Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
Het probleem lijkt me niet de compressie, omdat ik de zuiger al iets hebt opgeschuurt na de 1e warmloper. (blijkbaar toch dus wel door het pingelen).
Bedoel je met de verbrandingskamer alleen me cilinderkop, of ook cilinder?, want polijst ik die, dan is het logisch dat ik minder compressie hebt, want ik haal dan gewoon een deel van me wand weg.
Lijkt mij niet de bedoeling?. (koolaanslag is niet te bekennen, alleen op zuigerkop).
Daarnaast heb ik nog een nieuw probleem.
Tijdens het optrekken in me 1e en soms in me 2e versnelling, geef ik gas, trekt hij enorm snel op, dan lijkt het alsof de ketting even eraf ligt voor 1 seconden, en pakt hij hem weer.
Doet mij denken aan een slippende koppeling. (ik heb een standaard 3-plaats koppeling)..
Zou ik deze moeten vervangen voor een 4-plaats? of zijn er ook andere opties, zoals ATF olie, wat ik ooit hebt gehoort?. Ik kijk liever uit met olie, omdat je verschillende diktes hebt, en ik wel zeker van mijn zaak wilt zijn.
Overigens hoeft dit niet eens een slippende koppeling te zijn.
Mvg,
Mark
met de verbrandingskamer bedoel ik alleen de cilinderkop ja.
Op een ruwe kop kan zich kool afzetten wat gaat gloeien en pingel verzoorzaakt.
En over je koppeling, bouw er eerst maar eens een 4 plaats in.
ATF kan je proberen, maar zal weinig helpen in dit geval vermoed ik.
|