Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zelfbouw uitlaat???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62258 - Zelfbouw uitlaat???
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KevRat 31-7-2010 10:06 Print reply

Posts: 157
owkee als ik het goed begrijp.
Mijn eigen uitlaat afzagen, dan een y-stuk erop lassen, daar weer y-stukken erop. demper erop. Zorgen dat de pijp wel dezelfde diameter blijft. Dan zou het moeten werken er is alleen wat vermogen verlies?
Klopt dat zo dan?
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Tobias Verhoef 31-7-2010 11:39 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
@tobias

Kijk daar heb ik wat aan! Dat lassen is geen probleem dat laat ik moooi iemand anders doen. :p ik heb al een uitlaat jh dat klopt.
Dat bedoelde ik dus. Afzagen oplassen enz.
Maar hoe kan ik zorgen dat ik die druk niet verlies?
kan dat door smallere pijpjes? I.P.V.1x 20 mm dan 4x 5mm ofzo, want das wel heel erg dun.


Theoretisch zou het kloppen maar door die Y stukken komt weer meer weerstand door werveling.

Ik zou het gewoon iets ruimer houden bijv.

expansie-> 1e Y stuk= 20mm
1e Y stuk -> 2e Y stuk= 12,5 mm
2e Y stuk -> pijp naar dempers= 7,5mm

Maar ik weet echt niet of het goed is. Ik denk dat het beste is om het te proberen. Zoals niek zei hoe ze het in SOBW doen. Maar dat is enorm veel werk en dan zou ik gewoon maar voor vermogen verlies kiezen en gewoon 4x de binnendiameter doen van wat je tailpijp nu ook is
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
ChielTZR 31-7-2010 12:30 Print reply

Posts: 6016
Kun je niet een T-stuk gebruiken, zodat er igg 1 pijp nog gewoon open doorloopt? dan zal de ene demper wel minder functioneren, maar met 4 dempers is het toch voor de show lijkt me.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
KevRat 31-7-2010 17:35 Print reply

Posts: 157
Ik heb eens zitten meten en de 4 uitlaten gaat niet echt lukken :-(
dus neem ik er 2. Ben lekker makkelijk
Hoe kan ik zorgen voor juist méér vermogen met 2 dempers of is dat niet mogelijk?
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 31-7-2010 17:35 Print reply

Posts: 7728
nee dat is niet mogelijk
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
KevRat 31-7-2010 17:39 Print reply

Posts: 157
Dus alle standaard uitlaten met 2 dempers zorgen altijd voor vermogen verlies? zoals deze: http://opvoeren.nl/shop/extra.asp?i=tk02.jpg ??

 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 31-7-2010 17:40 Print reply

Posts: 7728
zeg ik dat? jij hebt het over vermogenswínst met 2 dempers tov 1. nou dat heb je niet..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
De Schout 31-7-2010 18:36 Print reply
Posts: 5327
bij ons in het dorp heeft jaren geleden een nsr rond gereden met dubbele proma uitlaat. dus niet twee dempers eraan, maar twee uitlaten bij de voorbocht aan elkaar gelast.
waarschijnlijk niet echt optimaal voor de prestaties, maar ziet er veel beter uit als twee dempers op de zelfde uitlaat gelast, en klinkt ook een stuk mooier. komt waarschijnlijk door het lengte verschil van de pijpen, hoor je iedere klap 2 keer.
 
tune tweak fiddle bang bummer
KevRat 1-8-2010 11:51 Print reply

Posts: 157
Dat valt ff vies tegen. Rijd net 80 a 85 en als ik dan die uitlaat maak
verlies ik nog vermogen ook. rij ik misschien 70 ofzo.
Dus kan alleen harder rijden of gelijk met een enkele demper

 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Niek de Wildt 1-8-2010 14:49 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Theoretisch zou het kloppen maar door die Y stukken komt weer meer weerstand door werveling.

Ik zou het gewoon iets ruimer houden bijv.


expansie-> 1e Y stuk= 20mm
1e Y stuk -> 2e Y stuk= 12,5 mm
2e Y stuk -> pijp naar dempers= 7,5mm


Maar ik weet echt niet of het goed is. Ik denk dat het beste is om het te proberen. Zoals niek zei hoe ze het in SOBW doen. Maar dat is enorm veel werk en dan zou ik gewoon maar voor vermogen verlies kiezen en gewoon 4x de binnendiameter doen van wat je tailpijp nu ook is


NIET DOEN!

Gewoon als de tailpijp dia bijv 16mm is, dan het eerste stukje (circa 10 - 20cm) die dia laten en daarna 20mm bijv.
 

Dit topic is 3723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved