Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stationair TSX raadseltje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62189 - Stationair TSX raadseltje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ingemar 20-7-2010 16:33 Print topicpost
Posts: 26
16mm carb imitatie (Mikuni onderdelen) sproeier 80 (Dellorto, no problem past gewoon)
50cc snel
originele uitlaat
originele luchtfilterhuis
Proma demper

Twee weken geelden heb ik de 12mm vervangen voor de 16mm imitatie.
Enige grote probleem was: Ik kreeg hem moeilijk stationair. 6000rpm of afslaan.
Uiteindelijk heb ik de rubberen luchtslang opnieuw (goed) vastgezet met een nieuwe slangklem, de gaskabel gesmeerd, de twee pakkingen + de carburateur opnieuw erop gezet, en het gashuis gecontroleerd.
Dit bleek te helpen, prachtig stationair. Ik ben dus niet systematisch te werk gegaan dus ik weet niet waar het uiteindelijk aan lag.

Nu, 300km verder doet ie ineens precies hetzelfde! 6000rpm en aflsaan etc etc.
Er is niets verranderd an de brommer dus wat goed zat zal toch nog steeds goed zitten?

iemand goede ideen?

Groetjes,
Ingemar
 

zurrik3 20-7-2010 16:39 Print reply

Posts: 248
Misschien dat je luchtfilter erg veel zand aanzuigt?
Is het een standaart filter of powerfilter?
En heb je al op valse lucht gecontroleerd?
 
WestlandMB 20-7-2010 17:34 Print reply

Posts: 1338
misschien heb je valse lucht of een te kleine sproeier.
 
Ingemar 20-7-2010 19:37 Print reply
Posts: 26
Nee een standard filter. Erg veel stof kan er niet in zijn gekomen, zal het wel checken.
 
Ingemar 20-7-2010 19:47 Print reply
Posts: 26
Ik heb wat foto's.

Er is aan de ene kant wel een pakking niet helemaal in orde, er is een klein stukje af. De bougie is o.k.

http://img838.images...8/3088/mg9555111.jpg
http://img687.images...7/9307/mg9547111.jpg
http://img714.images...g714/4747/03carb.jpg
 
Derbi-Olaf 20-7-2010 19:50 Print reply

Posts: 14999
veel te weinig benzine wss als het zo plots is idd door valse lucht
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ingemar 20-7-2010 19:52 Print reply
Posts: 26
Ik heb net de DEO proef gedaan. Nou wat een kul zeg, niets ontdekt de brommer ruikt naar denneboom.
 
antonhonda 20-7-2010 19:54 Print reply

Posts: 3616
krukas kering lek bij onstekings kant dat die daar valse lucht pakt
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Floris-tsx 20-7-2010 20:14 Print reply

Posts: 3225
maar wat het probleem ook is, het kan geen kwaad om ff zo'n nieuw pakkinkje ertussen te gooien.
 
Iedereen kan professioneel worden
Uncle BLAM 21-7-2010 3:57 Print reply

Posts: 1025
wss toch valse lucht, check je keerring
 
een BF teller is sneller
Ingemar 21-7-2010 11:32 Print reply
Posts: 26
Dan zou ik ook veel rook en minder prestatie moeten hebben als het de keerring is?
 
antonhonda 21-7-2010 11:48 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ingemar
Dan zou ik ook veel rook en minder prestatie moeten hebben als het de keerring is?


als het je koppelings kering was wel ja
onstekings kering niet die trekt alleen lucht
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
praksaus 21-7-2010 20:24 Print reply

Posts: 35
Schroef de gasnaald wat omhoog
 
niks
Joost. 21-7-2010 20:39 Print reply

Posts: 339
Ja zn kering zal het niet zijn he, als die knul zegt dat ie na wat rommelen aan zn carb hem weer helemaal goed heeft gekregen.

Of hij heeft de carb. met dat rommelen eraan dusdanig rijk gezet, dat het het effect van het valse lucht trekken van de lekkende kering teniet heeft gedaan.

controleer je kering ff, is die goed, probeer een 10 maten grotere sproeier, en probeer ook eens je gasnaald iets rijker. mocht het positief effect hebben, ga dan afstellen.
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
Ingemar 21-7-2010 20:48 Print reply
Posts: 26
Idee!: ik ga de originele 12mmm carb erop schroeven. Dan weet ik of het de keerring is of niet. Trail and error hé!?
 
Uncle BLAM 22-7-2010 15:50 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ingemar
Idee!: ik ga de originele 12mmm carb erop schroeven. Dan weet ik of het de keerring is of niet. Trail and error hé!?


goed idee, maar pas op dat 'ie niet bij de carb gaat lekken doordat de flens krom gaat of is (gaat vaak krom bij het monteren)

als het wel de keerring is kun je die eruit trekken van de buitenkant door er een dunne zelftapper schroef in te draaien (of twee) en er dan aan trekken met een tang, nieuwe erin tikken met een buisje die precies op de buitenrand van de nieuwe keerring past

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 22-7-2010 om 15:53 uur.
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 2186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved