hallo ik heb een honda mt5.
laatst was ik er mee aan het crosse toen zag ik bij de achterbrug wat olie modder achtigs.
ik dacht ohh dat is modder.
toen ik weer thuis was en de brommer wou schoonmaken leek het of geen modder was maar olie.
dus nu is mijn vraag hoe weet ik nou precies of mijn schokbreker lek is en zit er in een luchtschokbreker olie???
of is het iets anders.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: smefke
hallo ik heb een honda mt5.
laatst was ik er mee aan het crosse toen zag ik bij de achterbrug wat olie modder achtigs.
ik dacht ohh dat is modder.
toen ik weer thuis was en de brommer wou schoonmaken leek het of geen modder was maar olie.
dus nu is mijn vraag hoe weet ik nou precies of mijn schokbreker lek is en zit er in een luchtschokbreker olie???
of is het iets anders.
Een luchtschokbreker heet niet voor niets een 'luchtschokbreker' lijkt me/denk ik .. maar als hij aan 1 kant lek zou zijn zou je dat wel moeten merken in de bochtjes neem ik aan?
Als je je brommer plots inveert en weer loslaat, stuitert je brommer dan evenhard weer omhoog? Wordt je bij drempels gelanceerd? In dat geval is hij lek.
ja en daar kun je zelf nix aan doen, die worden heel precies op druk gezet, maar dan zie je wel een of ander ventieltje, ik zie ze weinig bij crossbrommertjes hoor