Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS50 kvs lek

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62206 - RS50 kvs lek
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Floris-tsx 22-7-2010 23:17 Print topicpost

Posts: 3225
Hoi,

Vanmiddag probeerde ik de revisie van een AM6 blok van een RS50 af te ronden. Dat ging goed tot het punt waarop ik de kvs erin moest doen. Ik goot het erin en zag het meteen (toen het blijkbaar de cilinder bereikt had) langs de kop naar beneden lekken.

Dit was niet goed. Ik draaide de moeren op de kop nog iets aan, maar dat maakte heel weinig verschil..

Nu denk ik dat het aan de pakkingen ligt die ik gebruik. Heb daar vandaag ook wat gekloot mee gehad. Bromboer had verkeerde meegegeven (ik heb een cilinderkop met zo'n kruisvormige pakking in het midden en zo'n tong aan de buitenrand van de kop) en hij had net de pakking voor een andere cilinder meegegeven. Ik dus een nieuwe halen die wel paste.

Gemonteerd en al met het goeie aanhaalmoment. Op dat moment viel mij al op dat er tussen de kop en de cilinder ±1.5mm speling zat. Ik dacht: mss hoort dat zo (ben niet zo thuis in watergekoeld) maar daar ligt natuurlijk het probleem (of zeg ik nu iets heel onwaars?)

In het pakkingsetje wat ik gekocht had zat dus dat kruisvormige pakkinkje, de grote rubberen ring, 2 ronde (kleinere dan die grote... waar zijn ze voor ???) en vier van die kleine ringetjes van rubber, die je om de draadeinden moet doen.

Ergens pakt hij die speling mee. Ik heb die twee kleinere ronde niet in gebruik, omdat ik dus niet weet waar ze voor zijn, maar wat doe ik fout?


 
Iedereen kan professioneel worden

tsxhunter 22-7-2010 23:50 Print reply

Posts: 9332
maak us foto's van losse kop en cilinder? kan ik ook ff zien
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Floris-tsx 23-7-2010 6:53 Print reply

Posts: 3225
ja ga nu op vakantie, maar dat komt daarna dan wel

tot over 4 dagen !
 
Iedereen kan professioneel worden
popiv 23-7-2010 11:59 Print reply

Posts: 593
waar heb je die ringetjes voor over de tapeinden gebruikt?

tussen kop en cilinder?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Floris-tsx 26-7-2010 15:31 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
waar heb je die ringetjes voor over de tapeinden gebruikt?

tussen kop en cilinder?

jep
 
Iedereen kan professioneel worden
popiv 27-7-2010 5:47 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]

jep


zitten daar wel uitsparingen voor in je kop dan?

anders is dat mss je probleem
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
tsxhunter 27-7-2010 11:23 Print reply

Posts: 9332
te dikke pakkingen? die o ringetjes van de tapeinden ofzo? haal steeds een paar weg en kijk of ie zakt
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
antonhonda 27-7-2010 11:29 Print reply

Posts: 3616
pakking wel goed in de gleuf van de kop zitten?
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
sendaSM-almkerk 27-7-2010 12:56 Print reply
Posts: 207
is het een orgi cilinder?
die 2 andere ringetjes zulle wel voor de termostaat zijn en de temp,meter
kijk is af je pakkingen goed in de cilinderkop vallen.
 
Floris-tsx 28-7-2010 1:21 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaSM-almkerk
is het een orgi cilinder?
die 2 andere ringetjes zulle wel voor de termostaat zijn en de temp,meter
kijk is af je pakkingen goed in de cilinderkop vallen.


ja ori cilinder. gewoon de 50cc

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


zitten daar wel uitsparingen voor in je kop dan?

anders is dat mss je probleem


als die er niet zitten, moet ik ze dan weglaten die ringetjes?
 
Iedereen kan professioneel worden
sendaSM-almkerk 28-7-2010 2:25 Print reply
Posts: 207
volgens mij heb je geen o-ring pakking nodig maar gewoon een plaatje zegmaar want die is een stuk dunner en dat is volgens mij altijd bij een ori cilinder
 
Maup 28-7-2010 4:46 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaSM-almkerk
volgens mij heb je geen o-ring pakking nodig maar gewoon een plaatje zegmaar want die is een stuk dunner en dat is volgens mij altijd bij een ori cilinder

Dude, als je het niet weet, hou dan je mond maar.

Onder de cilinder hoort idd een papieren pakking, tussen de cilinder en de cilinderkop hoort een o-ring. Niets anders.
Bovendien is dat altijd zo bij een am6 blok. No matter welke cilinder. Ori, roze top, dr80.. Allemaal hetzelfde pricipe
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Floris-tsx 28-7-2010 9:30 Print reply

Posts: 3225
wacht ik maak er zo wel foto's van.

snap het namelijk nog niet helemaal lol xD


heb t al gevonden!

Die kleine o-ringetjes moest ik gewooon weghalen.

bedankt voor de hulp allemaal.

kan dicht


Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 28-7-2010 om 10:26 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 1634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved