Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #62151 - Probleempjes Zundapp 517-35 waterk...
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 9946 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
El-muchacho-machito |
14-7-2010 16:50 |
Posts: 11 |
Hallo allemaal,
Ik heb een zundapp 517-35 en daar heb ik een probleem mee, namelijk: De uitlaat zit los van de cilinder. Zelfs met de soort van slangenklem vol ingedraaid blijft hij niet zitten. Dit komt omdat het eind van het spruitstuk taps loopt en dus aan het bevestigingspunt te smal is. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien zelfs een oplossing?
Dan heb ik ook nog het probleem dat ik niet weet wat voor olie ik moet gebruiken voor het blok en hoe ik dit oliepeil kan meten.
Ik hoop dat iemand het weet, want ik weet het niet .
Bij voorbaat dank!
Sander
Dit bericht is gewijzigd door El-muchacho-machito op 14-7-2010 om 16:56 uur.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
14-7-2010 17:05 |
Posts: 5285 |
In je versnellingsbak moet gewone 10w40 motorblokolie voor natte koppelingsplaten (motorfiets olie dus)
Zit er niet ergens in het blok halverwege een schroefje? Dat kan namelijk het pijl zijn hoe veel olie erin moet. Moet je het schroefje eraf schroeven, en als er dan olie uit het gaatje komt is ie vol. Je kunt ook aan je olievuldopje een soort pen hebben, die tot een bepaalde hoogte vettig is van de olie. Dan zal er op staan tussen welk maximum en minimum de olie moet rijken op het stokje.
Als dit geen van beiden is dan kan er op je blok staan hoeveel olie erin moet. Als dat niet zo is, dan staat er vast en zeker in een werkplaatshandboek hoeveel erin moet. Zal zo tussen de 600 en 900 ml liggen.
Als je je brommer vult met olie, en je meet hoeveel erin moet dmv een pijlstokje of gaatje in je blok, moet je hem altijd recht houden
Voor het uitlaatprobleem weet ik niks
|
|
|
|
Pizza501 |
14-7-2010 17:07 |
Posts: 308 |
dat probleem van die uitlaat komt heel vaak voor, dat heb ik ook.
ik heb het nu opgelost met een flinke hoeveelheid vloeibare pakking, maar dat werkt niet zo goed, eigenlijk moet je vloeibare uitlaatpakking hebben.
en dat van die olie, ik heb Kroon olie voor kreidler en zundapp
deze dus.
bij mijn brommert, dat is een 529, zit er aan de rechterkant van het blok een schroef, die moet je eruit draaien en dan de olie bijvullen, als de olie uit het schroefgat komt lopen dan zit er genoeg olie in en draai je de schroef er weer in.
|
|
Alfa Romeo 8C Competizione |
|
El-muchacho-machito |
14-7-2010 17:33 |
Posts: 11 |
OK, dus er moet gewoon 10w40 olie in? En iemand nog enig idee waar ik een vloeibare uitlaatpakking kan kopen?
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
14-7-2010 17:37 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: El-muchacho-machito
OK, dus er moet gewoon 10w40 olie in? En iemand nog enig idee waar ik een vloeibare uitlaatpakking kan kopen?
Jua, die hierboven lijkt mij sowieso prima, maar als je die niet kan vinden dan moet er niet ''gewone'' 10w40 in, maar 10w40 voor natte platen (aka motorfiets olie)
Vloeibare uitlaatpakking hebben ze misschien wel bij je brommerboer, anders staat het vast wel ergens op internet te koop.
|
|
|
|
WernerJ |
14-7-2010 17:43 |
Posts: 60 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: El-muchacho-machito
OK, dus er moet gewoon 10w40 olie in? En iemand nog enig idee waar ik een vloeibare uitlaatpakking kan kopen?
bij halfords, geloof dat het firegum o.i.d heet
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
14-7-2010 17:47 |
|
rubbert |
14-7-2010 19:42 |
Posts: 8825 |
zundapp uitlaten zijn over het algemeen een hell, ik zou er zelf een veer systeem voor maken om de bocht op de uitlaat flens te houden,
kleine uitleg:
gewoon een paar standaard uitlaat veertjes kopen voor am6 ofzo (als je ze dan wilt vervangen zijn ze overal te krijgen en kosten ze niet zo veel)
vervolgens haakjes op je bocht maken, als je over een las apparaat beschikt zou ik er een paar kleine beugeltjes voor op lassen waar je de veertjes achter kunt haken, heb je geen las apparaat kan je het met een slangeklem en dunne stukjes ijzeren stank doen
vervolgens met een klein boortje gaatjes boren in de koelvinnen van je cilinder, wel even goed kijken waar je het doet, want moet wel genoeg sterkte houden, en zo zitten dat de veren de uitlaat recht trekken en niet één kant op, dan gaat hij lekken, verbuigen en zo. en de beugeltjes en gaatjes zo ver uit elkaar dat je de veertjes nog wel een halve cm ofzo uit moet trekken om ze erin te haken zodat ze op spanning blijven staan, en niet gaan rammelen enzo.
hoop dat je er wat mee kan
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
stevoo |
14-7-2010 19:58 |
Posts: 689 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: El-muchacho-machito
OK, dus er moet gewoon 10w40 olie in? En iemand nog enig idee waar ik een vloeibare uitlaatpakking kan kopen?
volgens mij moet er SPECIALE Zundap olie in zo als die kroon olie fles. dus niet gewoon nateplaten 10 w 40.
bij zundapp olie zit namenlijk grafiet in, dat heb ik iedergeval in mijn zundapp.
ps. ik heb ook een 517-35 Liste H dat is het overgangs model naar 529. ziet wel precies zo uit als 529.
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
Zundapp448 |
14-7-2010 21:14 |
Posts: 1161 |
Ik heb een ook zundapp's zelf gebruik ik gewoon "universele" achterbrug olie van trekkers.
BTW over je uitlaat
Wat is je setup?
En wat voor uitlaat klem heb je? Foto?
|
|
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!! |
|
El-muchacho-machito |
14-7-2010 21:16 |
Posts: 11 |
Naah, ik denk dat ik voor de makkelijkste oplossing ga: Gewoon de vloeibare uitlaatpakking en wat betreft de olie zal ik nog kijken, maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp
|
|
|
|
Dit topic is 9946 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|