Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #62081 - Met de brommer in de bergen? Welke ...
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 8341 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Sherwin |
5-7-2010 20:05 |
Posts: 561 |
of mijn Rieju RR! zie advertentie in sales
|
|
|
|
Kaatje Bee |
5-7-2010 21:45 |
Posts: 4 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Wil je lange ritten maken of is het alleen de bedoeling om even naar de supermarkt te rijden?
Want voor kleine stukjes is een honda ss ofzo ideaal (wel 80cc natuurlijk) En hij is best klein dus makkelijk mee te nemen.
Maar ook al wil je lange stukken gaan rijden dat raad ik je toch een honda MT/MB/MTX aan met 80 blok omdat die gewoon lekker zitten en toch wel redelijk goed mee te nemen zijn.
Trouwens hoe wil je een vespa meenemen?
Je hebt bijna geen bevestigings punten waar je hem mee kan vastmaken. Bij een schakel kan het echt haast overal omdat het frame bijna niet wordt bedekt door kappen.
En wil je ook offroad rijden of alleen onroad? Want ook al moet je afentoe op gravel wegen rijden dan is een Honda MT/MB/MTX toch wel beter rijden.
Het is de bedoeling met de brommer naar de supermarkt te rijden, of naar 1 of 2 dorpjes verder. Tot nog toe deden we dat met de omafiets, maar dan ga je niet voor de hobby 1 dorpje verder kijken...
We gaan niet offroad met 't ding, en snel hoeft ook niet.
Wel graag betrouwbaar.
Heb achterop auto (camper) rails gemaakt waar wielen inkunnen, dan met trekbanden daaraan vastsjorren.
|
|
|
|
tomos. |
5-7-2010 21:54 |
Posts: 85 |
dan is tomos iedeaal die is licht en je kunt er wel ff mee rijde
ze rijde ng fijn ook
|
|
|
|
R i c k |
5-7-2010 21:59 |
Posts: 346 |
|
|
echte junks blowen 2 takt |
|
ChielTZR |
5-7-2010 22:02 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R i c k
[...]
daar kom je die bergen ook zeker mee op
net alsof al die automaatjes zo snel stilvallen,
gewoon een puchje nemen oid met lichte vertanding. Niet snel, maar komt de bult vast wel op en ook nog betrouwbaar en zuinig.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
rik hulkenberg |
5-7-2010 22:37 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
kut ding
gewoon Honda MTX kopen met 70 cc cilinder. zat versnellingen, en zat vermogen om boven te komen
onderbouwing?
|
|
|
|
Frysk |
5-7-2010 23:26 |
Posts: 34928 |
als je iets kleins wil dan zou ik een MT pakken, origineel 80cc blokje en stuur eraf als je hem achterop de auto monteerd, een MT is amper langer dan een fiets (volgens mij zelfs korter ?)
en dan gewoon op originele hoogte.
|
|
giggitybyte |
|
Paul de Salmiakbal |
5-7-2010 23:31 |
Posts: 5285 |
Als je ECHT niet wilt schakelen kun je ook wel gewoon een Puchje pakken hoor, daar kom je heuvels echt wel mee op.
Lekker 70cc Airsal icm 15mm en je komt al een heel eind, ik trek makkelijk het viaduct op uit stilstand en accelereer ook nog best wel snel. Ik heb hem op topsnelheid vertand, dus stel de bergen zijn echt steil, kun je nog altijd op 14:45 vertanden, maar dan ga je wel veel toeren janken bergaf.
Blokjes zijn zo simpel als wat. Paar nieuwe lagers in drukken en je kunt zo weer een paar 1000 km vooruit.
|
|
|
|
Frysk |
5-7-2010 23:34 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Als je ECHT niet wilt schakelen kun je ook wel gewoon een Puchje pakken hoor, daar kom je heuvels echt wel mee op.
Lekker 70cc Airsal icm 15mm en je komt al een heel eind, ik trek makkelijk het viaduct op uit stilstand en accelereer ook nog best wel snel. Ik heb hem op topsnelheid vertand, dus stel de bergen zijn echt steil, kun je nog altijd op 14:45 vertanden, maar dan ga je wel veel toeren janken bergaf.
Blokjes zijn zo simpel als wat. Paar nieuwe lagers in drukken en je kunt zo weer een paar 1000 km vooruit.
puch trekt nog geen stuifzand omhoog mits je hem flink opfokt, en de betrouwbaarheid is gewoon om een zenuwinzinking van te krijgen..
haal desnoods een 4 takt imitatie brommertje, zijn niet betrouwbaar als je hem dagelijks gebruikt maar ze houden die vakantie wel vol lijkt me..
|
|
giggitybyte |
|
Paul de Salmiakbal |
5-7-2010 23:42 |
Posts: 5285 |
Je wilt toch ook geen stuifzand opklimmen?
Voor die heuvels daar in zuid Frankrijk kun je echt wel opkomen met 70cc en 15mm. Oprit naar mn huis is best steil, kom ik moeiteloos op.
Ook viaducten zijn geen probleem. En dan heb ik hem nog zelfs op 16:45 vertand. Met m'n vorige (15:45) ging hij nog makkelijker, maar draaide wel net wat overtoeren.
Als je een nieuw krukje, lagertjes en nieuw zuigertje, desnoods nieuw cilindertje erop zet zijn ze echt wel betrouwbaar hoor, mits netjes afgesteld gaat dat gewoon lang mee.
Reviseren stelt ook geen flikker voor, 3 lagers, 3 keerringen en een krukas, that's it.
Dit is dan alleen als je echt niet wilt schakelen he. Veel keus blijft er niet over als je niet meer dan 1 versnelling wilt. Persoonlijk zou ik lekker een 4 takt nemen in de vorm van een Honda SS. Slijtvast, laag verbruik en zit best comfortabel ook.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 5-7-2010 om 23:45 uur.
|
|
|
|
Frysk |
5-7-2010 23:47 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Je wilt toch ook geen stuifzand opklimmen?
Voor die heuvels daar in zuid Frankrijk kun je echt wel opkomen met 70cc en 15mm. Oprit naar mn huis is best steil, kom ik moeiteloos op.
Ook viaducten zijn geen probleem. En dan heb ik hem nog zelfs op 16:45 vertand. Met m'n vorige (15:45) ging hij nog makkelijker, maar draaide wel net wat overtoeren.
Als je een nieuw krukje, lagertjes en nieuw zuigertje, desnoods nieuw cilindertje erop zet zijn ze echt wel betrouwbaar hoor, mits netjes afgesteld gaat dat gewoon lang mee.
Reviseren stelt ook geen flikker voor, 3 lagers, 3 keerringen en een krukas, that's it.
frankrijk z'n heuvels zijn héél wat stijler dan de gemiddelde viaduct of oprit hier in nederland, auto's hebben het al moeilijk dus een puch al helemaal.
ik zou persoonlijk iig iets kiezen wat schakelt!, gewoon omdat je dan rustig in een lage versnelling de heuvel op tokkelt
|
|
giggitybyte |
|
Paul de Salmiakbal |
5-7-2010 23:48 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een Puch Maxi met 2 speed blok, die zijn gebouwd voor de Deutsche Post om een berg op te komen in de Alpen.
En hoe wil je aan een 2 speed komen?
Naja handmatige 2 speed is wel aan te komen, maar die zijn niet altijd even betrouwbaar dacht ik...?
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 5-7-2010 om 23:49 uur.
|
|
|
|
tvmierlo |
5-7-2010 23:53 |
Posts: 277 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
En hoe wil je aan een 2 speed komen?
Naja handmatige 2 speed is wel aan te komen, maar die zijn niet altijd even betrouwbaar dacht ik...?
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 5-7-2010 om 23:49 uur.
Een tomos met automatische 2-versnellingsbakken zijn er wél genoeg.
Ook prima dingen.
|
|
|
|
Mikf |
6-7-2010 0:34 |
Posts: 1295 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tvmierlo
[...]
Een tomos met automatische 2-versnellingsbakken zijn er wél genoeg.
Ook prima dingen.
Idd en daar kom je prima de bergen mee op hoor.
|
|
|
|
Kaatje Bee |
6-7-2010 8:07 |
Posts: 4 |
Ha, bedankt voor alle tips! Ben blij dat ik toch effe een berichtje op dit forum geplaatst heb!!!
Bleef zelf bij Vespa steken, aangezien ik op m'n 18e meteen motor ben gaan rijden, en ik dus niet veel brommer-ervaring heb opgedaan.
Kort samengevat wordt 't dus géén Vespa, maar wel een:
Tomos (2 versnell), Honda Dax, Honda SS, Monkey, of Puch Maxi.
Chinese namaak-troep wil ik niet.
Zal 's kijken wat er te koop is op internet, wat de minste plek nodig heeft, en waar zo min mogelijk prullaria opzit die ik kapot kan maken met vastsjorren, of die lostrilt tijdens het vervoer achterop.
Heeft iemand van jullie misschien iets in de aanbieding?
Ik zit in M-Limburg, en wil 't een beetje in de regio zoeken.
Dit bericht is gewijzigd door Kaatje Bee op 6-7-2010 om 8:08 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 8341 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|