Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #62085 - Vespa Pk 50 Demonteren!
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 9571 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
peter9199 |
5-7-2010 14:15 |
Posts: 50 |
Ik heb een
Vespa Pk 50 Xl Automatica Elestart
Ik wil hem gaan spuiten en wat vervangen en gewoon kijken hoe hij eruit ziet, en aangezien het vakantie is heb ik daar alletijd voor.
Ik kon weinig vinden over de automatica elestart xl.
als iemand er ervaring mee heeft of weet hoe het moet :
Hoe haal ik het motorblok eronderuit? ( had er eerst een filmje over gevonden op youtube half jaar geleden, maar kan hem niet meer vinden)
Hoe haal ik mij benzine tank eruit? ( als ik de schroeven onder mijn zadel los draait kan ik hem er 1 cm uithalen en dan blijft hij hangen..? slangetje ofzo waar hij nog aan vast zit?, gewoon trekken?)
Hoe haal ik mijn voorvork eruit?
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
5-7-2010 14:19 |
Posts: 12846 |
Alles rustig losschroeven. Eventueel foto's maken en al je schroeven bewaren en je zou er zelfs bij kunnen zetten waar ze vandaan komen (mocht je veel verschillende schroefjes hebben). Voor de rest gewoon je tijd ervoor nemen wat waar vandaan komt en waar naartoe gaat.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
peter9199 |
8-7-2010 13:33 |
Posts: 50 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
Alles rustig losschroeven. Eventueel foto's maken en al je schroeven bewaren en je zou er zelfs bij kunnen zetten waar ze vandaan komen (mocht je veel verschillende schroefjes hebben). Voor de rest gewoon je tijd ervoor nemen wat waar vandaan komt en waar naartoe gaat.
Heb ik gedaan, hij ligt nu helemaal uitelkaar.
al bijna al het roest weg geschuurd.
het enige jammere is dat m´n primer regeert met de oude kleine beetje lak die er nog op zitten...
|
|
|
|
zx7r |
8-7-2010 14:05 |
Posts: 3868 |
Heerlijk aan pk50jes werken, altijd top hahha.
Maar waarschijnlijk reageren de twee soorten lakken op elkaar. Wat grondiger schuren. Krijg je een sinaasappelhuid in de lak?
|
|
|
|
Saknet |
9-7-2010 3:40 |
Posts: 10355 |
euh. er zijn genoeg nieuwe autos die een lichte sinaasappelhuid hebben. als er 2 lakken op mekaar reageren krijg je wel iets behoorlijk lelijkers dan dat
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
peter9199 |
12-7-2010 17:18 |
Posts: 50 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zx7r
Heerlijk aan pk50jes werken, altijd top hahha.
Maar waarschijnlijk reageren de twee soorten lakken op elkaar. Wat grondiger schuren. Krijg je een sinaasappelhuid in de lak?
ja klopt ze reageren...
beetje heel erg jammer, gelukkig probeerde ik het eerste op m´n linker zijkap. maarja heb hem nu helemaal kaal gehaalt alleen maar puur metaal!
wat een werk... nooit aan beginnen, ookal moet ik zeggen dat ik er 3 dagen lekker mee bezig ben geweest.
Ik ga voor de onderkant gewoon een potje hammerite kopen en er lekker dik over heen smeren, nu ik eindelijk al het roest eraf heb gekregen. en dan houd het wel hoop ik.
ga zo nog even de laatste beetje verf wegschuren bij m'n stuur en daar bij het slot, echt heel vervelend om het daar weg te krijgen, maarja anders reageert het met de lak en wil wel een nette brommer uiteindelijk..
ik doe het met Motip ( gewoon eerst 2 á 3 lagen grijze primer en dan geel eroverheen. niet zo speciaal. weet nog niet of ik er overheen ga met blanke lak, hoorde dat het vaak niet heel veel meer gaat glimmer en het vaak zelfs mat word.
|
|
|
|
kpotmake |
12-7-2010 21:58 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zx7r
Heerlijk aan pk50jes werken, altijd top hahha.
Maar waarschijnlijk reageren de twee soorten lakken op elkaar. Wat grondiger schuren. Krijg je een sinaasappelhuid in de lak?
als de 2 lakken gaan reageren dan gaat het allemaal borrelen van onderen en bladert de lak eraf, sinaasappelhuid is iets heel anders, 9 van de 10 keer is de oorzaak hiervan dat de blanke laklaag dan te dun is aangebracht
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
De Schout |
12-7-2010 22:41 |
Posts: 5327 |
waarom haal je de oude lak er niet af met verfafbijt? veeel makkelijker dan alles wegschuren.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Waballa |
12-7-2010 23:21 |
Posts: 259 |
Ik zat er over te denken om ook mischien een Pk50 te kopen voor na de zomer.
En het is natuurlijk wel goedkoper om er eentje te kopen waarvan de lak niet helemaal goed is, en die dan zelf over te spuiten.
Want die volledig gerestaureede zijn zwaar duur.
Maar als het nou heel moeilijk is en extreem veel werk, dan ga ik hier niet aan beginnen.
Het zou leuk zijn als je hier af en toe wat post hoe het je vergaat, dan volg ik dit zeker!
Succes ermee in ieder geval!
|
|
|
|
peter9199 |
13-7-2010 12:49 |
Posts: 50 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Ik zat er over te denken om ook mischien een Pk50 te kopen voor na de zomer.
En het is natuurlijk wel goedkoper om er eentje te kopen waarvan de lak niet helemaal goed is, en die dan zelf over te spuiten.
Want die volledig gerestaureede zijn zwaar duur.
Maar als het nou heel moeilijk is en extreem veel werk, dan ga ik hier niet aan beginnen.
Het zou leuk zijn als je hier af en toe wat post hoe het je vergaat, dan volg ik dit zeker!
Succes ermee in ieder geval!
Bedankt,
Nou je bent er wel even mee bezig,
ik heb ook verafbijt gebruikt maar nog steeds is het best een werk om alles eraf te krijgen, aangezien er geen stukje blauw meer mag zitten want dan reageert het met m'n primer. ik heb nu m'n neuskapje gespoten ziet er mooi uit, maar toen ik hem aan het ontvetten was werd hij een beetje statisch dus toen ik had gespoten kwamen er wat stukje op te zitten maar dat zie je alleen goed als je van dichtbij kijkt. m'n linker bil staat net in de primer.
ga vanmiddag een potje hamerite kopen voor de onderkant en de binnenkant( waar de motor zit) dat zie je toch niet en moet wel goed intact blijven zonder roest.
maar het staat nu een beetje stil, het heeft de afgelopen dagen hard geregent dus niet aan spuiten toe gekomen, aangezien ik het buiten doe. Ik ben nu alleen nog opzoek naar schuurpapier 600 waterproof, kan ik helaas nergens vinden, weet iemand waar je dat kan kopen?
en zal ik er uiteindelijk ook blanke lak overheen doen? word het daar echt heel veel mooier en steviger van?
als ik het fototoestel weer aan de praat krijg zal ik een foto posten van m'n werkzaam heden!
P.s. Als je een pk 50 koopt waarvan de lak niet goed is, is dat waarschijnlijk niet het enige dat neit goed is en waarschijnlijk zijn er ook stukken goed verroest aangezien de lak niet in top staat is
Dit bericht is gewijzigd door peter9199 op 13-7-2010 om 12:51 uur.
Dit bericht is gewijzigd door peter9199 op 13-7-2010 om 12:52 uur.
|
|
|
|
Waballa |
17-7-2010 21:47 |
Posts: 259 |
Jammer van dat neuskapje, maarja als je het alleen van dichtbij ziet maakt het niet zo super veel uit.
Dat van die hammerite is slim, dat de binnen/onderkant roestvrij blijft is net zo belangrijk als de buitenkant.
Je hebt er niks aan als je brommer van binnen word opgevreten
Blanke lak voegt wel een extra laag bescherming toe, maar of dit in de praktijk veel uitmaakt weet ik niet...
Door blanke lak gaat je lak wel glimmen, dus volgensmij kun je dit beter niet doen als je een matte kleur wil.
Welke kleur ga je hem eigenlijk verven?
Op internet vond ik dit http://www.toolstati...t/d130/sd2744/p51476
Maar een grotere bouwmarkt moet dat schuurpapier toch ook wel hebben?
Ik ben wel benieuwd naar wat fotos
|
|
|
|
peter9199 |
23-7-2010 14:55 |
Posts: 50 |
Motip 43820, dat is de kleur die ik hem ga spuiten, een beetje donker gelig achtig, denk aan de kleur van de taxi, maar dan net iets ander :P.
hij wordt wel glanzen maar vind dat m'n neus kapje als aardig glimt !
Ik heb wat foto´s op m´n computer staan. ben nog steeds neit begonnen met m´n frame spuiten(geel dus, heb wel al geprimerd) ben nu alle kleinste gaatjes aan het dicht plamuren met alabastine auto plamuur. ga straks weer even schuren dan nog een primer erover heen, als alles 1 kleur primer is kan je beter de oneffenheden zien, vind ik :P misschien dan nog een beetje plamuur en dan licht opschuren met 600 waterproof en dan pas de gele lak spuiten!
heb nu 3 bussen geel en 1tje met nog ene klein beetje erin, ga er denk ik nog 1tje kopen, anders heb ik bank dat ik het niet red :P.
best dure grap dat spuiten, heeft echt veel werk ik gezeten. misschien had ik het bijna beter kunnen laten powder coaten.
ik koop mijn bussen ook best duur( zie onderaan)
overgiens weet iemand waar ik de wieldop kan vinden die deze vespa aan zijn voorwiel heeft?
en om de foto's op deze site te zetten moet ik er ene link van maken..
hoe doe ik dat?
blanke lak kost ook weer geld ! ik koop mijn bussen van motip bij Rijsbergen, 8 euro voor de primer en 13 voor kleuren ( ze hebben wel een hele brede kleur keuze!)
|
|
|
|
Waballa |
4-8-2010 11:08 |
Posts: 259 |
En, ben je al wat verder gekomen met je vespa?
|
|
|
|
peter9199 |
9-8-2010 0:39 |
Posts: 50 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Waballa
En, ben je al wat verder gekomen met je vespa?
Ja, ben al best ver, alles is geel
RAL 42380
die kleur vond het zelf een hele mooie kleur, ook blij dat ik die heb gekozen. Alleen start m'n brommer niet meer!
naja eerst nog ff voorwiel er onderzetten en dan kan ik misschien wat meer kracht zetten met de kickstart! helaas doet m'n elestart helemaal niks, geen geluidje of iets degelijks, beetje jammer. waarschijnlijk moet hij ergens contact maken want mij remlicht doet eht ook niet! ik heb alleen geen flauw idee waar dit aan kan liggen en waar hij contact zou moeten maken, als iemand dit weet zou ik het graag willen weten!
|
|
|
|
Dit topic is 9571 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|