Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #62081 - Met de brommer in de bergen? Welke ...
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 8335 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Kaatje Bee |
4-7-2010 23:37 |
Posts: 4 |
Hoi Lezers,
Ik ben nieuw hier, maar wil binnenkort een 2e hands brommertje aanschaffen om in zuid-frankijk mee te kunnen rijden tijdens de vakantie. Omdat daar nogal wat bergen/heuvels zijn, moet de brommer wel de power hebben om boven te komen.
Wat kan ik nu het beste aanschaffen? Uiterlijk maakt me totaal niet uit. Het zou fijn zijn als het een kleine, lichte brommer zou zijn ivm vervoer.
Ik hoor graag wat van jullie!
Groetjes Kaatje
|
|
|
|
rik hulkenberg |
4-7-2010 23:38 |
Posts: 10029 |
een honda cub50
betrouwbaar
veel koppel (4takt)
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 4-7-2010 om 23:39 uur.
|
|
|
|
mtx-motard |
5-7-2010 0:38 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
een honda cub50
betrouwbaar
veel koppel (4takt)
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 4-7-2010 om 23:39 uur.
kut ding
gewoon Honda MTX kopen met 70 cc cilinder. zat versnellingen, en zat vermogen om boven te komen
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Frysk |
5-7-2010 0:49 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kaatje Bee
Hoi Lezers,
Ik ben nieuw hier, maar wil binnenkort een 2e hands brommertje aanschaffen om in zuid-frankijk mee te kunnen rijden tijdens de vakantie. Omdat daar nogal wat bergen/heuvels zijn, moet de brommer wel de power hebben om boven te komen.
Wat kan ik nu het beste aanschaffen? Uiterlijk maakt me totaal niet uit. Het zou fijn zijn als het een kleine, lichte brommer zou zijn ivm vervoer.
Ik hoor graag wat van jullie!
Groetjes Kaatje
een MB of MT of MTX oid met origineel 80 blok
zuinig, betrouwbaar en zga onderhoudsvrij
|
|
giggitybyte |
|
Stiffmeister |
5-7-2010 8:23 |
|
Kaatje Bee |
5-7-2010 8:27 |
Posts: 4 |
Bedoel eigenlijk een licht brommertje, zoals vespa of iets dergelijks. En liever geen schakel!! Dan kunnen we 't ding met een betrekkelijk kleine beugel achter op de auto vervoeren en d'r met de hand optillen.
Maar kan bv een vespa een berg op?
Heb een paar jaar geleden op vakantie in Kreta brommertjes gehuurd, waren scooters. Zijn die dan toch weer pittiger dat ze juist die in de verhuur zetten, of hebben ze enkel zo'n ding gekozen vanwegen 't trendy uiterlijk? (Wat mij dus niet interesseert).
gr. Kaatje
|
|
|
|
Stiffmeister |
5-7-2010 8:31 |
Posts: 1582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kaatje Bee
Bedoel eigenlijk een licht brommertje, zoals vespa of iets dergelijks. En liever geen schakel!! Dan kunnen we 't ding met een betrekkelijk kleine beugel achter op de auto vervoeren en d'r met de hand optillen.
Maar kan bv een vespa een berg op?
Heb een paar jaar geleden op vakantie in Kreta brommertjes gehuurd, waren scooters. Zijn die dan toch weer pittiger dat ze juist die in de verhuur zetten, of hebben ze enkel zo'n ding gekozen vanwegen 't trendy uiterlijk? (Wat mij dus niet interesseert).
gr. Kaatje
Een Honda MB zou makkelijk achter op een auto passen?
waarom geen schakel? , rijdt stukken fijner dan een sc00tert
Ik denk dat een vespa het opzich wel zou trekken , maar betrouwbaarheid zou ik het niet vinden (niet als je er een koopt voor een laag budget iig)
|
|
.. Retro Active |
|
ArvidW |
5-7-2010 9:29 |
Posts: 201 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kaatje Bee
Bedoel eigenlijk een licht brommertje, zoals vespa of iets dergelijks. En liever geen schakel!! Dan kunnen we 't ding met een betrekkelijk kleine beugel achter op de auto vervoeren en d'r met de hand optillen.
Maar kan bv een vespa een berg op?
Heb een paar jaar geleden op vakantie in Kreta brommertjes gehuurd, waren scooters. Zijn die dan toch weer pittiger dat ze juist die in de verhuur zetten, of hebben ze enkel zo'n ding gekozen vanwegen 't trendy uiterlijk? (Wat mij dus niet interesseert).
gr. Kaatje
Ik ben al 5jaar lang vespafreak maar kan je dit toch echt afraden.
Met pully aandrijving (mono dus) kom je de vaalserberg lastig/lopend op. Neem je een vario dan lukt het wel maar die dingen zijn zo gammel als de pest en gaan gegarandeerd onderweg kapot.
We rijden met het forum best wat toertjes en met een groep van +/- 40 man kom je op een dag al snel op een gemiddelde van 17km/uur uit. En dat is niet omdat we veel vrijwillig pauzeren of dat we langzaam rijden (60+), alles gaat gewoon kapot.
Als je je brommer echt heel goed voorbereid (dus alles uit elkaar, reviceren, monteren netjes met loctite, goeie nieuwe onderdelen) dan kun je met een +/-75km/uur setup best 5000km rijden zonder problemen en onderhoud, helaas doet niet elke toerdeelnemer dat bij ons
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 5-7-2010 om 9:34 uur.
|
|
|
|
-Tom- |
5-7-2010 9:36 |
Posts: 4151 |
Honda Dax
|
|
FTS Member |
|
Tobias Verhoef |
5-7-2010 9:45 |
Posts: 1832 |
Wil je lange ritten maken of is het alleen de bedoeling om even naar de supermarkt te rijden?
Want voor kleine stukjes is een honda ss ofzo ideaal (wel 80cc natuurlijk) En hij is best klein dus makkelijk mee te nemen.
Maar ook al wil je lange stukken gaan rijden dat raad ik je toch een honda MT/MB/MTX aan met 80 blok omdat die gewoon lekker zitten en toch wel redelijk goed mee te nemen zijn.
Trouwens hoe wil je een vespa meenemen?
Je hebt bijna geen bevestigings punten waar je hem mee kan vastmaken. Bij een schakel kan het echt haast overal omdat het frame bijna niet wordt bedekt door kappen.
En wil je ook offroad rijden of alleen onroad? Want ook al moet je afentoe op gravel wegen rijden dan is een Honda MT/MB/MTX toch wel beter rijden.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
grasmaaier89 |
5-7-2010 10:05 |
Posts: 14412 |
Honda MT/MB/MTX/MBX/NSR
dan is het maar net wat je smaak is
dingen blijven rijden, en heel die techniek van scooters is bagger.
Krijg je alleen maar spijt van.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Tobias Verhoef |
5-7-2010 10:10 |
|
Stiffmeister |
5-7-2010 10:18 |
Posts: 1582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
NSR kan je denk beter niet doen, is ook even goed als de rest maar is wat moeilijker mee te nemen
Dan is een MB of MT nog de meest praktische keuze?
(mbx/mtx = breder? , meer zooi wat kapot kan gaan)
Aangezien uiterlijk hem niet intresseerd
|
|
.. Retro Active |
|
Voetentje |
5-7-2010 10:44 |
Posts: 2356 |
Zo als veel mensen hier zeggen zou ik ook voor de MT/MB gaan met een 80 blokje eronder. Ik heb zelf een NSR80 en dat rijd echt super en ze kosten geen drol.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
JB1 |
5-7-2010 10:53 |
Posts: 14881 |
Zoek maar gewoon een lekkere MT, knap 'm een beetje op, leuke all-road bandjes eronder, ori 80 blokje, wat lichtere vertanding, en je komt overal bovenop
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
hocksie |
5-7-2010 10:56 |
Posts: 249 |
Een Zündapp GTS-50 met 15mm. carb. is niet de snelste maar heeft wel veel koppel en genoeg vermogen om overal goed mee te rijden en is licht rond de 77 kg.
|
|
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen??? |
|
Dit topic is 8335 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|