Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - top snelheid puch maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 717 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62230 - top snelheid puch maxi
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 12891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joapuch 26-7-2010 18:16 Print topicpost
Posts: 30
allo mensjes
ik heb een puch en die heb ik al vrij lang,
heb hem helemaal opgeknapt(uiterlijk) is een mooie brute puch geworden.
ik reed er steeds kleine stukjes op omdat ik nog geen rijbewijs had, zonder helm enzoo dus dan lijkt het al heel snel dat je vrij hard gaat.
nu heb ik er een snelheidsmeter opgezet (digitaal) helemaal goed ingesteld en nu blijkt dus dat hij niet boven de 42 km uitkomt...
dit vind ik vrij raar omdat een vriend van mij precies dezelfde setup heeft en hij haalt de 50 makkelijk.
ik heb namelijk een standaar 50cc cilinder met een 15 mmbing carbje en een proma cc uitlaat... hij zou dus in iig de 25 moeten halen, ik heb de carb al schoongemaakt maar dat heeft niks geholpen.
weet iemand wat ik nog kan proberen/doen om em harder te laten gaan
mvg joachim
 

Paul de Salmiakbal 26-7-2010 18:19 Print reply

Posts: 5285
Staat hij volledig goed afgesteld?
Heb jij niet een lichtere vertanding?
Loopt nergens iets aan? (Wiel tegen achterbrug oid)
Hoe oud is de cilinder? Misschien heb je versleten zuiger(veren) waardoor hij compressie verlies heeft.

Als je lekker makkelijk snel wilt gaan moet je voor 50 euro een 70cc Airsal halen, ga je hard genoeg.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 26-7-2010 om 18:20 uur.
 
joapuch 26-7-2010 18:21 Print reply
Posts: 30
sorry dames en heren jongens en meisjes het is een proma gp (maar dat mpet niet heel veel uitmaken) en er zit ook nog een powerfilter op
 
joapuch 26-7-2010 18:23 Print reply
Posts: 30
@paul
hij staat prima afgesteld, loopt ook niet aan zover ik weet, wel een redelijk oude cilinder
en me vertanding weet ik niet precies, voor is het 15 en achter is niet meer te lezen omdat ik hem heb gespoten
 
Paul de Salmiakbal 26-7-2010 18:29 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joapuch
@paul
hij staat prima afgesteld, loopt ook niet aan zover ik weet, wel een redelijk oude cilinder
en me vertanding weet ik niet precies, voor is het 15 en achter is niet meer te lezen omdat ik hem heb gespoten

Je kunt de tandjes tellen, ik vermoed dat het er 45 zijn
Maar zoals ik zei: Als je lekker simpel snel wilt gaan dan duw je er voor 50 euro een leuke 70cc op zoals Airsal en dan ga je direct al een stuk sneller.
Originele Puch cilinders zijn nooit zo snel.
 
joapuch 26-7-2010 18:45 Print reply
Posts: 30
ja je hebt gelijk het zijn er 45 , maar ik hoef niet zo heel snel maar iig 50 en bovendien mag ik van mijn ouders geen 70 cc anders zat dat er al lang op en me pa heeft er ook wel wat verstand van dus die ziet dat zowiezo metten dus stiekum is ook geen optie
 
Paul de Salmiakbal 26-7-2010 18:48 Print reply

Posts: 5285
Dan kun je voor een groter tandwiel plaatsen, trek je wel minder hard op.
Anders kun je een leuke 50cc cilinder monteren eh
Weet je zeker dat je cilinder genoeg compressie heeft? Anders duw je er een paar nieuwe veren in.
 
joapuch 26-7-2010 18:52 Print reply
Posts: 30
ja, dat tandwiel is zowiezo wel een optie, hoeveel groter raad je dan aan ?
enne...ik heb geen idee of de cilinder genoeg compressie heeft, is er een manier om dat te meten of te zien ofzo


enne oja, de bougie is ook helemaal verroest en zo te zien ook al lang niet vervangen, kan dat ook een oorzaak zijn ?
 
RBN 26-7-2010 18:54 Print reply

Posts: 858
Als je niet meer CC's wilt zal het nooit lukken om hem veel sneller te krijgen...


 
Paul de Salmiakbal 26-7-2010 18:55 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joapuch
ja, dat tandwiel is zowiezo wel een optie, hoeveel groter raad je dan aan ?
enne...ik heb geen idee of de cilinder genoeg compressie heeft, is er een manier om dat te meten of te zien ofzo


enne oja, de bougie is ook helemaal verroest en zo te zien ook al lang niet vervangen, kan dat ook een oorzaak zijn ?

Als je die bougie eruit kan halen, zou ik er sowieso ff een nieuwe in duwen.
Naja je kunt ook voor een flippo en een knaak 2 nieuwe zuigerveren halen bij je bromboer, kan toch nooit kwaad.
Compressie kun je meten. Je hebt compressiemeters die je in je bougiegat kan draaien, maar die zijn niet altijd goedkoop.
Vraag anders eens aan een bromboer of hij je compressie kan meten.
ik zou voor 16 doen. Groter kan wel, maar dan trekt het wss helemaal voor geen meter.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Als je niet meer CC's wilt zal het nooit lukken om hem veel sneller te krijgen...




http://www.youtube.com/watch?v=SbKdbju9Avc

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 26-7-2010 om 18:57 uur.
 
roy110 26-7-2010 18:56 Print reply
Posts: 584
cilinder laten bewerken ga je ook al aardig hard
 
joapuch 26-7-2010 19:00 Print reply
Posts: 30
@rbn, ik hoef ook niet veel harder zoals ik al eerder zei

@paul, ik gaat dan denk ik ff die veren fixen die flippo en die knaak heb ik nog wel, en als dat niet werkt ga ik kijken voor een nieuw 50cc snel cilindertje en als het echt niet anders kan dan maar voor de vertanding, vind dat optrekken namelijk wel lekker gaan
 
Paul de Salmiakbal 26-7-2010 19:02 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joapuch
@rbn, ik hoef ook niet veel harder zoals ik al eerder zei

@paul, ik gaat dan denk ik ff die veren fixen die flippo en die knaak heb ik nog wel, en als dat niet werkt ga ik kijken voor een nieuw 50cc snel cilindertje en als het echt niet anders kan dan maar voor de vertanding, vind dat optrekken namelijk wel lekker gaan

Je moet, als je veren gaat halen, wel duidelijk maken aan je bromboer dat je een gietijzeren cilinder hebt, boring 38mm, je hebt 2 veren nodig.
Beste is om je zuiger + veren mee te nemen, weet je zeker dat je de goeie krijgt, maja dan heb je geen vervoer
 
Aprilia RX 50 2003 26-7-2010 19:04 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Je moet, als je veren gaat halen, wel duidelijk maken aan je bromboer dat je een gietijzeren cilinder hebt, boring 38mm, je hebt 2 veren nodig.
Beste is om je zuiger + veren mee te nemen, weet je zeker dat je de goeie krijgt, maja dan heb je geen vervoer


gereedschap mee, voor de garage van de bromboer je cilinder uit elkaar trekken, is luchtgekoeld dus niet heel veel wer
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
joapuch 26-7-2010 19:16 Print reply
Posts: 30
ik neem ze gewoon wel mee, de fietsenmaker is maar 10 min fietsen dus dat haal ik denk ik nog wel

 
Uncle BLAM 26-7-2010 19:41 Print reply

Posts: 1025
Nieuwe veren goed inrijden, een volle benzine tank en als de tank leeg is kun je 'm zwaarder belasten dus tot die tijd niemand achterop nemen bv.

cilinderkop afvlakken met een vel schuurpapier op een vlakke plaat bv. glasplaat en dan zonder koppakking de kop monteren helpt vaak ook, of op zoek naar een hogedruk cilinderkop ->meer compressie->meer kracht->meer snelheid
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 12891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved