke terugslag via het achterwiel dus via de zuiger. en daarna kon ik hem weer starten.

maar wat kan hieraan het probleem zijn als hij anderhalf jaar zonder problemen heeft gereden. ik dacht ook aan speling op de krukas maar die zit gewoon goed vast en heeft zijn normale speling. verder meng ik ong 1:45 altijd omdat ik me olie pomp heb laten afsluiten. bougie is koffie bruin.

Mvg Meathausen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Royal Club 4-8-2010 16:48 Print reply

Posts: 60390
maak eerst eens fotos van je zuiger en kop
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Royal Club 4-8-2010 16:49 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
olie pomp stuk, of verstopt



doe eens lezen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
shirioko 4-8-2010 17:09 Print reply

Posts: 2273
carburateur al schoongemaakt?
als je carb vies is op bepaalde plekken kan het zijn dat hij onderine en bij halfgas je bougie mooi bruig kleurt, maar bij volgas ineens geen benzine meer krijgt, heb ik ook gehad. Ik zou dan je sproeierbuis (buisje waar aan de ene kant je sproeier in zit en aan de andere kant je gasnaald in gaat) er uit halen en alle gaatjes doorblazen
 
Freddy-fish 4-8-2010 17:16 Print reply

Posts: 2129
dan zou je dat heus wel merken aan je gasreactie

 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
shirioko 4-8-2010 17:18 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
dan zou je dat heus wel merken aan je gasreactie


misschien merkt ie dat ook, maar schrijft ie dat toe aan de cilinder
 
Freddy-fish 4-8-2010 19:34 Print reply

Posts: 2129
mja, vooral met 2 takt moet je vooral doorrijden als je iets vreemd merkt of hoord. ieder logisch nadenkent mens wat iets van 2takt begrijpt stopt wel als dat ding plots kuren heeft
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Saknet 5-8-2010 7:13 Print reply

Posts: 10355
duz je rijd er anderhalfjaar mee zonder enig vorm van onderhoud? lekker slim
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
popiv 5-8-2010 8:48 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
duz je rijd er anderhalfjaar mee zonder enig vorm van onderhoud? lekker slim


en waaruit trek jij de conclusie precies dat hij geen onderhoud pleegt?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Meathausen 5-8-2010 10:55 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

misschien merkt ie dat ook, maar schrijft ie dat toe aan de cilinder


Nee hij is gewoon even fel als tevoren dus dat is het ook niet.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
mja, vooral met 2 takt moet je vooral doorrijden als je iets vreemd merkt of hoord. ieder logisch nadenkent mens wat iets van 2takt begrijpt stopt wel als dat ding plots kuren heeft


Ja ik ben ook gestopt, maar moest nog 2 km naar huis. en met een machine van 125kilo die je moet drukken wordt je ook niet vrolijk van.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
maak eerst eens fotos van je zuiger en kop


Ik ga hem nu weer voor de 2e keer loshalen. en dan even de schade bekijken. het lijkt me niet zo erg als de vorige keer aangezien ik maar de helft aan snelheid reed. maar opnieuw een nieuwe zuiger en laten honen lijkt me wel nodig.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
carburateur al schoongemaakt?
als je carb vies is op bepaalde plekken kan het zijn dat hij onderine en bij halfgas je bougie mooi bruig kleurt, maar bij volgas ineens geen benzine meer krijgt, heb ik ook gehad. Ik zou dan je sproeierbuis (buisje waar aan de ene kant je sproeier in zit en aan de andere kant je gasnaald in gaat) er uit halen en alle gaatjes doorblazen


Dit kan ik uiteraard altijd even nalopen. zal nooit verkeerd zijn.
Verder wil ik er nog achterkomen wat dan precies het probleem zou zijn aangezien ik weinig kan bedenken wat er mis mee is.


 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Meathausen 5-8-2010 13:44 Print reply

Posts: 726





Hier paar foto's van cilinder + kop + zuiger.
je kan duidelijk zien dat de zuiger een warmloper gehad heeft.
iemand die weet hoe dat kan?


Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 5-8-2010 om 13:48 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Robin 1993 5-8-2010 13:53 Print reply

Posts: 1234
is het geen valse lucht zodat die veel te warm werd? (hebbie wel de pakkingen vervangen toen je je cilinder eraf had gehaald)
 
!!2 takt!!
Meathausen 5-8-2010 14:12 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
is het geen valse lucht zodat die veel te warm werd? (hebbie wel de pakkingen vervangen toen je je cilinder eraf had gehaald)


nee had hem eerst 15min warm laten draaien. dus gewoon stationair laten lopen voor koelvloeistof enzo en of hij het wel goed deed.
ik heb daarna maar 5min gereden met top van 30 (kon wel veel harder maar voor het inrijden)

hij is niet te warm geweest van de cilinder en radiator voelden nog lauw aan.

pakkingen zijn allemaal vervangen toen ik het opnieuw erop gezet heb.

valse lucht lijkt me ook niet aangezien hij nog steeds 1.500 toeren stationair loopt wat hij altijd heeft gedaan.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Maeddy 5-8-2010 15:42 Print reply

Posts: 1059
Gaat je thermosthaat wel open?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Meathausen 5-8-2010 15:49 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Gaat je thermosthaat wel open?


nee sorry heb geen cv-ketel op mijn brommer.

hoezo thermosthaat???
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
coupequattro 5-8-2010 15:51 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


nee sorry heb geen cv-ketel op mijn brommer.

hoezo thermosthaat???


Zit in je cilinderkop normaal, voor je koelslang. Dingetje met veertje, gaat open als kvs bepaalde temperatuur bereikt zodat doorstroming gemaakt wordt naar je radiateur. Vaak wordt deze eruit gehaald wegens falen.

Dit bericht is gewijzigd door coupequattro op 5-8-2010 om 15:52 uur.

Zit er bij jou nog in, dat ding die met 2 schroefjes vast zit.
Haal die er uit, zet een pannetje water op het vuur met thermometer en kijk bij hoeveel graden hij opengaat

Dit bericht is gewijzigd door coupequattro op 5-8-2010 om 15:53 uur.
 

Dit topic is 9778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved