Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Nieuwe Brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1168 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62066 - Nieuwe Brommer
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stiffmeister 2-7-2010 17:58 Print reply

Posts: 1582
Haal maar geen RS , maat van me heeft er ook een , ding was een dikke miskoop en loopt nog steeds brak (na 2 reviesie's)
Onderdelen zijn ook duur en slecht te vinden.

Edit: dit bedoel ik dus over OUDE model RS (zie plaatje), niet de nieuwere modellen , die zijn wel tof/ok

DIT http://www.50cc-moto.../aprilia/rs50-02.jpg
dus niet ,


en DIT is dus wel ok
http://www.50cc-moto.../aprilia/rs50-19.jpg

vooral deze kleurstelling met het geel vindt ik persoonlijk erg nice.

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 2-7-2010 om 18:01 uur.
 
.. Retro Active
tuono50 2-7-2010 18:11 Print reply

Posts: 301
een miskoop kan je altijd hebben.

bij aprilia parts en schakelbrommeronderdelen.nl hebben ze nog best wat voor dit model
 
surf the asphalt
Sypie_Honda 2-7-2010 19:16 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Haal maar geen RS , maat van me heeft er ook een , ding was een dikke miskoop en loopt nog steeds brak (na 2 reviesie's)
Onderdelen zijn ook duur en slecht te vinden.

Edit: dit bedoel ik dus over OUDE model RS (zie plaatje), niet de nieuwere modellen , die zijn wel tof/ok

DIT http://www.50cc-moto.../aprilia/rs50-02.jpg
dus niet ,


en DIT is dus wel ok
http://www.50cc-moto.../aprilia/rs50-19.jpg

vooral deze kleurstelling met het geel vindt ik persoonlijk erg nice.

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 2-7-2010 om 18:01 uur.


die ouwere is juist vet, die nieuweren zien er niet uit.

schaarsere onderdelen valt ook wel mee, en die blokken verschillen bijna niet.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Master1234 2-7-2010 20:55 Print reply
Posts: 54
Oke, allemaal bedankt voor de tip. Ik denk dat het toch de RS50 oud model wordt. Dan ga ik gelijk alles reviceren wat kan. En verder ben ik niet van plan zwaar op te voeren. Denk maximaal ander uitlaatje en iets grotere carburateur. Iets als Yasuni uitlaat voor 50cc en 16mm carb van Dellorto... Heeft een membraan van mallosi(bijvoorbeeld) veel zin? Zou het blok met zo'n setup lag mee gaan? En hoeveel km/h zal hij ongeveer halen? Alvast bedankt,

Mahmud Yildiz
 
Aprilia RX 50 2003 2-7-2010 21:03 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master1234
Oke, allemaal bedankt voor de tip. Ik denk dat het toch de RS50 oud model wordt. Dan ga ik gelijk alles reviceren wat kan. En verder ben ik niet van plan zwaar op te voeren. Denk maximaal ander uitlaatje en iets grotere carburateur. Iets als Yasuni uitlaat voor 50cc en 16mm carb van Dellorto... Heeft een membraan van mallosi(bijvoorbeeld) veel zin? Zou het blok met zo'n setup lag mee gaan? En hoeveel km/h zal hij ongeveer halen? Alvast bedankt,

Mahmud Yildiz


de carb maakt vrij weinig uit, snelle uitlaat doet idd veel meer
maar beter ga je indien nodig iets meer dan 1000 uitgeven, anders heb je later misschien oveel gezeik met je goedkopere brommer dat ie uiteindelijk duurder is
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Master1234 2-7-2010 21:20 Print reply
Posts: 54
Ik wil best meer uitgeven, het probleem is dat ik alleen de nieuwe RS >2006 te prijzig vindt en de 1999-2005 modellen gewoon lelijk. De 1996-1998 vindt ik weer wat mooier uitzien. Ik ben best bereid 1200 uit te geven, maar het uiterlijk van de RS'en uit bijv. 2003 vind ik gewoon niks. En MH RX(1) blijkt dus een beetje cheap uit te zien...
 
Paul de Salmiakbal 2-7-2010 21:24 Print reply

Posts: 5285
Dan word het dus toch sowieso het 1996-1998 model. Gewoon een nette zoeken met eventueel wat werk aan een paar dingetjes, kun je dan altijd nog een beetje optisch aanpassen en zo nodig slijtage onderdelen vervangen, als het budged dat toestaat.
Blokje reviseren, tja het is maar net wat er vervangen moet worden.
Stel alles is zon beetje verrot, moet je toch al snel denken aan nieuwe lagers, keerringen, krukas en cilindertje + zuiger.
Dit alles kan aardig duur worden, ligt er natuurlijk aan wat voor kwaliteit spul je koopt.
 
topmen101 2-7-2010 22:07 Print reply

Posts: 461
je wilt persé een racer? geen crosser? er zijn namelijk nog veel meer interessante modellen hoor
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
Master1234 4-7-2010 13:54 Print reply
Posts: 54
@Topmen:

Kijk sinds maart 2010 al naar scooters/schakels. Echter heb ik snel de keuze tussen schakel en scooter kunnen maken. Keuze tussen cross en racer vond ik ook niet moeilijk, wordt dus gewoon een racer. Maar mischien dat ik in de zomervakantie flink doorspaar en een Aprillia RS 50 >2006 haal. Met beetje geluk vind je ze al voor 1300-1400 eu dus moet wel lukken hoop ik.... Bedankt voor de reply's allemaal .
 
Zundapp448 4-7-2010 22:25 Print reply
Posts: 1161
1400 euro?

Uitzoekende heene gaan!!

Je moet zelf heen gaan vragen voor een proefritje.

http://link.marktplaats.nl/359384349 2005 750 euro en ziet er ook mooi uit! Ik weet het, het is niet jouw gewenste model.
 
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!!
Elco 4-7-2010 22:51 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master1234
Oke, allemaal bedankt voor de tip. Ik denk dat het toch de RS50 oud model wordt. Dan ga ik gelijk alles reviceren wat kan. En verder ben ik niet van plan zwaar op te voeren. Denk maximaal ander uitlaatje en iets grotere carburateur. Iets als Yasuni uitlaat voor 50cc en 16mm carb van Dellorto... Heeft een membraan van mallosi(bijvoorbeeld) veel zin? Zou het blok met zo'n setup lag mee gaan? En hoeveel km/h zal hij ongeveer halen? Alvast bedankt,

Mahmud Yildiz



als het blok netjes loopt moet je er gewoon vanaf blijven. hoogstens een keer een oliewissel, maar vaak word het er niet beter van en als het kapot gaat kan je het altijd vervangen.
 
Master1234 21-7-2010 13:39 Print reply
Posts: 54
Hallo allemaal,

Nou ik heb nog een brommer gevonden en heb en deal kunnen sluiten voor 400 eu. Hij is gereserveerd voor deze prijs. De brommer heeft een ander blok eronder die 3k heeft gelopen. Zouden jullie hem kopen voor die prijs, en zo ja, waar moet ik opletten als ik hem koop, behalve dat de brom niet loopt uiteraard.

Greetzz,

Master1234

http://www.speurders...-zwart-67484183.html
 
antonhonda 21-7-2010 14:04 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master1234
Hallo allemaal,

Nou ik heb nog een brommer gevonden en heb en deal kunnen sluiten voor 400 eu. Hij is gereserveerd voor deze prijs. De brommer heeft een ander blok eronder die 3k heeft gelopen. Zouden jullie hem kopen voor die prijs, en zo ja, waar moet ik opletten als ik hem koop, behalve dat de brom niet loopt uiteraard.

Greetzz,

Master1234

http://www.speurders...-zwart-67484183.html



kijken blok wel los is
maar als je tog wou reviseren enzo lijkt die ideal
niet echt duur ook
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Master1234 21-7-2010 14:10 Print reply
Posts: 54
@Antonhonda:

Met alleen het reviceren van het blok kan ik mee leven. Maar stel dat ik nog meer moet vervangen, zoals schokbreker etc. Dus waar moet ik op letten, behalve motorblok. Zelf heb ik hier op forum kunnen vinden:

- Speling op achterwiel bekijken door banden te klemmen tussen benen en brommer bewegen.
- Kijken of er roest is op sommige plaatsen
- Remmen bekijken (???)

Dus mischien iemand nog tips?
 
Pimsvinn 29-8-2010 15:26 Print reply

Posts: 309
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master1234
@Antonhonda:

Met alleen het reviceren van het blok kan ik mee leven. Maar stel dat ik nog meer moet vervangen, zoals schokbreker etc. Dus waar moet ik op letten, behalve motorblok. Zelf heb ik hier op forum kunnen vinden:

- Speling op achterwiel bekijken door banden te klemmen tussen benen en brommer bewegen.
- Kijken of er roest is op sommige plaatsen
- Remmen bekijken (???)

Dus mischien iemand nog tips?


Gewoon testritje doen, dan kun je de remmen gelijk testen en even schakelen etc... ( als ie tenminste loopt )

Dit bericht is gewijzigd door RiejuPim op 29-8-2010 om 15:26 uur.
 

Dit topic is 4509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved