Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Mtx sh(nsr blok) begrenst?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62065 - Mtx sh(nsr blok) begrenst?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sander93 1-7-2010 19:35 Print topicpost
Posts: 72
Ik heb een week geleden mijn blok laten reviseren en daarbij is er ook een 6 bak( 1 omhoog 5 omlaag) en een nieuwe malossi cilinder op gekomen. Hij trekt in zijn 1,2,3 en 4 goed door maar in zijn 5 en 6 komt die niet goed op toeren en in zijn 6 loopt die zelfs beetje terug.
Er zit een 12mm carburateur op en jamarcol(denk ik) uitlaat. Luchtfilter is orgineel.
Tandwielverhouding was eerst 15-42 en nu 13-42 maar dit maakt weinig tot helemaal geen verschil
Weet iemand waar dit aan ligt of is dit normaal?
 

Stiffmeister 1-7-2010 19:53 Print reply

Posts: 1582
Ik denk dat je een te zware tw verhouding hebt, dat hij daarom niet doortrekt?
 
.. Retro Active
meneerbart 1-7-2010 20:04 Print reply

Posts: 164
misschien dat je nog een begrensde luchtslang hebt.

 
mag k een euro?
st.nyksterdriver 1-7-2010 20:06 Print reply
Posts: 3376
met deze setup ga ik zon 85/90 km/h
cilinder: 70 cc (eigenlijks 63cc) mallossi
carb: 24 mikuni
uitlaat: technigas (immi proma)
versnellings bak: 6 bak uit mbx met mtx schakel as(zodat je nog wel normaal schakelt)
luchfilter: ori
vertanding : 15 - 50


EDIT: dit zeg ik omdat mijn setup te vergelijken is met de zijne

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 1-7-2010 om 20:07 uur.
 
meneerbart 1-7-2010 20:10 Print reply

Posts: 164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
met deze setup ga ik zon 85/90 km/h
cilinder: 70 cc (eigenlijks 63cc) mallossi
carb: 24 mikuni
uitlaat: technigas (immi proma)
versnellings bak: 6 bak uit mbx met mtx schakel as(zodat je nog wel normaal schakelt)
luchfilter: ori
vertanding : 15 - 50


EDIT: dit zeg ik omdat mijn setup te vergelijken is met de zijne

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 1-7-2010 om 20:07 uur.


ik heb een vergelijkbare setup alleen een 18 mm keihin en een 5 bak. hiermee haal ik zonder wind tegen de 85 op iphone tomtom

maar een proma uitlaat is sneller dan een jamarcol(van TS) dacht ik
 
mag k een euro?
JB1 1-7-2010 20:51 Print reply

Posts: 14881
Misschien een idee om een 18-21mm te monteren?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
grasmaaier89 1-7-2010 20:56 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Misschien een idee om een 18-21mm te monteren?



wou ik net zeggen ja..

en ga gelijk maar afstellen. Klinkt in mijn oren gewoon een kwestie van beter afstellen.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Robin_V_ 2-7-2010 10:44 Print reply
Posts: 11
Ik haal met mijn nsr(belgische) 100-105,volledige standaart setup met tw verhouding 12-45. Hoeveel toeren maakt hij? Ik zit trouwens nog met de originele 12mm carb
 
XDr4g0nX 2-7-2010 10:56 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin_V_
Ik haal met mijn nsr(belgische) 100-105,volledige standaart setup met tw verhouding 12-45. Hoeveel toeren maakt hij? Ik zit trouwens nog met de originele 12mm carb

En het nut van deze post is? Laten weten dat je 100 gaat met GE2? Dat hebben wel meer mensen bereikt.

Maar met een onbegrensde luchtfilterslang zal hij het al iets beter moeten doen (na opnieuw afstellen natuurlijk) en je twv kan je ook even aanpassen om te kijken of dat helpt, ze kosten toch geen drol.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Robin_V_ 2-7-2010 11:03 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

En het nut van deze post is? Laten weten dat je 100 gaat met GE2? Dat hebben wel meer mensen bereikt.

Maar met een onbegrensde luchtfilterslang zal hij het al iets beter moeten doen (na opnieuw afstellen natuurlijk) en je twv kan je ook even aanpassen om te kijken of dat helpt, ze kosten toch geen drol.

Neen ik bedoelde dat er dan wel flink iets mis is als hij met zijn malossi cilinder nog maar zo traag gaat.. Daarom ook dat ik vroeg hoeveel toeren hij maakte.
 
sander93 2-7-2010 11:14 Print reply
Posts: 72
Onbegrensde luchtslang heb ik al. En afstellen nu alleen met gasnaald en luchtschroef? Want sproeier zit denk ik al de goeie erin. Hij stottert niet. Zit maat 75 in. En welke tandwielverhouding zou beter zijn voor mijn setup?
 
XDr4g0nX 2-7-2010 11:14 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin_V_
[...]

Neen ik bedoelde dat er dan wel flink iets mis is als hij met zijn malossi cilinder nog maar zo traag gaat.. Daarom ook dat ik vroeg hoeveel toeren hij maakte.

70cc hoeft niet altijd superhard te gaan hoor, je kan hem ook zo afstellen dat hij snel en hard optrekt maar een top rond de 70 hebt.
Meer cc's zijn over het algemeen krachtiger en dat geeft de mogelijkheid om een zwaardere twv te nemen waardoor hij een hogere top kan bereiken,ik denk dat zijn verhouding te zwaar staat voor zijn huidige setup. Misschien achter iets van 45 ofzo.

En dat het een vraag was hoeveel toeren hij draaide kon ik er niet uit opmaken.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander93
Onbegrensde luchtslang heb ik al. En afstellen nu alleen met gasnaald en luchtschroef? Want sproeier zit denk ik al de goeie erin. Hij stottert niet. Zit maat 75 in. En welke tandwielverhouding zou beter zijn voor mijn setup?

Ik denk dat je verhouding te zwaar staat voor zijn huidige setup. Misschien achter 45 proberen en voor 13 of 14, ze kosten toch niks.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 2-7-2010 om 11:16 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Robin_V_ 2-7-2010 11:18 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

70cc hoeft niet altijd superhard te gaan hoor, je kan hem ook zo afstellen dat hij snel en hard optrekt maar een top rond de 70 hebt.
Meer cc's zijn over het algemeen krachtiger en dat geeft de mogelijkheid om een zwaardere twv te nemen waardoor hij een hogere top kan bereiken,ik denk dat zijn verhouding te zwaar staat voor zijn huidige setup. Misschien achter iets van 45 ofzo.

En dat het een vraag was hoeveel toeren hij draaide kon ik er niet uit opmaken.
[...]

Ik denk dat je verhouding te zwaar staat voor zijn huidige setup. Misschien achter 45 proberen en voor 13 of 14, ze kosten toch niks.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 2-7-2010 om 11:16 uur.

Idd het het nogal wat verkeerd geformuleerd. Zit de cdi niet begrensd ook op de nederlandse nsr's?
 
XDr4g0nX 2-7-2010 11:23 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin_V_
[...]

Idd het het nogal wat verkeerd geformuleerd. Zit de cdi niet begrensd ook op de nederlandse nsr's?

Zou kunnen, dan moet hij even kijken welke CDI hij heeft. Als hij een begrensde zou hebben zou dat ook deel van het probleem kunnen zijn.

Want hoeveel toeren draait je cilinder maximaal in zijn 1e versnelling Sander?

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 2-7-2010 om 11:30 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
sander93 2-7-2010 12:56 Print reply
Posts: 72
Mijn toerenteller is kapot, maar hij kwam niet echt in zijn powerband in geen een versnelling. MAAR nu keek ik toestraks naar de bougie en bleek die driekwart los te zitte er bijna helemaal uitgedraaid dus . Denk dus dat iemand bij ons thuis da ding los heeft gedraaid, ga dalijk ff rondrijden en verwacht dat die het dan weer goed doet. Zal het straks wel laten weten . iig bedankt alvast voro de reacties
 
DannyMTX 2-7-2010 14:21 Print reply
Posts: 198
zit je zuiger wel goed? miss stomme vraag, maar je zou niet de eerste zijn die hem er verkeerd om inzet.
 
la men anders ekkes spolle jonge!

Dit topic is 2347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved