Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - HPI (wil niet vonken)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 773 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62262 - HPI (wil niet vonken)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

paris 31-7-2010 14:41 Print topicpost
Posts: 9
brommerfanaten,

hier ik wil, normaal zou ik vandaag aan het strijden zijn voor de sobw maar helaas pindakaas...
de afgelopen week heb ik met de handen in het haar gezeten met een HPI ontsteking,
heel mijn blokje is nu herbouwd (zie mijn vorig topic)
met metrakit PR spullen en lagers en koppeling enz...
dus dat zit allemaal snor nu

maar ik dan ook een HPI ontst gekocht en hoewel deze kit echt 'fool proof' is en je enkel de timing kan verknoeien...ontsteekt de mijne niet...
alles al zitten doormeten,
bobijn doet het,
en massa (ground) is ruim aanwezig.

heeft er iemand ervaring met HPI's die kapot uit de doos komen???

heel veel bedankt
 

T H O M 1-8-2010 11:47 Print reply
Posts: 262
mee terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
kpotmake 1-8-2010 12:04 Print reply

Posts: 3065
maak eens fotos van alle stekkertjes, ik zou eerder denken dat je ergens iets verkeerd hebt aangesloten ipv dat die kapot uit de doos kwam
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
JB1 1-8-2010 12:11 Print reply

Posts: 14881
Heb je de zwartwitte draad uit je CDI als massa gedaan?

Dat is namelijk het uit draadje :P
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kpotmake 1-8-2010 12:42 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Heb je de zwartwitte draad uit je CDI als massa gedaan?

Dat is namelijk het uit draadje :P

die moet idd naar je contactslot / dodemansknop

ander kun hier even een manual downloaden om te kijken of je het wel goed hebt aangesloten
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
paris 1-8-2010 14:10 Print reply
Posts: 9
Ik moet jullie teleurstellen
maar zo fouten maak ik niet,
het stekkertje komenende van de spoelen (3draden, stroom en hall-signaal) kan maar op 1 manier verbonden worden.
die gaat naar de cdi en van de cdi loopt er (oranje) een stroomsignaal naar de bobijn die het stroompje opspoelt en zo naar de bougie...

de zwart-witte is idd voor de 'killswitch'...die was aangesloten, maar om uit te kunnen sluiten dat het de kill was heb ik het zelfs afgekoppeld (en maakt geen contact met frame)

toch bedankt voor de reply's al

jammer vind ik wel dat ze in al de handleidingen die je vinden kan alleen maar bitchen over die timing....
 
JB1 1-8-2010 17:43 Print reply

Posts: 14881
Klinkt misschien lullig:
Nieuwe bougie?

En iedereen kan domme fouten maken
Zelfs ik heb een keer m'n cilinder en alles erafgehaald omdat dat dink niet wou starten, en er later achterkwam dat de tank gewoon leeg was.

Dan alsnog:
Gewoon 1 van de 3 dingen nakijken.
regel een 2e HPI (die wel werkt, en vervang de onderdelen dan stuk voor stuk, dan weet je zeker welk onderdeel kapot is)

Mijn gok:
Je stator kaput.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Niek de Wildt 1-8-2010 20:57 Print reply
Posts: 7168
Heb je de std bobine niet liggen? zo ja, mik die er dan eens op (kan gewoon icm HPI)
 
paris 3-8-2010 10:47 Print reply
Posts: 9
bougies zijn het niet,

voor de sobw heb ik altijd nieuwe exemplaartjes liggen in reserve, en bij allen doet ie niks.

ik ga effe kijken voor een hpi (heb al contact met de fabrikant voor eventueel opsturen)

ik heb de standaard bobine liggen, maar de standaard gebruik andere kleuren (groen, wit en rood als ik mij niet vergis)
en de kleuren van de hpi zijn blauw, wit en zwart...

zonder ossciliscoop durf ik er niet aan te beginnen...
anders rook ik de std bobine op en mss de hpi

maar de stator kapot? dit zijn toch gewoon spoelen die de geinduceerde spanning van de roterende permanente magneet overzetten naar een stroom/hall signaal?
 

Dit topic is 2022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved