Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppelingsveren Senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62128 - Koppelingsveren Senda
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ds-sm-apple 11-7-2010 17:18 Print topicpost
Posts: 602
Nadat ik mijn nieuwe cilinder op mijn Senda heb gemonteerd (airsal 80) samen met een 17.5 carburateur en Metrakit Thrower uitlaat, slipt mijn koppeling net voor de powerband.

Zijn er verschillende sterktes in die koppelingsveren? Of zouden deze Malossi veren het probleem wel moeten oplossen?



 

kenny77 11-7-2010 17:19 Print reply

Posts: 29286
Die van malossi zijn sterker als origineel.
 
ds-sm-apple 11-7-2010 17:20 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Die van malossi zijn sterker als origineel dus ...



Dit bericht is gewijzigd door ds-sm-apple op 11-7-2010 om 17:20 uur.
 
kenny77 11-7-2010 17:25 Print reply

Posts: 29286
Dus?

Dus niks, ik geef antwoord op de vraag of er verschillende sterktes zijn in veren.

Ja die van malossi zijn sterker, of dat het probleem verhelpt, moet je proberen voor die paar euro.
 
Sherwin 11-7-2010 18:16 Print reply

Posts: 561
nee, bij mij niet, ik heb een Airsal 80 (weliswaar AM6), met een dikkere voetpakking (grotere squish -> minder compressie) en met de malossie veertjes begint hij midden in je powerband te slippen...

ik heb er trouwens ook10w40 olie van Castrol in, speciaal voor de natte plaats koppeling, met deze olie slipt de koppeling iets minder.


wat ik zou doen als ik jou was is een polini 6 plaats koppeling halen, malossie veren met ringetjes! en dan nog de castrol Power RS motorolie (10w40 4takt, deze is gemaakt voor natte plaats koppeling). Ik hoop dat hij dat niet meer slipt voor je! (dit komt ook onder mijn brommer)

mijn Brommer gaat zweven voor/begin powerband (voorste wiel komt licht van de grond) en dan midden in zn powerband trekt ie iets minder + voorwiel weer op de grond, en als je vol toeren blijft rijden, dan gaat ie telkens sneller


Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 11-7-2010 om 18:18 uur.
 
-simon- 11-7-2010 18:23 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
nee, bij mij niet, ik heb een Airsal 80 (weliswaar AM6), met een dikkere voetpakking (grotere squish -> minder compressie) en met de malossie veertjes begint hij midden in je powerband te slippen...

ik heb er trouwens ook10w40 olie van Castrol in, speciaal voor de natte plaats koppeling, met deze olie slipt de koppeling iets minder.


wat ik zou doen als ik jou was is een polini 6 plaats koppeling halen, malossie veren met ringetjes! en dan nog de castrol Power RS motorolie (10w40 4takt, deze is gemaakt voor natte plaats koppeling). Ik hoop dat hij dat niet meer slipt voor je! (dit komt ook onder mijn brommer)

mijn Brommer gaat zweven voor/begin powerband (voorste wiel komt licht van de grond) en dan midden in zn powerband trekt ie iets minder + voorwiel weer op de grond, en als je vol toeren blijft rijden, dan gaat ie telkens sneller


Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 11-7-2010 om 18:18 uur.


6 plaats polini setje? zover ik weet zijn die toch maar 5 en is std 4.
en castrol power rs is de opvolger/vervanger van tts dus meng olie.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
ds-sm-apple 11-7-2010 18:43 Print reply
Posts: 602
Ik moet over 4 weken afscheid gaan nemen van de brommers hier thuis, zie ze dan een jaar niet meer, dus voor mij niet de moeite waard een nieuwe koppeling erin te zetten (is sowieso alleen om mee te crossen).

De veren zijn besteld en we zien wel waar het schip strand...
 

Dit topic is 991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved