Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc Fast arrow 11 poorter voor mt/mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 692 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62071 - 70cc Fast arrow 11 poorter voor mt/...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 3-7-2010 21:02 Print topicpost

Posts: 5713
Hallo

iI heb hier een 44,5mm fast arrow cilinder liggen met fluitpoorten.

Ik heb de keus om een 24mm mikuni (2 bouts) of een Keihin pe28 erop te zetten wat leukt jullie beter?

Moet er perse een 6 kleps in of is een adige 4 kleps goed genoeg?

En de uitlaat wat zou beter lopen een proma onderlangs of homoet? of zal een 65cc pijp van bijvoorbeeld een ktm sx65 het goed doen?

Mvg. Marco
 
faster than a bullet!

kenny77 3-7-2010 21:07 Print reply

Posts: 29286
ik zou de 28mm erop zetten , als die toch voor de cross is.

je zou inderdaad eens zo'n ktm 65 uitlaat kunnen proberen.

misschien dat je kan proberen om een cr80 membraan erin te fietsen?
 
Marcooow 3-7-2010 21:10 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik zou de 28mm erop zetten , als die toch voor de cross is.

je zou inderdaad eens zo'n ktm 65 uitlaat kunnen proberen.

misschien dat je kan proberen om een cr80 membraan erin te fietsen?


is niet echt voor de cross maar gewoon beetje bij huis en misschien keer op de weg. beetje voor alles.

ik zat te denken aan een 65cc pijpje omdat er nu een blok op marktplaats staat waar hij een 65cc pijp bij heeft en ik toch nog een blok nodig heb en er ook een onsteking bij zit.

maar moet er veel weggehaald worden voor een cr80 membraam en kan dat zonder dat ik me cilinder mol
 
faster than a bullet!
kenny77 3-7-2010 21:12 Print reply

Posts: 29286
je kan er ook nog altijd een ophoogblokje tussen het membraan doen.
moet wel het een en ander weg worden gehaald in het membraanhuis.

maarja zo'n 4 kleps zal ook niet slecht zijn.
 
Marcooow 3-7-2010 21:29 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
je kan er ook nog altijd een ophoogblokje tussen het membraan doen.
moet wel het een en ander weg worden gehaald in het membraanhuis.

maarja zo'n 4 kleps zal ook niet slecht zijn.


het is op zich wel mooier om een cr80 membraam erin te hebben. heb je het zelf ook geprobeerd? en met ophopgblokje moet er dan nog steeds wat uitgehaald worden?
 
faster than a bullet!
kenny77 3-7-2010 21:31 Print reply

Posts: 29286
ik heb yz80 membraan (groter als cr80) in ns1 cilinder'tje gepropt.
zal wel aardig wat uit moeten inderdaad.
 
Marcooow 3-7-2010 21:34 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik heb yz80 membraan (groter als cr80) in ns1 cilinder'tje gepropt.
zal wel aardig wat uit moeten inderdaad.


heb je toevallig een cr80 membraam? gaten zijn gewoon hetzelfde toch?
 
faster than a bullet!
kenny77 3-7-2010 21:40 Print reply

Posts: 29286
ja maar die heeft mijn vader in gebruik.
gaten zijn inderdaad het zelfde.
 
Frysk 3-7-2010 21:47 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik heb yz80 membraan (groter als cr80) in ns1 cilinder'tje gepropt.
zal wel aardig wat uit moeten inderdaad.


merk je dat verschil ook duidelijk ten aanzien van een gewoon membraan of valt dat nog redelijk mee ?
 
giggitybyte
kenny77 3-7-2010 21:50 Print reply

Posts: 29286
ik heb niet getest met klein membraan en daarna yz80.
dus ik zou het niet durven zeggen.

maar ik dacht ze zullen het niet voor niks groter hebben gemaakt vor grotere carburateur (standaard 28mm).
maarja dat zegt ook niet alles natuurlijk.
 
Marcooow 3-7-2010 21:55 Print reply

Posts: 5713
dus ik kan wel beter ook proberen een cr80 membraam te scoren en die passend te maken? deze carb. komt ook van een nieuwere cr80 af maar volgens mij hebben die ouder cr80 ook keihin 28mm.
 
faster than a bullet!
kenny77 3-7-2010 21:57 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
dus ik kan wel beter ook proberen een cr80 membraam te scoren en die passend te maken? deze carb. komt ook van een nieuwere cr80 af maar volgens mij hebben die ouder cr80 ook keihin 28mm.


ja die zijn al heel lang het zelfde die 28mm.
pas de echte nieuwere hebben geloof ik pas vlak.
vanaf 1983 hebben ze ook die grotere membranen , 1980 t/m 1982 is kleiner en 26mm.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-7-2010 om 21:57 uur.
 
Marcooow 3-7-2010 21:59 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


ja die zijn al heel lang het zelfde die 28mm.
pas de echte nieuwere hebben geloof ik pas vlak.
vanaf 1983 hebben ze ook die grotere membranen , 1980 t/m 1982 is kleiner en 26mm.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-7-2010 om 21:57 uur.


maar die kleinere membramen van een cr80 passen kwa gaten dus wel?
 
faster than a bullet!
kenny77 3-7-2010 21:59 Print reply

Posts: 29286
grote en de kleine hebben de zelfde gaten.

kan je hier goed zien:



allebei 1981 cr80 cilinder links standaar voor kleine membraan, rechts aangepast voor groot membraan.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-7-2010 om 22:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-7-2010 om 22:01 uur.
 
Marcooow 3-7-2010 22:11 Print reply

Posts: 5713
eigenlijk als ik er 1 zou kunnen vinden is een kleinere wel makkelijker aan te passen.

maar zou een ktm pijpje het goed doen of?
 
faster than a bullet!
kenny77 3-7-2010 22:14 Print reply

Posts: 29286
eurocilindro groot membraan voor de mb8 is even groot als de cr80 van 1981.
maar of die nog gemaakt worden weet ik niet.

tsja of de ktm uitlaat het goed doet kan ik niet zeggen.
maar die cross uitlaten zijn over het algemeen wel beter als de standaard opvoer uitlaten voor de honda
 

Dit topic is 4838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved