Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dubbele bougie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62161 - dubbele bougie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T H O M 16-7-2010 21:28 Print topicpost
Posts: 262
Ik heb een keertje iets gelezen over dubbele bougies in je cilinderkop bouwen, heeft iemand hier ervaring mee? En werkt het ook echt en is het zelf te doen?
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

BenjaminDG 16-7-2010 21:33 Print reply

Posts: 4605
http://forum.v-strom...c.php?f=7&t=1951

Alfa romeo twin spark

Honda nr 750

Dit zou een betere verbranding geven.

Ook moest een bougie geen vonk kunnen geven kan de andere het mengsel nog aansteken.

Een bestaande cilinderkop aan passen voor 2 bougie's lijkt me zeer moeilijk.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-7-2010 om 21:34 uur.
 
Vlaanderen vrij!
koetjeboe91 16-7-2010 21:37 Print reply

Posts: 2096
voor 50 en 70 cc heeft twin spark geen efect. dus niet doen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Blukaap2 16-7-2010 21:56 Print reply

Posts: 9956
2 bougies zijn alleen geschikt voor blokken met een erg grote boring en/of erg slecht ontworpen verbrandingskamer.
 
Stoere brommers
-Viking 16-7-2010 22:04 Print reply

Posts: 1415
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
2 bougies zijn alleen geschikt voor blokken met een erg grote boring en/of erg slecht ontworpen verbrandingskamer.


Of voor extra veiligheid bij vliegtuig motoren. Maar dat is een heel ander verhaal.
 
Knäckebröd!!
Freddy-fish 16-7-2010 23:56 Print reply

Posts: 2129
je hebt wel van die bougie's met 2 van die lipjes zeg maar, of zelfs 3. dat weet ik niet. maar die kun je in het betaande bougie gat draaie, geen aanpassingen nodig
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Derbi-Olaf 17-7-2010 0:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
je hebt wel van die bougie's met 2 van die lipjes zeg maar, of zelfs 3. dat weet ik niet. maar die kun je in het betaande bougie gat draaie, geen aanpassingen nodig

en nut heeft het ook niet nee iig in mijn ogen, bij mijn weten neemt stroom de makkelijkste weg, dus waar de electrodenafstand het kleinst is...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
nitirkha 17-7-2010 0:05 Print reply

Posts: 437
En dan een gat in je zuiger branden ? Lijkt me geen puik plan
 
Saknet 17-7-2010 3:34 Print reply

Posts: 10355
daar heb je heus geen 2 bougies voor nodig
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ChielTZR 17-7-2010 9:15 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

en nut heeft het ook niet nee iig in mijn ogen, bij mijn weten neemt stroom de makkelijkste weg, dus waar de electrodenafstand het kleinst is...


Scheelt dat ze dan in theorie langer mee moeten gaan zonder de elektrodenafstand te moeten stellen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
midas 17-7-2010 9:33 Print reply

Posts: 1211
Ik heb genoeg plaatjes gezien van cilinderkoppen met twee bougies en dat kan gewoon met een orginele kop
 
ArvidW 17-7-2010 10:53 Print reply

Posts: 201



Ja, hij is voor een Vespa Ciao. Vandaar ook de waanzinnige kwaliteit, afwerking en doordachtheid.
 
T H O M 17-7-2010 11:00 Print reply
Posts: 262
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
afbeelding
afbeelding

Ja, hij is voor een Vespa Ciao. Vandaar ook de waanzinnige kwaliteit, afwerking en doordachtheid.


hmmmm mij leek het in ieder geval slimmer om de bougies beide aan de buitenkant te doen, omdat er dan een grotere afstand tussen zit en het effect van het meerdere plekken aansteken van het mengsel dan groter is?
correct me if i'm wrong
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
-simon- 17-7-2010 11:41 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]


hmmmm mij leek het in ieder geval slimmer om de bougies beide aan de buitenkant te doen, omdat er dan een grotere afstand tussen zit en het effect van het meerdere plekken aansteken van het mengsel dan groter is?
correct me if i'm wrong


bij een vespa is het zo het makkelijkste omdat je alleen het gat van het decompressie klepje hoeft aan te passen zodat er een bougie inkan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
tvmierlo 17-7-2010 11:54 Print reply
Posts: 277
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


bij een vespa is het zo het makkelijkste omdat je alleen het gat van het decompressie klepje hoeft aan te passen zodat er een bougie inkan.


Dat is bij deze niet gebeurd, het is een aftermarket onderdeel en dus niet een aangepaste originele kop. Dit kun je ook zien aan de verbrandingskamer, de verbrandingskamer van een originele kop is zelfs nog beter gevormd.
 
ArvidW 17-7-2010 12:09 Print reply

Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]


hmmmm mij leek het in ieder geval slimmer


Zoals ik in mijn post al aangeef is dit setje "ontwikkelt" voor vespa, ofwel gewoon geprutst

Ik zou nooit voor twinspark gaan bij een brommer aangezien de boring van de cilinder klein zat is om het vlamfront binnen no time in alle uithoeken te krijgen. Een squishband dome cilinderkop met 1 bougie is veel beter door te rekenen en zal dus ook een stuk gemakkelijker te optimaliseren zijn. Daar zou ik eerder voor gaan (en daar win je tov een originele kop vaak ook al fors koppel mee)

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 17-7-2010 om 12:11 uur.
 

Dit topic is 4045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved