BenjaminDG |
16-7-2010 21:33 |
Posts: 4605 |
http://forum.v-strom...c.php?f=7&t=1951
Alfa romeo twin spark
Honda nr 750
Dit zou een betere verbranding geven.
Ook moest een bougie geen vonk kunnen geven kan de andere het mengsel nog aansteken.
Een bestaande cilinderkop aan passen voor 2 bougie's lijkt me zeer moeilijk.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-7-2010 om 21:34 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
koetjeboe91 |
16-7-2010 21:37 |
Posts: 2096 |
voor 50 en 70 cc heeft twin spark geen efect. dus niet doen.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Blukaap2 |
16-7-2010 21:56 |
Posts: 9956 |
2 bougies zijn alleen geschikt voor blokken met een erg grote boring en/of erg slecht ontworpen verbrandingskamer.
|
|
Stoere brommers |
|
-Viking |
16-7-2010 22:04 |
Posts: 1415 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
2 bougies zijn alleen geschikt voor blokken met een erg grote boring en/of erg slecht ontworpen verbrandingskamer.
Of voor extra veiligheid bij vliegtuig motoren. Maar dat is een heel ander verhaal.
|
|
Knäckebröd!! |
|
Freddy-fish |
16-7-2010 23:56 |
Posts: 2129 |
je hebt wel van die bougie's met 2 van die lipjes zeg maar, of zelfs 3. dat weet ik niet. maar die kun je in het betaande bougie gat draaie, geen aanpassingen nodig
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Derbi-Olaf |
17-7-2010 0:04 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
je hebt wel van die bougie's met 2 van die lipjes zeg maar, of zelfs 3. dat weet ik niet. maar die kun je in het betaande bougie gat draaie, geen aanpassingen nodig
en nut heeft het ook niet nee iig in mijn ogen, bij mijn weten neemt stroom de makkelijkste weg, dus waar de electrodenafstand het kleinst is...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
nitirkha |
17-7-2010 0:05 |
Posts: 437 |
En dan een gat in je zuiger branden ? Lijkt me geen puik plan
|
|
|
|
Saknet |
17-7-2010 3:34 |
Posts: 10355 |
daar heb je heus geen 2 bougies voor nodig
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
ChielTZR |
17-7-2010 9:15 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
en nut heeft het ook niet nee iig in mijn ogen, bij mijn weten neemt stroom de makkelijkste weg, dus waar de electrodenafstand het kleinst is...
Scheelt dat ze dan in theorie langer mee moeten gaan zonder de elektrodenafstand te moeten stellen.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
midas |
17-7-2010 9:33 |
Posts: 1211 |
Ik heb genoeg plaatjes gezien van cilinderkoppen met twee bougies en dat kan gewoon met een orginele kop
|
|
|
|
ArvidW |
17-7-2010 10:53 |
Posts: 201 |
|
|
|
|
T H O M |
17-7-2010 11:00 |
Posts: 262 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
afbeelding
afbeelding
Ja, hij is voor een Vespa Ciao. Vandaar ook de waanzinnige kwaliteit, afwerking en doordachtheid.
hmmmm mij leek het in ieder geval slimmer om de bougies beide aan de buitenkant te doen, omdat er dan een grotere afstand tussen zit en het effect van het meerdere plekken aansteken van het mengsel dan groter is?
correct me if i'm wrong
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
-simon- |
17-7-2010 11:41 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]
hmmmm mij leek het in ieder geval slimmer om de bougies beide aan de buitenkant te doen, omdat er dan een grotere afstand tussen zit en het effect van het meerdere plekken aansteken van het mengsel dan groter is?
correct me if i'm wrong
bij een vespa is het zo het makkelijkste omdat je alleen het gat van het decompressie klepje hoeft aan te passen zodat er een bougie inkan.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
tvmierlo |
17-7-2010 11:54 |
Posts: 277 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
bij een vespa is het zo het makkelijkste omdat je alleen het gat van het decompressie klepje hoeft aan te passen zodat er een bougie inkan.
Dat is bij deze niet gebeurd, het is een aftermarket onderdeel en dus niet een aangepaste originele kop. Dit kun je ook zien aan de verbrandingskamer, de verbrandingskamer van een originele kop is zelfs nog beter gevormd.
|
|
|
|
ArvidW |
17-7-2010 12:09 |
Posts: 201 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]
hmmmm mij leek het in ieder geval slimmer
Zoals ik in mijn post al aangeef is dit setje "ontwikkelt" voor vespa, ofwel gewoon geprutst
Ik zou nooit voor twinspark gaan bij een brommer aangezien de boring van de cilinder klein zat is om het vlamfront binnen no time in alle uithoeken te krijgen. Een squishband dome cilinderkop met 1 bougie is veel beter door te rekenen en zal dus ook een stuk gemakkelijker te optimaliseren zijn. Daar zou ik eerder voor gaan (en daar win je tov een originele kop vaak ook al fors koppel mee)
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 17-7-2010 om 12:11 uur.
|
|
|
|