Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - pitbike problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1084 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62052 - pitbike problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

R i c k 30-6-2010 12:24 Print topicpost

Posts: 346
het leek me wel een keer leuk om ooit een keer een pitbike sm te maken (omdat ze kwa onderdelen gewoon heeel goedkoop zijn)

wat voor problemen krijg je met merkloze pitbike's (125cc) als je er ze voor over de weg gebruikt.
wat valt er aan te tunen (van 2 takt weet ik het wel maar 4 takt niet).

bij voorbaat dank

 
echte junks blowen 2 takt

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-6-2010 12:35 Print reply

Posts: 17929
je krijgt alleen maar problemen... die chinese troep gaat fulltime stuk, je krijgt er geen kenteken op, dus word je aangehouden wat weer resulteerd in bergen met boeten voor het niet hebben van een kenteken en verzekering. En het feest is compleet als je iemand aanrijd
 
MX Racing 30-6-2010 12:45 Print reply

Posts: 812
hij mag niet eens op de weg rijden want hij is niet eens 16. Dus beter wacht je tot je certificaat hebt en koop je dan wat fasoenlijks
 
R i c k 30-6-2010 12:54 Print reply

Posts: 346
ik bedoel af en toe rijden bij een kennis, heeft een baantje liggen.
ik ga er gewoon heel net mee om.

Dit bericht is gewijzigd door R i c k op 30-6-2010 om 12:55 uur.
 
echte junks blowen 2 takt
Pixl 30-6-2010 12:56 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R i c k
ik bedoel af en toe rijden bij een kennis, heeft een baantje liggen.



met een sm op een baantje rijden? of is dat baantje ge-asfalteerd?
 
So fuckin' what!?
R i c k 30-6-2010 12:57 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


met een sm op een baantje rijden? of is dat baantje ge-asfalteerd?

tegels/ asfalt



Dit bericht is gewijzigd door R i c k op 30-6-2010 om 12:57 uur.
 
echte junks blowen 2 takt
barttsx 30-6-2010 12:58 Print reply

Posts: 276
als je zon pitbikeje opvoert valt hij hoogstwaarschijnlijk gewoon uit elkaar.
 
Tim-gpr99 30-6-2010 13:01 Print reply

Posts: 841
beter ga je daar geen geld insteken want dat is gewoon zonde. dingetjes hebben ongeveer 6-8 pk standaard, niet echt veel dus. Dingetjes blijven ook wel aardig heel als je ervoor zorgt dat alle bouten goed vast zitten en de ketting strak staat. wanneer dit niet het geval is zal er snel overal speling op komen en / of krom trekken.

blokjes daarintegen zijn over het algemeen wel heel sterk, alleen niet al te gek inrijden of overhit laten worden, want dan krijg je een oliezuipend blokje wat rookt en kut loopt. En op de ' goeie ' manier kicken, is iets fijner voor je voet (kan je best voelen soms die terugslag, zelfs van een 125cctje ) en de kickstartasjes breken snel af.
 
GPR50 '99 streetfightert
Joel_koningslust 30-6-2010 13:05 Print reply

Posts: 14514
om je maar ff te helpen zodat je niet naar iedereen hierboven die nog nooit zon gehad heeft waar hij fatsoenlijk mee omging

ik heb de mijne nu bijna een jaar denk ik, en hij is nog steeds goed.

natuurlijk moet je hem wel goed onderhouden en dergelijken, ik heb ook mijn frame verstevigd omdat ik er mee cross en spring enzo.

wellicht is het voor jou wel een aanrader om een achternaaf van een fatsoenlijk merk te gebruiken gezien je op straat wat meer grip hebt met zon ding als in de zand
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Tim-gpr99 30-6-2010 13:09 Print reply

Posts: 841
inderdaad mee eens, eigen gerag is vaak de oorzaak of achterstallig onderhoud. Ik heb er in ieder geval wel voor gezorgd dat alle bouten enzo goed vastzitten, ding is amper krom en zit nog geen speling op. Wel (ik reed er veel mee op asfalt) is mn naaf ook naar de kut, tandwiel brak gewoon 2 bouten doormidden waarmee hij vastzat, en ketting loopt er vrij vaak af. Dus die dingen moeten nog vervangen worden.

En mijn inrijdstijl (het is ' maar ' 4 takt) heeft er voor gezorgd dat hij beetje blauw rookt als hij tijdje stil heeft gestaan, lekt beetje olie langs de zuigerveren denk ik.... maar verder niets aan de hand.
 
GPR50 '99 streetfightert
henk43 30-6-2010 18:42 Print reply

Posts: 916
Op zich valt het wel mee hoe kut die dingen zijn, het is geen hele goede kwaliteit, maar ook niet super slecht.
Aan het begin zul je wel meerdere problemen krijgen (ketting is slechte kwaliteit, rem blokjes zijn ook zo op), maar als je die vervang voor kwaliteit spul kan je er best lol mee hebben.

Die viertakt dingen kan je in principe niet opvoeren. Het is mogelijk, maar het kost heel veel geld en dan heb je misschien maar een paar pk extra, dat is echt niet rendabel.
 
Nobody said it was easy

Dit topic is 6155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved