Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - PVL Ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 651 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #62025 - PVL Ontsteking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 13356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mitch rules 25-6-2010 13:42 Print topicpost
Posts: 10
Hey, heb net een nieuwe ontsteking gekocht omdat m`n oude gewoon helemaal kapot was. Heb nu een PVL onsteking met Twins Curve binnen gekregen. Het gaat hier voor een Yamaha TZR '03, AM6 blok.

Maar heb een paar vraagjes over de montage, ben hier niet zo`n ster in maar de garage waar ik altijd naar toe ga die wilt hem niet erin zetten, dus moet het zelf doen.

Er zitten 2 pijltjes op de grondplaat. Lijkt me dat die naar boven moet wijzen of naar onder? Maar dan past hij niet. Dus heb hem zo zitten zo dat hij goed past + de 3 verbinding schroeven er door kunnen.



Ook zitten er 2 draadjes aan die naar de bobine/CDI gaan. En daaraan zit een rood draadje wat je op de fotoziet (en zwart, maar dat is volgens mij massa draad).



Weet iemand waar die rode draad voor is? En hoe je hem uberhaubt in werking laat gaan. Want met de origenele ontsteking ging hij via de startmoter aan het vliegwiel. Maar die maakt nu natuurlijk geen contact.

Alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Mitch rules op 25-6-2010 om 13:43 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Mitch rules op 25-6-2010 om 13:43 uur.
 

XDr4g0nX 25-6-2010 13:49 Print reply

Posts: 3526
De brommer aanzetten is gewoon aanrennen.
 
Signature: [==||========] 20% complete
R i c k 25-6-2010 13:54 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
De brommer aanzetten is gewoon aanrennen.


andere garage in de buurt bellen, al aan gedacht?
 
echte junks blowen 2 takt
Mitch rules 25-6-2010 14:15 Print reply
Posts: 10
Ik heb hier 2 garages in de buurt, 1 die ken het niet, heb ik al vaker naar gebracht maar snappen niks van schakels :S. En die andere wou het niet doen vanwege veiligheden.

Maar als je hem aanrent start ie? Met elektrische start ingedrukt?

Want was al bang om een kickstarter ofzo te moeten monteren.
 
Aprilia RX 50 2003 25-6-2010 14:30 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch rules
Ik heb hier 2 garages in de buurt, 1 die ken het niet, heb ik al vaker naar gebracht maar snappen niks van schakels :S. En die andere wou het niet doen vanwege veiligheden.

Maar als je hem aanrent start ie? Met elektrische start ingedrukt?

Want was al bang om een kickstarter ofzo te moeten monteren.


iedere schaklebrommer kun je aanlopen, in de versnelling zetten, lopen en koppeling loslaten
hij gaat dan wel meteen rijden maar dan moet je gwn de koppeling weer inknijpen of erop springen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ScootDave 25-6-2010 15:07 Print reply
Posts: 2
Rode is voor killswitch
 
I can touch MC Hammer
PRO TUNING 25-6-2010 15:09 Print reply

Posts: 4000
ATTENTIE !! Hoewel sommige verkopers (Twins) insunueren een eigen (betere) curve in analoge / digitale systemen te kunnen maken, zijn dit louter verkooppraatjes. Dit is volgens PVL NIET mogelijk !!

Eigen curves maken kan alleen in de (duurdere) programmeerbare digitale ontstekingen met behulp van een PVL programmeerkast.


 
Mitch rules 25-6-2010 18:39 Print reply
Posts: 10
Hij doet het!

Moet alleen ff kilswitch op want nu valt hij steeds uit als ik geen gas geef. Ook gaat hij nog maar 30 kmp ofzo, houd echt enorm in. Maar zit een 70cc op + 21 dellorto dus zou wat harder moeten gaan.

Heeft dit ook met de kill switch te maken?
 
Pixl 25-6-2010 18:40 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch rules
Hij doet het!

Moet alleen ff kilswitch op want nu valt hij steeds uit als ik geen gas geef. Ook gaat hij nog maar 30 kmp ofzo, houd echt enorm in. Maar zit een 70cc op + 21 dellorto dus zou wat harder moeten gaan.

Heeft dit ook met de kill switch te maken?


heeft niets met killswitch te maken, waarschijnlijk gewoon verder afstellen van je ontsteking en evt carb als die nog niet goed afgesteld was.
 
So fuckin' what!?
koen007 25-6-2010 19:04 Print reply

Posts: 414
Heb je er geen boekje bijgekregen waar in staat op hoeveel mm vooronsteking hij moet staan?
 
Mitch rules 25-6-2010 20:45 Print reply
Posts: 10
Kreeg geen handleiding erbij, maar wel in de email stond dat hij 2.0 BPD moet staan.

Nu heb ik zo`n micrometer gekocht. Maar snap nou niet helemaal de bedoeling. Heb op meerdere forums gekeken en naar FAQ`s.

Ik doe die micrometer in de bougiegat. Doe de krukas (zuiger) helemaal omhoog. Moet dan de micrometer eerst helemaal naar beneden gedraaid worden? Zodat dat pinetjes boven aan uitsteekt. En wat moet je dan doen? Want als ik aan die micrometer draait gebeurt er toch verder niks met de krukas?
 
kpotmake 25-6-2010 21:08 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch rules
Kreeg geen handleiding erbij, maar wel in de email stond dat hij 2.0 BPD moet staan.

Nu heb ik zo`n micrometer gekocht. Maar snap nou niet helemaal de bedoeling. Heb op meerdere forums gekeken en naar FAQ`s.

Ik doe die micrometer in de bougiegat. Doe de krukas (zuiger) helemaal omhoog. Moet dan de micrometer eerst helemaal naar beneden gedraaid worden? Zodat dat pinetjes boven aan uitsteekt. En wat moet je dan doen? Want als ik aan die micrometer draait gebeurt er toch verder niks met de krukas?

je draait de micrometer in je bougiegat

dan nul je hem op het bdp van je zuiger

dan draai je je zuiger een stukje terug (de andere kant op als hoe die normaal draait)

dan draai je de micrometer 2mm uit

dan draai je de krukas weer terug, totdat hij de micrometer raakt, dan zet je de merktekentjes van de stator zo dat ze overeenkomen met de merktekens van de rotor, en zet je de stator vast
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Mitch rules 25-6-2010 21:20 Print reply
Posts: 10
Oke snap het denk bedankt!

Alleen zit nu weer met een probleem, had alsvast alles opgengemaakt om af te stellen, maar nu zit die binnenrotor gewoon muurvast op de krukas as. Krijg hem er niet van af. Heb al wat Wd40 tussengespoten maar werkte ook niet.

Ook word het blok bloedheet. Normaal word ie wel warm maar dit keer echt heel heet, voelde de hitte van bijna bij het stuur. Koelvoeistof genoeg :S.
 
De Schout 25-6-2010 21:24 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch rules
Oke snap het denk bedankt!

Alleen zit nu weer met een probleem, had alsvast alles opgengemaakt om af te stellen, maar nu zit die binnenrotor gewoon muurvast op de krukas as. Krijg hem er niet van af. Heb al wat Wd40 tussengespoten maar werkte ook niet.

Ook word het blok bloedheet. Normaal word ie wel warm maar dit keer echt heel heet, voelde de hitte van bijna bij het stuur. Koelvoeistof genoeg :S.


rotor hoeft er niet perse af toch? dat hij zo vast zit is normaal, komt door de conus. trekkertje voor halen/maken als hij er af moet.

en je blok word zo heet omdat je ontsteking niet op tijd staat waarschijnlijk. niet meer mee rijden tot je hem goed afgesteld hebt, redelijke kans dat je het spul anders in puin rijd.
 
tune tweak fiddle bang bummer
knoffy 25-6-2010 21:26 Print reply
Posts: 610
je kan die imbusjes toch losdraaien en dan de grondplaat verdraaien
 
kpotmake 25-6-2010 21:27 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch rules
Oke snap het denk bedankt!

Alleen zit nu weer met een probleem, had alsvast alles opgengemaakt om af te stellen, maar nu zit die binnenrotor gewoon muurvast op de krukas as. Krijg hem er niet van af. Heb al wat Wd40 tussengespoten maar werkte ook niet.

Ook word het blok bloedheet. Normaal word ie wel warm maar dit keer echt heel heet, voelde de hitte van bijna bij het stuur. Koelvoeistof genoeg :S.

als je ontsteking te vroeg staat wordt ie te heet, als ie te laat staat wordt ie ook te heet, hij staat nu zoiezo verkeerd, dus ga er dan ook niet mee rijden...

en waarom wil je je rotor eraf halen?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 13356 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved