mtx-motard |
12-7-2010 23:58 |
Posts: 14947 |
wit is water of koelvloeistof.
aangezien hij luchtkoeling heeft is dit op z'n minst merkwaardig.
Als de brommer vonkt, en benzine krijgt dan doet hij het gegarandeerd (afgezien van grote mechanische defecten)
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
maerijn |
12-7-2010 23:59 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
wit is water of koelvloeistof.
aangezien hij luchtkoeling heeft is dit op z'n minst merkwaardig.
Als de brommer vonkt, en benzine krijgt dan doet hij het gegarandeerd (afgezien van grote mechanische defecten)
Lucht is natuurlijk ook nodig. Dat heeftie genoeg.
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 13-7-2010 om 0:04 uur.
|
|
|
|
mtx-motard |
13-7-2010 0:04 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Lucht helpt ook, maar dat heeftie genoeg.
Hoe test jij of hij benzine krijgt en vonkt?
Vonkt hij mooi blauw en regelmatig? Of gele vonk?
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
maerijn |
13-7-2010 0:05 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
Hoe test jij of hij benzine krijgt en vonkt?
Vonkt hij mooi blauw en regelmatig? Of gele vonk?
Ik legde de bougie op een ongeverft stuk metaal en doe dan de kickstart. Als ik teveel kickte verzoop die. De vonk is afwisselend geel en blauw.
|
|
|
|
mtx-motard |
13-7-2010 0:06 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Ik legde de bougie op een ongeverft stuk metaal en doe dan de kickstart. Als ik teveel kickte verzoop die. De vonk is afwisselend geel en blauw.
Dat word nieuwe bougie scoren.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
maerijn |
13-7-2010 0:07 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
Dat word nieuwe bougie scoren.
Ok, haal ik die. Ik vind het wel vreemd dat die het vrijdag nog goed deed en nu niet meer.
|
|
|
|
mtx-motard |
13-7-2010 0:08 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Ok, haal ik die. Ik vind het wel vreemd dat die het vrijdag nog goed deed en nu niet meer.
ja een bougie gaat plotseling stuk. Vernieuw die eerst eens, en probeer dan te starten. Eventueel met wat startpilot oid in het luchtfiter.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
maerijn |
13-7-2010 0:10 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
ja een bougie gaat plotseling stuk. Vernieuw die eerst eens, en probeer dan te starten. Eventueel met wat startpilot oid in het luchtfiter.
Komt voor de bakker, bedankt voor je hulp
|
|
|
|
Frysk |
13-7-2010 0:27 |
Posts: 34930 |
heeft zo'n ZR electronische ontsteking of contactpunten ?
in het 2e geval zou ik een nieuwe condensator en eventueel contactpunten erop drukken.. had m'n puch ook eens.
oh ja die witte rook is waarschijnlijk aluminium van je zuiger of kop dus trek het er ff af en kijk of het nog goed is.. zo kom je iig niet voor verassingen te staan.
|
|
giggitybyte |
|
mtx-motard |
13-7-2010 0:28 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
heeft zo'n ZR electronische ontsteking of contactpunten ?
in het 2e geval zou ik een nieuwe condensator en eventueel contactpunten erop drukken.. had m'n puch ook eens.
oh ja die witte rook is waarschijnlijk aluminium van je zuiger of kop dus trek het er ff af en kijk of het nog goed is.. zo kom je iig niet voor verassingen te staan.
zr is als MT, electronisch met cdi unit.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
maerijn |
13-7-2010 13:44 |
Posts: 2455 |
Ik heb het gecontroleerd, maar het is NIET de bougie die de oorzaak is.
|
|
|
|
Maui |
13-7-2010 20:17 |
Posts: 2 |
Ik begrijp uit je verhaal dat hij witte rook gaf en nog geweldig reed en toen heb je uit en weg gezet. Toen je weer wilde rijen starte hij niet meer. verder doet hij alles.
In mijn sleutelboek staat dat je veel kunt aflezen van de kleur roet op de isolatieneus (1e deel van de electrode waar hij vonkt) van de bougie.
Normaal= Koffiezwart/bruin
Witte of Goor witte aanslag= Te arm mengsel
Roetzwarte, olieachtig/vettige aanslag= te rijk mengsel.
Bekeijk rustig de bougie eens. Als daar niets mis mee is dan is het probleem in iedergeval je ontsteking (contactslot, contactpuntjes, bedrading, condensatoor, bobine, bougie kabel, kapje en nat. de bougie zelf.
Ik raad je aan om als eerste even de carburateur goed met remmenreiniger en perslucht, netjes schoon te maken. Ze willen nog weleens raar doen als er ergens een buisje verstopt zit.
succes ermee
|
|
|
|
maerijn |
13-7-2010 21:08 |
Posts: 2455 |
probleem inmiddels opgelost, alsnog bedankt allemaal
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
13-7-2010 21:14 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
probleem inmiddels opgelost, alsnog bedankt allemaal
Zeg dan ook ff wat het was
|
|
|
|
maerijn |
13-7-2010 23:56 |
Posts: 2455 |
Afgelopen donderdag was mijn benzine op, dus ik had wat van de grasmaaier gepakt. Bleek dat dat gelood en heel oud was. Vrijdag liep die dus ff op de benzine die nog in de carb zat. Kheb vandaag nieuwe schone gehaald.
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 13-7-2010 om 23:57 uur.
|
|
|
|