Makrolon |
5-7-2010 20:51 |
Posts: 6733 |
Heb je zijstandaard?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Pixl |
5-7-2010 20:53 |
Posts: 3125 |
Je moet je voortandwiel wel straks vast zetten hea Dat probleem had een oud klasgenoot van me ook, z'n voortandwiel zat er best los op.
|
|
So fuckin' what!? |
|
The_RV |
5-7-2010 21:03 |
Posts: 43 |
Ja ik heb een zijstandaard, maar tijdens het rijden komen er ook spetters op m'n Tomos. Ik heb ook een bok.
Verder heb ik voor zover ik weet het tandwiel zo vast mogelijk gezet, al moet ik zeggen dat de ring die je plat moet slaan (ff de naam kwijt) een beetje krom leek.
Kan ik eventueel iets van vloeibare pakking ertussen doen dat hij niet lekt, of is dat beter van niet?
En maakt het niet uit dat hij olie lekt? Ik bedoel, stel dat ik de olielekkage stop bij het voortandwiel, dan betekend dat toch nog steeds dat er ergens olie lekt, of zie ik dat helemaal verkeerd?
Dit bericht is gewijzigd door The_RV op 5-7-2010 om 21:03 uur.
|
|
|
|
Makrolon |
5-7-2010 21:06 |
Posts: 6733 |
Zet m maar op de middenstandaard, dan is t over wss. Die bus gaat een beetje speling om komen door ouderdom, en als ie op de zijstandaard staat staat die kant onder de olie, dit loopt op je ketting en als je gaat rijden spettert het.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
The_RV |
5-7-2010 21:14 |
Posts: 43 |
Ow ok bedankt!
Is er verder niets dat ik ertegen kan doen, zodat hij niet lekt als ik hem op de zijstandaard zet???
|
|
|
|
Makrolon |
5-7-2010 21:15 |
Posts: 6733 |
Al die assen/bussen vervangen.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
sanderop1 |
5-7-2010 21:17 |
Posts: 30 |
om je ass waar het tand wiel op moet daar zit een olie kering miss die eens vervangen
|
|
|
|
The_RV |
5-7-2010 21:25 |
Posts: 43 |
Is er geen makkelijkere oplossing dan alle assen en bussen te vervangen?
En ik heb de oliekering al vervangen, die is het ook niet zoals je kan lezen in mijn openingspost
Maar is er dus geen oplossing die goed te hanteren is ipv het hele blok uit elkaar?
|
|
|
|
ChielTZR |
5-7-2010 21:36 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: The_RV
Is er geen makkelijkere oplossing dan alle assen en bussen te vervangen?
En ik heb de oliekering al vervangen, die is het ook niet zoals je kan lezen in mijn openingspost
Maar is er dus geen oplossing die goed te hanteren is ipv het hele blok uit elkaar?
Wat is er nog makkelijker dan bussen/assen vervangen?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
The_RV |
5-7-2010 21:38 |
Posts: 43 |
Nou zoals ik al zeg ben ik nog redelijk nieuw en ik kan niet even snel een heel blok uit elkaar halen. Aangezien m'n auto ook kapot is wil ik m'n brommer graag z.s.m. gemaakt hebben en gewoon goed. Het blok openhalen is eigenlijk geen optie, of jij moet een 'makkelijke' manier hebben zoals je zelf zegt .
Anders zou ik graag een oplossing hebben waarvoor ik niet het hele blok uit elkaar hoef te halen.
Trouwens, het blok is net gereviseerd dus er zou eigenlijk niets mis mee moeten zijn.
|
|
|
|
JohanSendapower |
5-7-2010 21:54 |
Posts: 307 |
op een bok ipv een zijstandaart zetten helpt niks... heb ook het zelfde probleem met de tomos van mijn buurman... ben er ook nog niet achter waar het aan licht
|
|
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp |
|
der Chef |
5-7-2010 21:57 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: The_RV
Nou zoals ik al zeg ben ik nog redelijk nieuw en ik kan niet even snel een heel blok uit elkaar halen. Aangezien m'n auto ook kapot is wil ik m'n brommer graag z.s.m. gemaakt hebben en gewoon goed. Het blok openhalen is eigenlijk geen optie, of jij moet een 'makkelijke' manier hebben zoals je zelf zegt .
Anders zou ik graag een oplossing hebben waarvoor ik niet het hele blok uit elkaar hoef te halen.
Trouwens, het blok is net gereviseerd dus er zou eigenlijk niets mis mee moeten zijn.
Olie uit je blok laten lopen, makkelijk en hij lekt niet meer.
Nu serieus, als je er vanaf wilt zul je toch echt het blok los moeten (laten) halen
|
|
|
|
The_RV |
5-7-2010 22:03 |
Posts: 43 |
Ok, dus als ik er gewoon voor zorg dat hij niet meer lekt op dat punt zonder het blok open te halen, zou dat dan ook goed zijn?
Of MOET ik perse dat blok openhalen? Dat lijkt me echt meer een laatste reddingsactie namelijk?
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
5-7-2010 23:19 |
Posts: 10835 |
je moet ook vloeibare pakking smeren op het voortandwiel, daar waar het tandwiel tegen de bus aan komt te zitten.
Ook op de andere kant waar je borgplaatje tegen zit kun je een beetje pakking smeren.
Op de plaats waar de keerring over de bus zit moet je de bus netjes glad schuren, eigenlijk polijsten. Dit gaat het makkelijkste in een draaibank. Je moet zorgen dat er geen groeven in de bus zitten, want die zullen je olie uit je blok 'pompen'.
Op die plaats moet je op de bus geen vloeibare pakking smeren.
Zorg dat je de moer van je voortandwiel goed vast draait, anders gaat hij na een tijdje weer lekken.
Er kan olie lekken tussen voortandwielas en kickstart as. Als dat zo is dan is dat hoogstwaarschijnlijk een combinatie van teveel olie in het blok en de brommer vaak op de zijstandaard zetten.
De brommer op de middenbok zetten kan een oplossong zijn, dat zou je moeten proberen.
Speling op die as is vrij normaal (nieuw heeft hij dat natuurlijk niet zoveel) maar deze speling eruit halen zal er niet voor zorgen dat hij stopt met lekken.
Blok open halen lijkt me niet nodig.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
The_RV |
6-7-2010 0:12 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
je moet ook vloeibare pakking smeren op het voortandwiel, daar waar het tandwiel tegen de bus aan komt te zitten.
Ook op de andere kant waar je borgplaatje tegen zit kun je een beetje pakking smeren.
Op de plaats waar de keerring over de bus zit moet je de bus netjes glad schuren, eigenlijk polijsten. Dit gaat het makkelijkste in een draaibank. Je moet zorgen dat er geen groeven in de bus zitten, want die zullen je olie uit je blok 'pompen'.
Op die plaats moet je op de bus geen vloeibare pakking smeren.
Zorg dat je de moer van je voortandwiel goed vast draait, anders gaat hij na een tijdje weer lekken.
Er kan olie lekken tussen voortandwielas en kickstart as. Als dat zo is dan is dat hoogstwaarschijnlijk een combinatie van teveel olie in het blok en de brommer vaak op de zijstandaard zetten.
De brommer op de middenbok zetten kan een oplossong zijn, dat zou je moeten proberen.
Speling op die as is vrij normaal (nieuw heeft hij dat natuurlijk niet zoveel) maar deze speling eruit halen zal er niet voor zorgen dat hij stopt met lekken.
Blok open halen lijkt me niet nodig.
De andere reacties waren al behulpzaam, en daarvoor mijn dank, maar jou reactie is precies wat ik zocht. Goede tips en duidelijk beschreven.
Ik heb alleen wel toen ik vorige week een nieuwe vulbus en keerring heb gehaald een heel klein beetje vloeibare pakking in de vulbus gedaan...ik ga morgen meteen aan de slag! Bedankt!
|
|
|
|