Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch maxi snel heet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62019 - Puch maxi snel heet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4815 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-fan 24-6-2010 19:48 Print topicpost

Posts: 574
Ik heb puch maxi die nu loopt, een keer kicken en loopt.
Maar als je dan 500 meter ofzo hebt gereden is het blok enorm heet en kun je het met geen mogelijkheid meer aanraken.. ?
Wat kan ik hier zoal aan doen?

Om m te starten moet ik mengsmering in blok gooien (dus niet via carb) en dan doet ie het meteen, maar als ik m probeer te starten (de volgende dag) start ie niet. Komt de benzine dan niet via carb in blok?
Benzinekraan en slang zijn goed..
Carburateur uit elkaar gehaald en gecleand..
Verder is sproeiermaat 58 (is dit niet wat klein?)

ik hoop dat jullie kunnen helpen..
 

T H O M 24-6-2010 19:59 Print reply
Posts: 262
Cilinder 50cc
Cilinder (extra gegevens) standaard cilinder
Carburateur / brandstof bing 12mm
Tandwiel verhouding origineel
Uitlaat proma
Uitlaatdemper proma
Luchtfilter geen

even de setup er bij is wel handig hé, sproeier is klein maar ik weet niet wat standaard is. verder heb ik echt geen idee
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
TSX-fan 24-6-2010 20:04 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
Cilinder 50cc

even de setup er bij is wel handig hé, sproeier is klein maar ik weet niet wat standaard is. verder heb ik echt geen idee


Excuses!

was ik vergeten:

- standaard cilinder 50cc
- standaard cilinderkop
- 15mm bing (denk ik)
- proma sportuitlaat
- natuurlijk ook proma demper
- tandwielverhouding origineel
- geen luchtfilter, maar heb nog powerfilter liggen

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 24-6-2010 om 20:08 uur.
 
R i c k 24-6-2010 20:15 Print reply

Posts: 346
standaart zit er 66 in een puch

Edit:
ik zou rond de 70 ook ff proberen, je setup is iets sneller dan normaal/

Dit bericht is gewijzigd door R i c k op 24-6-2010 om 20:16 uur.
 
echte junks blowen 2 takt
T H O M 24-6-2010 20:26 Print reply
Posts: 262
veel te kleine sproeier dus word er te weinig gesmeerd, probeer eens te kijken of-ie op de choke beter loopt.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
TSX-fan 24-6-2010 20:49 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
veel te kleine sproeier dus word er te weinig gesmeerd, probeer eens te kijken of-ie op de choke beter loopt.


Hij start nu niet meer, ik ga sowieso grotere sproeier proberen, choke helpt niets.. :(
Maar wat voor soort sproeier zal ik proberen?

Mvg

ps: heeft t veel zin om nu al powerfilter te monteren (heb ik)
Dus waarschijnlijk te kleine sproeier, als ik rond 70 ga zitten zou het goed moeten zijn en daarna powerfilter monteren?

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 24-6-2010 om 20:57 uur.
 
der Chef 24-6-2010 22:56 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R i c k
standaart zit er 66 in een puch

Edit:
ik zou rond de 70 ook ff proberen, je setup is iets sneller dan normaal/

Dit bericht is gewijzigd door R i c k op 24-6-2010 om 20:16 uur.

56 of 58 is standaard bij puch, als ik jou was zou ik kwa sproeier midden in de 60 gaan zitten om te testen. Staat je ontsteking wel op tijd?
 
mtx-motard 25-6-2010 0:10 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

56 of 58 is standaard bij puch, als ik jou was zou ik kwa sproeier midden in de 60 gaan zitten om te testen. Staat je ontsteking wel op tijd?

in mijn puch zit een 64.

ga rond de 70, 75 zitten. en probeer wat uit. mengsmering altijd 1:50 en goede bougie
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
R i c k 25-6-2010 8:12 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

in mijn puch zit een 64.

ga rond de 70, 75 zitten. en probeer wat uit. mengsmering altijd 1:50 en goede bougie


rond de 70 probeer je eest en ga dan omhoog als ie nog steeds te weinig benzine krijgt en omlaag als ie te veel krijgt.

Dit bericht is gewijzigd door R i c k op 25-6-2010 om 8:36 uur.
 
echte junks blowen 2 takt
TSX-fan 25-6-2010 8:33 Print reply

Posts: 574
Bedankt voor de reacties!

Ik ga wel eerst sproeier proberen te veranderen, daarna kijk ik wel verder.
 
mooidingnie 1-7-2010 21:09 Print reply
Posts: 3
ik zou denken dat de ontsteking niet op tijd staat, als deze te vroeg vonkt ontstaat er veel meer warmte dan normaal.
 
coupequattro 1-7-2010 22:08 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mooidingnie
ik zou denken dat de ontsteking niet op tijd staat, als deze te vroeg vonkt ontstaat er veel meer warmte dan normaal.


Bij een te schraal mengsel ook.
 
-simon- 1-7-2010 22:17 Print reply

Posts: 8211
en doe voordat je gaat afstellen eerst ff je filter erop. als je dit laterna doet heeft het afstellen geen zin gehad en zal hij weer beroert lopen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 4815 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved