Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Puch onsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #62207 - Puch onsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2224 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dries W 22-7-2010 23:52 Print topicpost

Posts: 98
Hallo
Ik heb een puch met de onsteking die helemaal verkeerd staat ik heb op het dode punt van de zuiger een streepje op het vliegwiel en de carter gezet maar de contactpunten gaan op een heel andere tijd los (de streepjes staan een kwart slag uit elkaar) (ik snap het afstellen helemaal want ik heb de andere brommer perfect afgesteld) maar als ik met de grondplaat draai dan komen de streepjes wel dichter bij mekaar maar als ik op het maximale met de grondplaat draai komen de streepjes nog niet bij elkaar. En ze zeggen dat je het laatste er nog uit kunt halen maar ik snap echt niet hoe dat kan.
Wie het wel weet heeeeeeel graag reactie.
Mvg Dries.
 

Uncle BLAM 23-7-2010 0:32 Print reply

Posts: 1025
de ontsteking of het tijdstip van ontsteken kun je meten met een lampje en een batterij bv. want op het oog zie je niet precies wanneer de puntjes het contact verbreken

het ontstekings tijdstip stel je niet af op het hoogste punt maar op het punt dat de zuiger 2mm naar beneden is VOOR het bovenste punt (niet erna )
 
een BF teller is sneller
midas 23-7-2010 8:17 Print reply

Posts: 1211
Als je de grondplaat zo zet dat hij niet verder kan en het dichts bij de streepjes is kan je kijken of hij goed staat, door als je zuiger op het BDP staat te kijken of je contactpuntjes open gaan. Dat kun je zien door een floetje tussen je contact puntjes te doen en als je het floetje er tussen uit kan halen dan staan ze open.

Dit bericht is gewijzigd door midas op 23-7-2010 om 8:19 uur.
 
Dries W 23-7-2010 9:39 Print reply

Posts: 98
Bedankt voor de reactie's
Ik kom er denk ik wel uit.
Mvg Dries
 
antonhonda 23-7-2010 9:45 Print reply

Posts: 3616
ja ik zit fout te denke sorry

kan ook zijn dat je spietje er niet of niet goed in zit

Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 23-7-2010 om 9:53 uur.
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
yamahadt1986 23-7-2010 9:49 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
het is een puch maxi toch ?
kun je niet stellen ?
kan wel zijn dat je spietje er niet of niet goed in zit


grondplaat en contactpunten kun je stellen

ik draaide de grondplaat meestal helemaal naar rechts (zo vroeg mogelijk dus)
en dan gewoon afstellen met de contacpunten
wat ik voor de zuiger had het aantal milimeter weet ik niet meer.
kun je op internet wel vinden. ik dacht dat ik hem op 1,8 voorontsteking had staan met de grondplaat dus helemaal naar rechts gedraait. met 0,35mm tussen de contacpunten op dat tijdstip

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 23-7-2010 om 9:56 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 2224 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved