Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - as derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62057 - as derbi
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2288 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sendaSM-almkerk 30-6-2010 21:21 Print reply
Posts: 207
probeer hem is in de pers te zetten op 5 ton en dan met een hamer er tegen slaan (laten schrikken) kan mischien lukken
 
.luuk 30-6-2010 22:53 Print reply

Posts: 1483
je neemt een beton-boor 10mm, die slijp je af zodat je die ''kont'' overhoud. daar las je een eind draadend van ong 10 mm dik aan.

daarna stop je dit hele zooitje in een klopboor,op de hamerstand. en rammen maar
 
Frysk 30-6-2010 23:14 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


damn...

verhitten (ipv koelen ) helpt ook altijd tegen shit die vast zit.

met een brander of zo



aluminium frame, zou er maar voorzichtig mee doen als je met een gasbrander bezig gaat..


 
giggitybyte
Royal Club 30-6-2010 23:15 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


aluminium frame, zou er maar voorzichtig mee doen als je met een gasbrander bezig gaat..




bang dat t smelt?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Frysk 30-6-2010 23:20 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


bang dat t smelt?


650 graden ofzo was het toch ?, gasbrander word goed heet en met een beetje een klote legering alu heb je gauw een probleem lijkt me..
 
giggitybyte
Tobias Verhoef 1-7-2010 10:28 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


aluminium frame, zou er maar voorzichtig mee doen als je met een gasbrander bezig gaat..





Nooit warmstoken met een gasbrander je maakt alles ongelijk warm en das echt niet goed.

Je kan beter met een verfbrander om de as alles verwarmen tot ong 100 a 120 graden en dan proberen eruit te meppen.

Maar dit is echt een probleem wat bijna alle derbi's hebben, soms moet er zelfs met de slijptol de as doorslijpen

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 1-7-2010 om 10:29 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
-simon- 1-7-2010 10:55 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]



Nooit warmstoken met een gasbrander je maakt alles ongelijk warm en das echt niet goed.

Je kan beter met een verfbrander om de as alles verwarmen tot ong 100 a 120 graden en dan proberen eruit te meppen.

Maar dit is echt een probleem wat bijna alle derbi's hebben, soms moet er zelfs met de slijptol de as doorslijpen

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 1-7-2010 om 10:29 uur.


slijptol kun je er net zo goed meteen inzetten als je de as er niet uit krijgt. als de as er niet uit gaat is hij wss toch krom of moet zowieso vervangen worden.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
derbi-yzf 2-7-2010 7:28 Print reply

Posts: 524
probeer er een puilitrekker op te zetten, draai hem goed vast aan en sla er desnoods paar keer met hamer op, moet zo los gaan
 
Derbi-yzf
Tim-gpr99 2-7-2010 8:54 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-yzf
probeer er een puilitrekker op te zetten, draai hem goed vast aan en sla er desnoods paar keer met hamer op, moet zo los gaan


als hij het met een pers van 10 ton geprobeerd heeft dan moet een poelietrekker niet echt veel nut hebben denk ik?
 
GPR50 '99 streetfightert
timmy16 2-7-2010 10:22 Print reply

Posts: 1178
hmm, bij mijn ex-derbi kwam ie er zo uit met een paar keer flink rammen..
 
Bike Me, Aprilia

Dit topic is 2288 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved