Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - van 4-bak naar 5-bak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #622 - van 4-bak naar 5-bak
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jopie 4-6-2001?16:08 Print topicpost
Posts: 241
Kan ik van een 4-bak van een mt5 een 5-bak maken en zo ja: kan ik die extra tandwielen gewoon kopen bij een (goeie) brommerwinkel zoals Jos Dijkman in lemelerveld (best goeie winkel, heeft alles voor mt enzo)


 

gran turismo 4-6-2001?17:45 Print reply
Posts: 735
Gewoon ff vragen bij die brommershop.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Neonlampje 4-6-2001?17:58 Print reply

Posts: 14825
je moet er een hele niewe versnellings-dinges(aahrg, hoe heette dat nog maar weer??) in gooien, ergens dus een ouwde honda brommer met 5/6 bak vinden, en alles over bouwen
(ik ben echt alles kwijt vandaag.. maybe 2morrow, dan weet ik het misschien wel weer)
 
Saknet 4-6-2001?18:05 Print reply

Posts: 10355
schakelwals + dat sterretje moet je dan ook van een 5bak, maar de as met de kleine tandwielen is volgens mij verder precies hetzelfde als een 5bak. De as met de grote tandwielen heb ik niet vergeleken.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
verwijderd 5-6-2001?02:03 Print reply
Posts: 4082
geen sales hier

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 18-8-2003 23:01
 
pieterbultena 5-6-01?14:11 Print reply
Posts: 3
ik dacht zo: ik ga van snelle 50 cc naar 70 cc en ik maak van mijn 4-bak een 5-bak en ik zet een groter tandwiel achter. Door dat groter tandwiel trekt hij harder, met een 4-bak zou hij dan wel minder hard gaan, maar een 5-bak maakt dat wel weer goed. Is dit slim of is dit best wel dom????
 
pieterbultena 5-6-01?14:14 Print reply
Posts: 3
oja, hier sta ik als 'pieter bultena', maar ik ben Tha mt5-man
 
Joscross 18-8-2003 22:46 Print reply

Posts: 12501
Ik heb de search gebruikt

Ik ben dus precies hetzelfde van plan. Wat dus moet worden overgezet is de schakelwals en de as met de grote tandwielen? Klopt dit? Is er iemand die ervaring heeft met 4 naar 5 bak?
 
mt-driver 18-8-2003 22:48 Print reply
Posts: 231
waarom niet meteen een 6-bak en dan de 6 als soort overdrive gebruiken?
 
Joscross 18-8-2003 23:09 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-driver

waarom niet meteen een 6-bak en dan de 6 als soort overdrive gebruiken?

overdrive? explain
 
mt-driver 18-8-2003 23:24 Print reply
Posts: 231
nou gewoon je twv afstemmen op je eerste 5 versnellingen en dan de 6de lekker gebruiken met wind in de rug ofzo. Maar anders is een 6 bak alsnog sneller volgens mij
 
Nick - Administrator 18-8-2003 23:25 Print reply

Posts: 4967
Move MF -> TF
 
Joscross 18-8-2003 23:37 Print reply

Posts: 12501
maar 4/5 of 6 bak maakt toch niks uit hoe hard je gaat alleen kwa optrekken?
 
mr200r 19-8-2003 1:02 Print reply
Posts: 5122
Het gaat wel maar je hebt de tand wielen en wals uit een 5 bak nodig op die manier kun je ook een 6 bak maken.
 
mr200r
jeroen 19-8-2003 1:04 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

maar 4/5 of 6 bak maakt toch niks uit hoe hard je gaat alleen kwa optrekken?


Kan wel wat uitmaken.
Zijn geloof ik 5bakken die de 5e als extra hebben.
Of 6 bakken die de 6 als extra hebben.

Weet niet meer precies hoe het zat, maar er was wel wat mee.
 
rebuild nsr 19-8-2003 1:11 Print reply
Posts: 494
alje versnellingen kort zijn scheelt het wel een stuk (met closeratio bak dus) want je blijft der hele ijd in je powerband
 
nothing beats a cubic inch

Dit topic is 2307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved