Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburatorprobleem monkey

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 939 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62155 - carburatorprobleem monkey
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2463 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroentjen13 15-7-2010 13:44 Print topicpost
Posts: 850
hallo

ik sta hier met een skyteam monkey van een vriend.
het probleem doet zich nu voor dat hij als hij warm word alsmaar stilvalt.

situatie: koud vertrekken, kan ik ong 3km rijden en dan valt hij stil, net gelijk hij zijn vlotterbak leeg trekt. dan na elke 500m heeft hij hetzelfde.

veranderingen: andere uitlaat, van standaard naar nhrc

ik heb de vlotter bij geplooid tot het max dat hij mag, hij begint net niet te lekken, nu stottert hij wel veel meer in middentoeren en hij trekt nog steeds zijn vlotterbak leeg.

weet iemand wat dit kan zijn?

groeten jeroen
 

koetjeboe91 15-7-2010 14:41 Print reply

Posts: 2096
zit er een brandstof filter op? zo ja vervangen (indien er geen aanwezig is eentje opplaatsen betere brandstof kwaliteit) en kijk ook even het brandstof inlaatsysteem na (brandstoftank slangen enz)



een faq over de klachten van verkeert afgestelt
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46

en een faq over het afstellen
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187



Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 15-7-2010 om 14:53 uur.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
daboss 15-7-2010 15:28 Print reply

Posts: 170
Waarschijnlijk werkt je vlotternaald niet goed, waardoor er onvoldoende aanvoer van benzine in je vlotterbak is en je motor uitvalt. check eens of je vlotter en vlotternaald goed werken.
 
jeroentjen13 15-7-2010 18:16 Print reply
Posts: 850
brandstoffilter was al uitgekuist en benzine stroomt goed.
ik heb vlotterbakje losgemaakt en zelfs de vlotter bewogen en hij doet het gewoon goed...

kan dit ook met de klepspeling te maken hebben?
 
Derbi-Olaf 16-7-2010 0:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
brandstoffilter was al uitgekuist en benzine stroomt goed.
ik heb vlotterbakje losgemaakt en zelfs de vlotter bewogen en hij doet het gewoon goed...

kan dit ook met de klepspeling te maken hebben?

te kleine sproeier
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Paul de Salmiakbal 16-7-2010 0:43 Print reply

Posts: 5285
Als je de standaard uitlaat er terug onder duwt, is het probleem dan weg?
Dan lijkt het me idd een kwestie van afstellen
 
jeroentjen13 16-7-2010 10:13 Print reply
Posts: 850
dat is het probleem net, las ik er een grotere sproeier in steek, gaat hij slechter rijden...
normaal als je een andere uitlaat steekt, meestal grotere sproeier, nu moet er blijkbaar kleinere in?

ik heb hem wel redelijk goed afgesteld want hij rijdt nagenoeg perfect zonder stotteren, hij heeft enkel het probleem dat hij zijn vlotterbak leegtrekt
 
XDr4g0nX 16-7-2010 10:58 Print reply

Posts: 3526
Hij valt dus tijdens het rijden uit na ongeveer 3km en telkens als je hem daarna weer start na 500m ofzo.
Krijg je hem direct zodra hij is uitgevallen moeilijk aan de praat, of gaat dat makkelijk?
 
Signature: [==||========] 20% complete
koetjeboe91 16-7-2010 11:38 Print reply

Posts: 2096
ga eens de kleppen na. (klepstoters) als er te weinig spelling is blijft in het ergste geval met een warme motor een klep openstaat dat ook veel klachten kan geven. vergeet daarna niet een nieuwe pakking te monteren.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
jeroentjen13 16-7-2010 12:58 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Hij valt dus tijdens het rijden uit na ongeveer 3km en telkens als je hem daarna weer start na 500m ofzo.
Krijg je hem direct zodra hij is uitgevallen moeilijk aan de praat, of gaat dat makkelijk?



je moet even wachten, 2 min ofso


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
ga eens de kleppen na. (klepstoters) als er te weinig spelling is blijft in het ergste geval met een warme motor een klep openstaat dat ook veel klachten kan geven. vergeet daarna niet een nieuwe pakking te monteren.


ok zal ik strax even doen
weet je soms de klepspeling die hij mag hebben?
zit namelijk nieuw blok in en ze zijn nog nooit afgesteld geweest sinds die er in ligt. (door vakman gedaan)
 
koetjeboe91 16-7-2010 13:45 Print reply

Posts: 2096
hoe lang geleden was dat? maar weet niet de spelling die die mag hebben. en weet je ook hoe je moet afstellen? zo nee niet aan beginnen anders kan het allen erger worden.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
jeroentjen13 16-7-2010 14:03 Print reply
Posts: 850
ongeveer 8 maand geleden, maar brommer doet niet veel kilometers
heb al meerdere brommers afgesteld
ook kleppen, rij zelf met een honda xr400 en yamaha xs500 en die draaien zeer goed
 
Derbi-Olaf 16-7-2010 14:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
ongeveer 8 maand geleden, maar brommer doet niet veel kilometers
heb al meerdere brommers afgesteld
ook kleppen, rij zelf met een honda xr400 en yamaha xs500 en die draaien zeer goed

kleppen ligt het igg niet aan, nu ik goed wakker ben ben ik er in eens vrij zeker van dat de doorstroom naar de carb niet goed is.(denk aan: kraantje, leidingen, filtertjes, en ja, je vlotter zelf ook )
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Uncle BLAM 16-7-2010 23:02 Print reply

Posts: 1025
Misschien een geval van vaporlock? (of iets vergelijkbaars)

Heb ik een keer gehad doordat er een lus in de brandstofslang zat, de brommer hield er mee op na een paar minuten volgas rijden, de benzine slang ingekort zodat 'ie meer rechtdoor naar de carb liep en het was over (leek alsof 'ie de vlotterkamer leeg trok)
 
een BF teller is sneller
Paul de Salmiakbal 17-7-2010 6:10 Print reply

Posts: 5285
Mwa, vapourlock.. Lijkt me sterk dat de benzineleidingen/carburateur na 3 km al zo warm zijn.
 
Uncle BLAM 17-7-2010 14:27 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Mwa, vapourlock.. Lijkt me sterk dat de benzineleidingen/carburateur na 3 km al zo warm zijn.


Nee, begrijp ik ik, daarom zei ik erbij 'iets vergelijkbaars'
bij mij was de benzine leiding ook niet warm maar er ontstond wss een luchtbel o.i.d waardoor de benzine niet doorstroomde, na de leiding ingekort te hebben was het over


 
een BF teller is sneller

Dit topic is 2463 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved