Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mobylette slaat af bij stationair draaien als de motor heet is

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62043 - Mobylette slaat af bij stationair d...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lammert 28-6-2010 21:08 Print topicpost
Posts: 11
Hallo,

Mijn Mobylette EEG van 1961 slaat af zodra de motor stationair draait bij hete motor na een stuk gereden te hebben. Het eerste half uur krijg je hem ook niet meer gestart. Bij koud weer gaat het beter. Rijden doet 'ie prima en stationair lopen ook als de motor maar niet te heet is.
De bougie vongt in zo'n situatie normaal. Ook is de carburateur schoon.
Wat is dit en wat valt er aan te doen?

Lammert
 

JB1 28-6-2010 21:10 Print reply

Posts: 14881
Stationair schroef tikje indraaien
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
joost125 28-6-2010 22:26 Print reply

Posts: 448
Denk dat het wel een dieper probleem is als JB omschrijft, vooral ook het symptoom dat je hem niet gestart krijgt als hij warm is. Heb je al een nieuwe bougie erin gestoken? Hoe is de compressie als hij warm is?
 
ChielTZR 28-6-2010 22:31 Print reply

Posts: 6016
Carb goed afsgesteld?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-6-2010 22:42 Print reply

Posts: 10835
dit doet mij denken aan een kapotte ontstekingsspoel (primair of secundair) of de condensator.
Altijd lastig te zeggen wat je is bij een contactpuntontsteking. Het is eigenlijk ook niet door te meten, omdat je niet weet wat de waardes moeten zijn.

Ik zou beginnen met het vervangen van contactpunten en condensator, dit vanwege kosten en verkrijgbaarheid.
Ook een condensator waar te lang de soldeerbout tegenaan is gehouden bij het monteren kan dit probleem veroorzaken. Ze zijn heel gevoelig voor warmte.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Lammert 29-6-2010 11:41 Print reply
Posts: 11
Hallo,

Condensator en ontstekingsspoel zijn al vervangen door nieuwe; dit loste het probleem niet op. Hetzelfde geldt voor de bougie.Deze vonkt uitstekend.
Stationair schroefje indraaien heeft niet zoveel zin; de motor gaat dan teveel toeren maken. Als je de motor handmatig uitzet, wil die het eerste half uur ook niet starten.

Lammert
 

Dit topic is 2418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved