Hi guys,
we zijn er nog niet uit hoe we nu het beste de rechter krukas kering gaan plaatsen in ons NSR blok(50) en ons MBX blok(80)
Eigenlijk is enkel het krukas model NSR wat lastig omdat daar niet de bus op zit en er nu een uitsparing in de as zit rondom (waar bij gebruik van de bus een dichting in zit neem ik aan) 80 krukas is geheel 22 mm en zonder gleuf rondom, dus die keerring komt er altijd goed op.
We gebruiken dus de dubbele keerring , maat 22x40 ipv de 28x40 die je gebruikt als de bus om de krukas aanwezig is.
Om de keerring goed te plaatsen moet de gleuf rondom de as dus volgens mij precies tussen de beide keerringen komen.
Hoe kun je dat het beste doen en het beste controleren of de veer aan de binnen kant goed zit( lager is al geplaatst, ivm verwarming van carter hebben we de keerring nog niet geplaatst) Ik ben ook bang dat als de keerring er in gezet wordt en dan de krukas erdoor gedouwd dat dan de binnenste keerveer eraf zou kunnen schieten op het moment dat de keerring iets scheef over de uitsparing in de as geduwd wordt. Heb al het plan om een O ring om de as in de gleuf te leggen zodat de keerring er makkelijker overheen gaat, maar ook dan weer zal deze precies in het midden van de dubbele keerring terecht moeten komen anders zou de keerring op de O ring kunnen gaan draaien.
Wat denken jullie , hoe het beste aan te pakken en is het wel noodzakelijk om een dubbele keerring te gebruiken?
groet
Sjoerd
Dit bericht is gewijzigd door MBX-MB op 5-7-2010 om 12:19 uur.
|