Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vraagstuk sym mio

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #62101 - Vraagstuk sym mio
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Waballa 6-7-2010 22:31 Print topicpost

Posts: 259
Beste brommerforummers ,

Ik heb een vraag voor jullie, de snor sym-mio van het zusje van een vriend van mij word begrensd op de CDI.
De brommer is dus begrensd op het toerental.
Met 1 persoon op de brommer gaat hij even hard als met 2 personen op de brommer.
Met 1 persoon erop rijd hij 35 op de teller, en met 2 personen dus ook.
De brommer is echt op de CDI begrensd, want als je er een ontgrensde CDI in plaatst dan rijd hij 45 (op meerdere foras gelezen)
Pas op de 45 kmpu word hij tegengehouden door de varioring.

Nu is mijn vraag:
Hoe kan de topsnelheid hetzelfde zijn met 2 personen erop, als de topsnelheid met 1 persoon erop? Want het toerental is toch hetzelfde aangezien hij hierop door de CDI word begrensd?
Dus de overbrenging is anders om meer kracht te kunnen leveren aan het achterwiel (aangezien 2 personen op een brommer zeker meer kracht vraagt).
Het zou ook kunnen dat de motor misschien meer kracht levert op hetzelfde toerental, maar dit kan toch niet zomaar?

Hoe zit dit nou? Ik denk zelf dat de overbrenging anders is op de topsnelheid, maar hoe kan dit? De overbrenging van een variomatic is toch altijd (ongeveer) hetzelfde op een bepaald toerental? Aangezien de rollen altijd dezelfde druk leveren op een bepaald toerental?

Wat ik me op het allerlaatste moment bedacht is dat de CDI misschien het toerental van de achterpoeli (koppeling) begrensd. Op deze manier kan de motor wel een ander toerenal aannemen dat nodig is voor de extra kracht. Maar hierbij hoort natuurlijk ook een andere overbrenging aangezien hij dan op het toerental van de achteras is begrensd.

Weet iemand het antwoord op dit vraagstuk? Ik heb mijn hoofd gebroken op dit vraagstuk, maar ik kom er maar niet uit.

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 7-7-2010 om 0:04 uur.
 

Stiffmeister 6-7-2010 23:24 Print reply

Posts: 1582
Ik denk dat die krengen , ik bedoel Mio's ,
gewoon CDI begrenzing hebben , maar dat hij hem begrenst op een toerental wil niet zeggen dat hij dan nog makkelijk 2 personen kan trekken met dat "vermogen"
 
.. Retro Active
Saknet 6-7-2010 23:42 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Beste brommerforummers ,

Ik heb een vraag voor jullie, de snor sym-mio van het zusje van een vriend van mij word begrensd op de CDI.
De brommer is dus begrensd op het toerental.
Met 1 persoon op de brommer gaat hij even hard als met 2 personen op de brommer.
Met 1 persoon erop rijd hij 35 op de teller, en met 2 personen dus ook.
De brommer is echt op de CDI begrensd, want als je deze eruit haalt dan rijdt hij 45. (op meerdere foras gelezen)
Pas op de 45 kmpu word hij tegengehouden door de varioring.
zonder cdi rijdt je brommer slechts stapvoets, indien gebruikt als flintstone mobiel
Nu is mijn vraag:
Hoe kan de topsnelheid hetzelfde zijn met 2 personen erop, als de topsnelheid met 1 persoon erop? Want het toerental is toch hetzelfde aangezien hij hierop door de CDI word begrensd?
Ja duh. Zelfde toerental, zelfde overbrenging, zelfde snelheid
Dus de overbrenging is anders om meer kracht te kunnen leveren aan het achterwiel (aangezien 2 personen op een brommer zeker meer kracht vraagt).slaap lekker
Het zou ook kunnen dat de motor misschien meer kracht levert op hetzelfde toerental, maar dit kan toch niet zomaar?

Hoe zit dit nou? Ik denk zelf dat de overbrenging anders is op de topsnelheid, maar hoe kan dit? De overbrenging van een variomatic is toch altijd (ongeveer) hetzelfde op een bepaald toerental? Aangezien de rollen altijd dezelfde druk leveren op een bepaald toerental?

Wat ik me op het allerlaatste moment bedacht is dat de CDI misschien het toerental van de achterpoeli (koppeling) begrensd. Op deze manier kan de motor wel een ander toerenal aannemen dat nodig is voor de extra kracht. Maar hierbij hoort natuurlijk ook een andere overbrenging aangezien hij dan op het toerental van de achteras is begrensd.

Weet iemand het antwoord op dit vraagstuk? Ik heb mijn hoofd gebroken op dit vraagstuk, maar ik kom er maar niet uit.


Dan nu het gouden moment. De betreffende brommer heeft een aandrijving afstelling welke voldoende kracht heeft om met 2 man dezelfde top snelheid te halen. Dus met 2 man doet hij er iets langer over. En als je me niet gelooft, dan koop je maar n stopwatch net als anderen die jou voorgingen.

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Waballa 7-7-2010 0:14 Print reply

Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]


Dan nu het gouden moment. De betreffende brommer heeft een aandrijving afstelling welke voldoende kracht heeft om met 2 man dezelfde top snelheid te halen. Dus met 2 man doet hij er iets langer over. En als je me niet gelooft, dan koop je maar n stopwatch net als anderen die jou voorgingen.



Wat is dit nou voor onvolwassen reactie? Ik stel hier een serieuze vraag, en ik heb zelf lang nagedacht en research gedaan maar ik ben er zelf niet uitgekomen.
Je weet heel goed dat ik bedoel dat hij 45 gaat als je de begrensde CDI eruit haalt en deze vervangt door een brom CDI. De ontgrenzing weghalen dus.
En waar slaat dat slaap lekker op?

Uit je antwoord kan ik ook niet opmaken waarom hij op hetzelfde toerental nogsteeds even hard kan rijden als hij toch meer belast is.
En ja, ik snap dat hij minder hard optrekt met 2 personen erop, maar daar ging het niet over.

Stop aub met onzin uitkramen, want op deze manier zou ik snel aan de 10000 posts komen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Ik denk dat die krengen , ik bedoel Mio's ,
gewoon CDI begrenzing hebben , maar dat hij hem begrenst op een toerental wil niet zeggen dat hij dan nog makkelijk 2 personen kan trekken met dat "vermogen"


Haha inderdaad krengen ja.
Ik zou er zelf ook geen kopen, maar ze vroeg of ik hem misschien voor haar kon ontgrenzen.
Toen ik aan die vriend van mij aan het uitleggen was hoe dat nou met die begrenzers zat kwamen we ineens op deze moeilijke vraag....

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 7-7-2010 om 1:47 uur.
 
Stiffmeister 7-7-2010 17:31 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
[...]


Wat is dit nou voor onvolwassen reactie? Ik stel hier een serieuze vraag, en ik heb zelf lang nagedacht en research gedaan maar ik ben er zelf niet uitgekomen.
Je weet heel goed dat ik bedoel dat hij 45 gaat als je de begrensde CDI eruit haalt en deze vervangt door een brom CDI. De ontgrenzing weghalen dus.
En waar slaat dat slaap lekker op?

Uit je antwoord kan ik ook niet opmaken waarom hij op hetzelfde toerental nogsteeds even hard kan rijden als hij toch meer belast is.
En ja, ik snap dat hij minder hard optrekt met 2 personen erop, maar daar ging het niet over.

Stop aub met onzin uitkramen, want op deze manier zou ik snel aan de 10000 posts komen.


[...]


Haha inderdaad krengen ja.
Ik zou er zelf ook geen kopen, maar ze vroeg of ik hem misschien voor haar kon ontgrenzen.
Toen ik aan die vriend van mij aan het uitleggen was hoe dat nou met die begrenzers zat kwamen we ineens op deze moeilijke vraag....

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 7-7-2010 om 1:47 uur.


Ja waarschijnlijk kut comments , maar wat verwacht je? , en het antwoord wordt wel gegeven

 
.. Retro Active

Dit topic is 6134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved