Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - koppelingblokkeersleutel voor en tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62063 - koppelingblokkeersleutel voor en ts...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3685 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barttsx 1-7-2010 19:58 Print reply

Posts: 276
hoe hoger de versnelling hoe vaker het achterwiel rond moet draaien dus hoe zwaarder het gaat
 
st.nyksterdriver 1-7-2010 20:17 Print reply
Posts: 3376
in de 1 is het zwaarder om hem aan te drukken dus is het voor de motor makkelijker om hem rond te draaien
in de 5 of hoger is het juist anders om
 
ts50xk 1-7-2010 22:35 Print reply

Posts: 111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
in de 1 is het zwaarder om hem aan te drukken dus is het voor de motor makkelijker om hem rond te draaien
in de 5 of hoger is het juist anders om


ha oke weer wat geleerd
 
Niek27 1-7-2010 23:29 Print reply

Posts: 633
en anders wil een zuigerstop ook helpen
Als je hier rustig mee doet maak je sowieso niks kapot
Doe het zelf ook op deze manier en het gaat perfect..
 
flappie business
tsxhunter 2-7-2010 1:11 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek27
en anders wil een zuigerstop ook helpen
Als je hier rustig mee doet maak je sowieso niks kapot
Doe het zelf ook op deze manier en het gaat perfect..


dit gaat niet omdat de koppelingsplaten er al uit zijn
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Saknet 2-7-2010 1:32 Print reply

Posts: 10355
denk logisch na.

zuigerstop komt kracht op je naaldlager in je zuiger , alsmede je bigend lager . niet bepaald verstandig dus. verre van , eerder .

IK CITEER
bron
(een bromfietswinkel met een gevestigde naam), maar je zou ook werkplaatsboekjes hierover kunnen naslaan van gevestigde merken zoals aprilia waarin ze je bvb ook vertellen dat je altijd handschoenen aan moet doen omdat olieresten langdurig aan je fikken huidkk verwekkend zijn en als je overigens eenmaal huidkk heb dan heb je 50% meer kans op elke andere vorm van kk.
Quote:

Let op, een zuigerstop
kan ernstige schade aan je zuiger veroorzaken, weet dus goed waar je mee bezig bent.

Waar hun dan op doelen is dat waar je pistonpen in je zuiger zit de zuiger ook nog wel eens kan scheuren. iets waar ik persoonlijk HELAAS ook ervaring mee heb, wat me toevallig ook een honda mb8 drijfstang lager gekost heeft iedereen weet wat n nieuwe origineel honda mb8 krukas kost (dik 500 euro), en dat originele drijfstangsetjes niet te krijgen zijn. Iedereen weet immers dat aluminium (zuiger) amper kan vervormen en gelijk breekt/scheurt.

zet je m in een versnelling. en je moet flink zwaar draaien, dan komen er dankzij hefboom effect van gereedschap soms meer krachten op dan goed is voor je ketting.

ketting vervangen is minder werk dan motor revisie .

Wat ik altijd doe, is thijsse zn methode. heb nog NOOIT iets daarmee kapot gehad, in 12 n half jaar sleutelen. Doe aub geen kleine (aluminium) zooi ertussen. Je kan die prulzooi amper beethouden voor je het weet je fikken ertussen of ding schiet weg in je oog. moordenaars en berovers hier op bf

Wat ik soms ook doe als de betreffende constructie van het relevante apparaat (waar ik dan aan sleutel) icm die van m'n gereedschap, het toelaat, is de koppeling blokkeren tussen de inhammen in het koppelingshuis waar je koppelingsplaten invallen.

daar heb je niet veel meer voor nodig dan een lange ijzeren staaf en die kan je bij sommige constructies gewoon vast hangen achter je stepjes. 3 seconden lijm werk dus


En voor de wanhopigen onder ons: stop nooit een pen door je drijfstangoog om hem te blokkeren. Want, beste lezer. Die knapt natuurlijk gewoon uit mekaar.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-7-2010 om 1:51 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Hells Hobbit 2-7-2010 2:05 Print reply

Posts: 1793
doekje tussen de tandwielen klem draaien werkt beter en veiliger dan een schroevendraaier. Via de ketting kan ook maar dan moet je remmen, leunen en losdraaien tegelijk. Door tandwielen andere kant op te draaien komt doekie gewoon weer prima los.


 
flash0172 2-7-2010 13:41 Print reply
Posts: 55
ik heb zelf ook en tsx en die gereficeert.
wat ik deed was koppeling goed vasthouden en iemand anders er de lucht tol opzetten.
als je die niet hebt ga je naar vriend die die wel heeft of garage.
nie gaan lopen kutten met schroevendraaier ertussen want dat is beunen en daardoor gaat het alleen maar kapot
 
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-7-2010 13:46 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flash0172
ik heb zelf ook en tsx en die gereficeert.
wat ik deed was koppeling goed vasthouden en iemand anders er de lucht tol opzetten.
als je die niet hebt ga je naar vriend die die wel heeft of garage.
nie gaan lopen kutten met schroevendraaier ertussen want dat is beunen en daardoor gaat het alleen maar kapot


gereficeert?

maargoed, koppeling hoef je nieteens vast te houden als je gaat luchttollen, koppelingskrof zit niet vast op die as

als je die schroevendraaier er goed tussen zet gaat er niks stuk

 
ts50xk 2-7-2010 15:06 Print reply

Posts: 111
ik heb hem in ze 5 gezet ben op me brommer gaan hange rem in gedrukt maar het wiel blijf maar draaien is het linkse draat ofzo ?

Dit bericht is gewijzigd door ts50xk op 2-7-2010 om 15:07 uur.
 
kenny77 2-7-2010 15:08 Print reply

Posts: 29286
bezemsteel van je moeder door het achterwiel steken en op de achterbrug laten rusten.

en dan nog eens proberen.
 
ts50xk 2-7-2010 15:10 Print reply

Posts: 111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
bezemsteel van je moeder door het achterwiel steken en op de achterbrug laten rusten.

en dan nog eens proberen.


zal ze leuk vind ja :p maar ga et probeere..
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-7-2010 15:12 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50xk
[...]


zal ze leuk vind ja :p maar ga et probeere..


heb je al je spaken krom

steek gewoon een schroevendraaier tussen die tandwielen

heb je het borgplaatje weggetikt?

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 2-7-2010 om 15:13 uur.
 
kenny77 2-7-2010 15:14 Print reply

Posts: 29286
bij mij brak de bezemsteel eerder dan dat er iets aan de spaak kwam.
 
kpotmake 2-7-2010 18:02 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
bij mij brak de bezemsteel eerder dan dat er iets aan de spaak kwam.

ik zet altijd griptang op uitgaande as, werkt perfect

en anders een oud tandwiel gebruiken en daar een hefboom op beunen zodat je hem op die manier kan blokkeren
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 3685 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved