Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zelfbouw uitlaat???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 716 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62258 - Zelfbouw uitlaat???
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3724 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KevRat 30-7-2010 22:22 Print topicpost

Posts: 157
Hallo mensen,

Ik wil graag een nieuwe uitlaat op de Tzr.
Zeg maar uitlaten. 4 om precies te zijn!
Heb wel het een en ander doorgezocht en kwam uit bij een 'simpele' manier.
Neem losse dempers. Las der een buis aan vast zit daar een y-buis aan. sluit hem aan en klaar.
Het was iets moeilijker beschreven, maar als je het punt maar snapt.
Maar ik vroeg me af of die druk dan niet VEEL te hoog word?

Demper:
http://www.josdijkma...d&productId=3639

Bron: http://www.brommerforum.nl/showtopic/34030

Dit bericht is gewijzigd door KevRat op 30-7-2010 om 22:31 uur.

Dit bericht is gewijzigd door KevRat op 30-7-2010 om 22:31 uur.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.

Bonomel 30-7-2010 22:36 Print reply

Posts: 1363
wil je nou 4 dempers aan je uitlaat maken?
 
BMW
KevRat 30-7-2010 22:39 Print reply

Posts: 157
nee de originele gaat eraf. en de dempers erop net als normaal, maar dan 4.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
antonhonda 30-7-2010 22:41 Print reply

Posts: 3616
druk word niet te veel
maar of je 4 dempers wil is wat anders
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Bonomel 30-7-2010 22:41 Print reply

Posts: 1363
ja dus je wil er 4 dempers op maken.
dan heb je juist heel weinig tegen druk, ipv veel
 
BMW
st.nyksterdriver 30-7-2010 22:41 Print reply
Posts: 3376
houd het maar bij 2
4 is overdreven en zal ook niet mooi staan allemaal van die kleine buisjes
 
Niek de Wildt 30-7-2010 22:42 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
Hallo mensen,

Ik wil graag een nieuwe uitlaat op de Tzr.
Zeg maar uitlaten. 4 om precies te zijn!
Heb wel het een en ander doorgezocht en kwam uit bij een 'simpele' manier.
Neem losse dempers. Las der een buis aan vast zit daar een y-buis aan. sluit hem aan en klaar.
Het was iets moeilijker beschreven, maar als je het punt maar snapt.
Maar ik vroeg me af of die druk dan niet VEEL te hoog word?

Demper:
http://www.josdijkma...d&productId=3639

Bron: http://www.brommerforum.nl/showtopic/34030

Dit bericht is gewijzigd door KevRat op 30-7-2010 om 22:31 uur.


SEARCH volgende keer luiwammes:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Als je een lange tailpijp wilt gebruiken om bijv. een seatpipe te maken, is dat geen probleem en scheeld het je ook niet/nauwlijks vermogens als je het volgende doet:
De berekende diameter maak je dan alleen plaatselijk na de eindconus (ookwel reflector of compression conus genoemd).
Dus een busje van bijv 10cm met een berekende diameter en de rest van de tailpijp maak je een flink stuk wijder.
Het oppervlak van de doorlaat van de rest van de pijp 2 maal zo groot maken is over het algemeen voldoende, en als je een héél lange tailpijp wilt, dan maak je die diameter gewoon nog wat meer, dat is allemaal niet zo kritisch.
In de uitlaten/tuning/sobw -wereld wordt er dan ook vaak een tailpijp met grote diameter gebruikt waarin een busje met de berekende doorlaat kan worden geduwd zodat daar vervolgens makkelijk mee te varieren/experimenteren is om te testen wat het beste loopt.





 
Tobias Verhoef 30-7-2010 22:48 Print reply

Posts: 1832
woow winterproject
project
1 avondje en tis klaar
maarja
regel:

-1 extra demper
-maak zelf 3 flensen
-maak zelf een Y stuk
-maak wat houdertjes
-schroef alles vast

klaar


Ik weet niet wat hier moeilijk aan is hoor?

Maar ik ga er dus van uit dat je zelf al een uitlaat hebt.
Je zaagt de tailpijp eraf last er een Y stuk op met binnendiameter wat de tailpijp ook was, vervolgens las je op de 2 gaten van het Y stuk nog 2 Y stukken.
Je neemt buis en een buizen buiger je buigt de buizen goed totdat je tevreden bent hoe de dempers zitten je last de buizen vast.
Je maakt de dempers vast aan de tailpijpen en je maakt ophangpunten voor de dempers en je bent klaar

Maar ik weet niet hoeveel ervaring je hebt en of je een lasapparaat tot je beschikking hebt, maar mij lijkt dat als je de tijd ervoor neemt het best moet gaan lukken

En nog over die tegendruk, die tegendruk wordt juist minder omdat de uitlaatgassen eerst door bijv. 10mm buis moeten en nu kunnen ze door 4 10mm buizen dus de druk wordt alleen maar minder (een klein beetje logisch nadenken) Misschien ga je iets in vermogen inleveren maar dat zal niet veel zijn.

Maar ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien En veel suc6 ermee
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
KevRat 30-7-2010 22:49 Print reply

Posts: 157
Heb gesearched, maar heb dat niet gevonden.
Maar in ieder geval bedankt!


Maar is het mogelijk dan om er 1 te maken met 4 dempers?
heb ze ooit wel is op een foto gezien. Een fasmen. Die niet in nederland verkocht worden dacht ik
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Royal Club 30-7-2010 22:49 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
Heb gesearched, maar heb dat niet gevonden.
Maar in ieder geval bedankt!


Maar is het mogelijk dan om er 1 te maken met 4 dempers?
heb ze ooit wel is op een foto gezien. Een fasmen. Die niet in nederland verkocht worden dacht ik


dat was een fotoshop :')
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
KevRat 30-7-2010 22:54 Print reply

Posts: 157
@tobias

Kijk daar heb ik wat aan! Dat lassen is geen probleem dat laat ik moooi iemand anders doen. :p ik heb al een uitlaat jh dat klopt.
Dat bedoelde ik dus. Afzagen oplassen enz.
Maar hoe kan ik zorgen dat ik die druk niet verlies?
kan dat door smallere pijpjes? I.P.V.1x 20 mm dan 4x 5mm ofzo, want das wel heel erg dun.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
KevRat 30-7-2010 22:55 Print reply

Posts: 157
@ royal club

Dit is dan wel een hele goeie fotoshop
http://www.bikepics.com/pictures/1678971/
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Royal Club 30-7-2010 22:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
@ royal club

Dit is dan wel een hele goeie fotoshop
http://www.bikepics.com/pictures/1678971/


http://yamaha-schake...os/589392248/0/NeLl/

http://yamaha-schake...os/588971127/0/E87t/

ja, het is een fotosoep -_-
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
grasmaaier89 30-7-2010 23:42 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
@tobias

Kijk daar heb ik wat aan! Dat lassen is geen probleem dat laat ik moooi iemand anders doen. :p ik heb al een uitlaat jh dat klopt.
Dat bedoelde ik dus. Afzagen oplassen enz.
Maar hoe kan ik zorgen dat ik die druk niet verlies?
kan dat door smallere pijpjes? I.P.V.1x 20 mm dan 4x 5mm ofzo, want das wel heel erg dun.


doe dan 4x 10mm...

dat is hetzelfde effect als je een extra er direct had opgezet (in afmetingen gesproken dan)
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
jr customs 31-7-2010 0:21 Print reply

Posts: 1057
gewoon een kort stukje tailpipe behouden en daar de vier dempers met willekeurige diameters pijp op bevestigen( wel ruim nemen dus niet te krappe diameter) dan gaat de pijp er niet op achteruit.
 
Niek de Wildt 31-7-2010 1:05 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
@tobias

Kijk daar heb ik wat aan! Dat lassen is geen probleem dat laat ik moooi iemand anders doen. :p ik heb al een uitlaat jh dat klopt.
Dat bedoelde ik dus. Afzagen oplassen enz.
Maar hoe kan ik zorgen dat ik die druk niet verlies?
kan dat door smallere pijpjes? I.P.V.1x 20 mm dan 4x 5mm ofzo, want das wel heel erg dun.


Nee, gewoon 4x 25 oid maken.
 

Dit topic is 3724 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved