Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - PVL Ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #62025 - PVL Ontsteking
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 13351 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mitch rules 25-6-2010 22:40 Print reply
Posts: 10
Ik wou de rotor er afhalen om hem af te stellen toch?

Want heb nu de micrometer er in gedaan. Zuiger staat op het hoogste,pinnetje komt omhoog. Ik draaien totdat het pinntetje op het zelfde niveau van dat draai ding staat. Daarna pinnetjes vast gezet. Toen 2 hele slagen naar beneden. Zuiger weer omhoog en dan de rotor erop plaatsen met de tekens tegen elkaar (van de rotor en grondplaat).

Maar dit werk niet. Volgens mij doe ik het ook fout :S.
 
knoffy 25-6-2010 22:53 Print reply
Posts: 610
je moet de grondplaat verdraaien niet het vliegwiel
 
Mitch rules 26-6-2010 0:14 Print reply
Posts: 10
Hij doet het, heb vele manieren geprobeerd hij deed het Bedankt! Nu alleen ff goed afstellen met carburateur want hij valt nog wel steeds uit als ik stil sta.

Dit bericht is gewijzigd door Mitch rules op 26-6-2010 om 9:22 uur.
 
kpotmake 26-6-2010 10:14 Print reply

Posts: 3065
zucht..... ik zie het al voor me


 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-6-2010 13:41 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
zucht..... ik zie het al voor me

afbeelding


exactly my thoughts.

 
Too cool for school!
kpotmake 26-6-2010 16:05 Print reply

Posts: 3065
met andere woorden: ontsteking is niet iets wat niet zoveel uitmaakt als het niet goed afgesteld is, hij moet echt goed op tijd staan, anders ziet je zuiger er dadelijk uit zoals die op bovenstaande foto

neem er nou even de tijd voor om het fatsoenlijk te doen

en als je er geen zin in hebt moet je het zelf weten
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-6-2010 16:09 Print reply

Posts: 9841
mijn ervaring is dat het heel moeilijk is om een ontsteking af te stellen. Hoe meer afstelmogelijkheid je hebt, hoe moeilijker het wordt.
Zelfde met injectiesystemen vergeleken met carbs; een carburateur heb je een paar sproeiertjes en 2 schroefjes die je af kunt stellen, bij injectiesystemen zit je met tientallen variabelen enzo die je stuk voor stuk kunt afstellen.
Daardoor kun je nauwkeuriger afstellen, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent. Feedback bij mengsel is relatief makkelijk met een O2 sensor, maar bij ontsteking heb je dat niet en zul je uiteindelijk alleen af kunnen gaan op het vermogen... door de motor te voelen, of op een dyno te gooien.

Als je teveel afwijkt gaat het stuk, zoals kpotmake al zegt.
PVL ontsteking zal wel een basismapping hebben, dus als je die weet moet je alleen even je referentiepunt goed afstellen. Dat wil niet zeggen dat je em zo hard mogelijk stationair moet laten lopen, maar je moet uitvogelen hoe de curve van die ontsteking het best past bij jouw blok.
 
Too cool for school!
PRO TUNING 26-6-2010 19:15 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
mijn ervaring is dat het heel moeilijk is om een ontsteking af te stellen. Hoe meer afstelmogelijkheid je hebt, hoe moeilijker het wordt.
Zelfde met injectiesystemen vergeleken met carbs; een carburateur heb je een paar sproeiertjes en 2 schroefjes die je af kunt stellen, bij injectiesystemen zit je met tientallen variabelen enzo die je stuk voor stuk kunt afstellen.
Daardoor kun je nauwkeuriger afstellen, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent. Feedback bij mengsel is relatief makkelijk met een O2 sensor, maar bij ontsteking heb je dat niet en zul je uiteindelijk alleen af kunnen gaan op het vermogen... door de motor te voelen, of op een dyno te gooien.

Als je teveel afwijkt gaat het stuk, zoals kpotmake al zegt.
PVL ontsteking zal wel een basismapping hebben, dus als je die weet moet je alleen even je referentiepunt goed afstellen. Dat wil niet zeggen dat je em zo hard mogelijk stationair moet laten lopen, maar je moet uitvogelen hoe de curve van die ontsteking het best past bij jouw blok.


Aan een carburateur zitten veel meer afstel mogelijkheden als wat jij noemt.

Een PVL monteer en stel je af in 5 minuten, mits je weet wat je doet en je weet wat de fabrieks gegevens zijn o.a. welke curve.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-6-2010 19:26 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Aan een carburateur zitten veel meer afstel mogelijkheden als wat jij noemt.

Een PVL monteer en stel je af in 5 minuten, mits je weet wat je doet en je weet wat de fabrieks gegevens zijn o.a. welke curve.


dus? ik had het ook niet specifiek over pvl... daarom zeg ik ook dat een pvl wss een basiscurve heeft... blijkbaar meerdere.

Als ik een simpele carb heb (en dan heb ik het niet over webers of wat dan ook, want ik weet dat die dingen enorm veel afstelmogelijkheden hebben), dan blijft het toch echt bij sproeiertjes, schroefjes en hooguit een gasnaaldje.

je zegt het zelf ook al... 'mits je weet wat je doet'. betekent dus dat je tot op zekere hoogte zeker kennis moet hebben van hoe de boel in elkaarsteekt.
Het hele punt van mijn post is iig dat hoe meer je kunt afstellen, hoe meer je moet weten hoe het moet en hoe het in principe werkt.

 
Too cool for school!

Dit topic is 13351 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved