Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - soort rvs voor uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 944 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62127 - soort rvs voor uitlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1875 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 11-7-2010 16:44 Print topicpost

Posts: 8825
ik ben van plan een rvs uitlaatje te buigen voor m'n xl, alleen nu wil ik weten wat voor soort rvs ik er het beste voor kan gebruiken.

ik ben al wat aan het researchen geweest, en kom met name uit op rvs 304, maar er zijn meer soorten rvs die redelijk hittebestendig zijn als 410, 660 etc.

maar heeft iemand ervaring met deze soorten rvs als uitlaten, met name hoe mooi het blijft?
(want veel zin heeft het niet om een uitlaat van rvs te maken als hij net zo lelijk wordt als een std. geroeste pijp)
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Frysk 12-7-2010 9:28 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
ik ben van plan een rvs uitlaatje te buigen voor m'n xl, alleen nu wil ik weten wat voor soort rvs ik er het beste voor kan gebruiken.

ik ben al wat aan het researchen geweest, en kom met name uit op rvs 304, maar er zijn meer soorten rvs die redelijk hittebestendig zijn als 410, 660 etc.

maar heeft iemand ervaring met deze soorten rvs als uitlaten, met name hoe mooi het blijft?
(want veel zin heeft het niet om een uitlaat van rvs te maken als hij net zo lelijk wordt als een std. geroeste pijp)


316 is hoge kwaliteit, zou dus 316 pakken
 
giggitybyte
praksaus 12-7-2010 19:22 Print reply

Posts: 35
het lijkt mij sterk dat een rvs zo lelijk wordt als een std. geroeste pijp, want rvs roest zoiezo niet, en vuil hecht zich slechter aan rvs dan aan staal. Zeker als het helemaal strak is.
Misschien dat een lagere kwaliteit voor hittebestendigheid eerder zal goud bruin zal gaan kleuren.

 
niks
Makrolon 12-7-2010 19:29 Print reply

Posts: 6733
De rvs bochten van mn xr roesten gewoon hoor, weliswaar oppervlakkig, maar roesten doen ze toch zeker wel.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Leen 12-7-2010 19:33 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
De rvs bochten van mn xr roesten gewoon hoor, weliswaar oppervlakkig, maar roesten doen ze toch zeker wel.



De uitlaat van je XR is ook geen zuiver RVS he, is een goedkope variant met weinig chroom en nikkel erin.

Voor je uitlaat kan je iedere soort rvs pakken, AISI 306 word veel gebruikt voor uitlaten.
 
Makrolon 12-7-2010 19:42 Print reply

Posts: 6733
Aah oke, ik heb daar verder niet zo veel verstand van. Wou alleen zeggen dat als t rvs heet t niet wil zeggen dat t niet roest.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mtx-motard 12-7-2010 20:21 Print reply

Posts: 14947
als je lage kwaliteit rvs hebt blijft een magneetje erop plakken. bij hoge kwaliteit wil dat niet.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
rubbert 12-7-2010 22:16 Print reply

Posts: 8825
je hebt dus verschillen in het mooi blijven, en het echt kapot roesten, sommige soorten krijgen wel snel een oppervlakte oxide laagje waardoor het lelijk wordt, maar is verder wel bestendig tegen te temperaturen icm krachten.

sommige soorten zijn van zichzelf ook magnetisch btw:

http://www.xs4all.nl...igenschappenRVS.html

denk dat ik maar is op zoek ga naar 316, want klinkt idd. wel leuk:
Superieure corrosieweerstand ten opzichte van de meeste andere Cr-Ni staalsoorten, in tal van chloridehoudende corrosieve milieus. Zeer goede kruipsterkte bij hoge temperaturen. Zeer goed bestand tegen corrosie door zwavelzuur.

moet ik alleen nog weten of het wat wat te bewerken/lassen is
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
ErikVerkade 12-7-2010 22:24 Print reply

Posts: 980
dat zal wel trekken en krimpen als een mother fokker
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Sypie_Honda 12-7-2010 22:27 Print reply

Posts: 13830
316 gaat net zo mooi bewerken/lassen als "normaal" 304 RVS!

denk er wel om dat RVS veel minder tegen trillingen kan dan staal, hang hem dus wel goed in rubbers en zeker niet onder spanning monteren!
anders scheurt hij zo in 2en.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Frysk 13-7-2010 0:06 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
316 gaat net zo mooi bewerken/lassen als "normaal" 304 RVS!

denk er wel om dat RVS veel minder tegen trillingen kan dan staal, hang hem dus wel goed in rubbers en zeker niet onder spanning monteren!
anders scheurt hij zo in 2en.


bij die nieuwe senda's (RX,SX) hangen de standaard RVS pijpen gigantisch onder spanning ..

maar niet te dik rvs pakken, gewoon dunwandig en netjes tig bakken
 
giggitybyte
Raoul 13-7-2010 11:49 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


bij die nieuwe senda's (RX,SX) hangen de standaard RVS pijpen gigantisch onder spanning ..

maar niet te dik rvs pakken, gewoon dunwandig en netjes tig bakken


je hebt het over senda's

das geen fatsoenlijk rvs, en ik geloof alleen de voorbocht (voor meer informatie kun je dat eens aan dikke dennis vragen)
 
Aprilia MX (H)

Dit topic is 1875 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved