Sherwin |
19-7-2010 12:38 |
Posts: 561 |
Alles wel goed aangedraaid enzo?
|
|
|
|
Stiffmeister |
19-7-2010 12:40 |
Posts: 1582 |
Kan zijn dat hij te vol zit , netjes laten koelen , en dan kun je dat zo bekijken ,
Of mischien loopt het ergens niet goed door , dat het daarom te warm wordt
|
|
.. Retro Active |
|
Bjorntjuh |
19-7-2010 15:06 |
Posts: 1496 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stiffmeister
Kan zijn dat hij te vol zit , netjes laten koelen , en dan kun je dat zo bekijken ,
Of mischien loopt het ergens niet goed door , dat het daarom te warm wordt
het maakt niet uit hoe vol die zit voor de temperatuur neem ik aan
|
|
het lekkerste onder zon |
|
Makrolon |
19-7-2010 15:09 |
Posts: 6733 |
15 minuten stationair draaien met dit weer? Je nsr heeft geen fan dus t is helemaal niet zo gek dat ie te warm word...
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
midas |
19-7-2010 17:19 |
Posts: 1211 |
En als je hem in plaats van op reserve op on zet? Dat is altijd beter want anders dat kan hij dingen op zuigen die op de bodem van de tank liggen.
|
|
|
|
Maup |
19-7-2010 17:25 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: midas
En als je hem in plaats van op reserve op on zet? Dat is altijd beter want anders dat kan hij dingen op zuigen die op de bodem van de tank liggen.
ehh, hij heeft het over het reservetankje van z'n kvs.
Volgens mij heet dat "expansietankje" trouwens.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
zx7r |
19-7-2010 17:28 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: midas
En als je hem in plaats van op reserve op on zet? Dat is altijd beter want anders dat kan hij dingen op zuigen die op de bodem van de tank liggen.
En dan zou die uitvallen omdat de benzine toevoer stopt....
Waarschijnlijk heeftie wat rijwind nodig zoals boven gezegt.
Als je normaal gesproken rustig rijdt door files oid. dan stijgt je temperatuur ook. Nu die totaal geen koeling krijgt, is dat helemaal niet zo gek.
|
|
|
|
Stiffmeister |
19-7-2010 19:03 |
Posts: 1582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
[...]
het maakt niet uit hoe vol die zit voor de temperatuur neem ik aan
Natuurlijk wel , meer vloeistof zorgt ervoor dat de 'warme vloeistof' meer tijd heeft om af te koelen.
|
|
.. Retro Active |
|
Maup |
19-7-2010 19:06 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stiffmeister
[...]
Natuurlijk wel , meer vloeistof zorgt ervoor dat de 'warme vloeistof' meer tijd heeft om af te koelen.
tuurlijk niet, dat expansietankje is er alleen voor om kvs op te vangen als het uitzet en iets te leveren als er een lek/lucht in zit.
Het neemt geen deel uit van de watercirculatie.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Stiffmeister |
19-7-2010 19:08 |
Posts: 1582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
tuurlijk niet, dat expansietankje is er alleen voor om kvs op te vangen als het uitzet en iets te leveren als er een lek/lucht in zit.
Het neemt geen deel uit van de watercirculatie.
Als er niet genoeg in zit , gaat hij sputteren
(dat er dus echt maar een bodempje in het reservoir zit) , (loopt het niet lekker door .. , heb ik wel gehad met die kutscooter van me.
|
|
.. Retro Active |
|
Uncle BLAM |
19-7-2010 20:46 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
Bf-ers,
Mijn nsr, net nieuwe pakkingen en alles netjes schoongemaakt, start in 1x en loopt prima stationair(3000)
Ik heb hem net even 15 min stationair laten lopen en opeens begon het reserve reservoir te koken en eruit te spuiten. Hoe kan dit? Zat het overvol of wat zou het kunnen zijn? Ik geloof niet in lekke koppakking aangezien die net nieuw is,
Bedankt!
Was dat met of zonder dop? koelvloeistof staat meestal onder druk als het warm is waardoor het kookpunt hoger wordt, zonder dop gaat het eerder koken (dit is bij een auto het geval en daar zit dan een overdruk ventiel in de dop)
dit in combinatie met te warm worden door het warme weer dan lijkt het al gauw dat 'ie te warm wordt
|
|
een BF teller is sneller |
|
Derbi-Olaf |
19-7-2010 20:47 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
Was dat met of zonder dop? koelvloeistof staat meestal onder druk als het warm is waardoor het kookpunt hoger wordt, zonder dop gaat het eerder koken (dit is bij een auto het geval en daar zit dan een overdruk ventiel in de dop)
dit in combinatie met te warm worden door het warme weer dan lijkt het al gauw dat 'ie te warm wordt
in zijn expantietankje zegt hij. dat het sputterd al het uit de slang komt is btw normaal, maar koken in het expantietankje niet.
Ik zeg : Ga eens een rondje rijden zonder dop op je radiateur. kom terug, tank eraf bijvullen tot helemaal boven, dop er terug op en dan issie in orde (h) zo niet, dan is je radiateurdop naar de pieten.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 19-7-2010 om 20:48 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Freddy-fish |
19-7-2010 22:17 |
Posts: 2129 |
rijden zonder dop op je radiateur... jij heb het licht uitgevonde of wat xD?
tuurlijk is er dan kvs uit, gewoon ff laten lopen zonder dop is al genoeg.
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
sendaSM-almkerk |
20-7-2010 2:10 |
Posts: 207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
[...]
het maakt niet uit hoe vol die zit voor de temperatuur neem ik aan
jawel want je druk verhoogd je kookpunt dus je kvs kookt niet bij 100 graden maar hoger dus je kvs moet wel tusse de min en max zitten
|
|
|
|
StefanB |
20-7-2010 8:24 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sendaSM-almkerk
[...]
jawel want je druk verhoogd je kookpunt dus je kvs kookt niet bij 100 graden maar hoger dus je kvs moet wel tusse de min en max zitten
een NSR heeft net zon dop als een auto hoor, dat minimale niveau is er alleen voor zodat de kvs ook weer terug loopt je radiateur in als het zooitje afkoelt..
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|