Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - SOBW racer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1174 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62004 - SOBW racer
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7222 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 23-6-2010 16:22 Print reply
Posts: 1713
je kan hem volgensmij nog wel gewoon kopen ja.
maar weet ik niet zeker.

alleen de vlinderpoort zou ik zelf nooit kopen omdat het wat meer slijt als fluitpoorten
en men heeft al bewezen dat de fluitpoorten cilinder van de pro race harder loopt dan de vlinderpoort versie
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
- Han - 23-6-2010 16:26 Print reply

Posts: 9667
pro race met vlinderpoort?

Zover ik weet is die er niet. Misschien bij de 50cc versie maar bij de 70cc heb ik het nog nooit gezien.
 
<10.000 posts
yamahadt1986 23-6-2010 16:29 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
pro race met vlinderpoort?

Zover ik weet is die er niet. Misschien bij de 50cc versie maar bij de 70cc heb ik het nog nooit gezien.


ja kan ook nog wel eens kloppen dat het bij de 70cc het niet zo is.
maar wel zeker bij de 50cc.

maarja niemand heeft het over cc dusja ik zeg gewoon dat die er wel is.
maar 70cc hoorde ik niet vallen vandaar.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kpotmake 23-6-2010 17:31 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



doppler cilinders lopen inderdaad wel eens snel warm en vast:( das altijd wel jammer maar daar is het volgende op gevonden.

en schijnt het zo te zijn dat vanuit de fabriek er nog wel eens een verkeerde zuiger bijin wordt gedrukt en dat het soms daardoor niet mooi past en loopt het in de soep.
dus een betere zuiger erbij meten is een optie en dan gaat het goed.

hetzelfde geld voor de athena en parmakitjes voor de kreidler waar dit ook vaak bij voorkomt.
en dan bedoel ik de 50cc 60cc en 70cc kitjes (meestal 60cc en de 70cc)

maargoed ik denk dat je opzich de doppler wel net zo hard kan laten lopen zoals de metrakitt.
maar ik denk als je de uitlaatpoort nog eens wat optimaliseerd en de spoelpoorten onder een andere hoek laat maken dat je al heel ver komt.

ik heb ook wel eens gezien dat ze er dan een metrakitt cilinderkopje op zetten. en dat dit al veel uit zal maken met je verbranding wat bij bijv. bij de doppler nog beter had gekunt.


maar welke metrakitt heb jij eigenlijk dan in je hoofd?
1 met de fluitpoorten?
2 met de vlinderpoort?

welke van de 2

want de fluitpoorten heeft wel als voordeel dat je wat meer druk hebt door die uitlaatpoort inplaats van de vlinderpoort.

wat je wel eens ziet is dat zelfs de ervaren tuners de uitlaatpoort gewoon te groot maken en dat die dan te weinig druk heeft om het waar te brengen.
en daar heb je minder kans van met een fluitpoort uitlaat

gr peter

waar is die druk in de uitlaatpoort dan eigenlijk voor?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
HondaMT5TK 23-6-2010 21:11 Print reply
Posts: 409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


ja kan ook nog wel eens kloppen dat het bij de 70cc het niet zo is.
maar wel zeker bij de 50cc.

maarja niemand heeft het over cc dusja ik zeg gewoon dat die er wel is.
maar 70cc hoorde ik niet vallen vandaar.



Als jij een metrakit pro race 50cc vindt voor derbi/am6 met vlinderpoort ben jij een knappe jongen. Die bestaat namelijk dus gewoonweg niet..
 
Rieju RR sprinter :b
Pixl 23-6-2010 21:17 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

waar is die druk in de uitlaatpoort dan eigenlijk voor?


de druk in de uitlaatpoort niet, maar de algemene druk (compressie) is wel belangrijk. Als de uitlaatpoort te groot word ontsnapt er teveel druk

tenminste, zoiets is het geloof ik.
 
So fuckin' what!?
Royal Club 23-6-2010 21:18 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


de druk in de uitlaatpoort niet, maar de algemene druk (compressie) is wel belangrijk. Als de uitlaatpoort te groot word ontsnapt er teveel druk

tenminste, zoiets is het geloof ik.


compressie maak je ook pas als je uitlaatpoort gesloten is ..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Pixl 23-6-2010 21:20 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


compressie maak je ook pas als je uitlaatpoort gesloten is ..


Ja, dus als je uitlaatpoort te groot (te hoog) is gebeurt dat later en heb je dus minder compressie.
 
So fuckin' what!?
Royal Club 23-6-2010 21:55 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Ja, dus als je uitlaatpoort te groot (te hoog) is gebeurt dat later en heb je dus minder compressie.


jij zegt dat er druk ontsnapt, maar is daar je uitlaat niet voor om het terug te stuwen?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Pixl 23-6-2010 21:57 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


jij zegt dat er druk ontsnapt, maar is daar je uitlaat niet voor om het terug te stuwen?


Ja, maar als je uitlaatpoort te groot is ontsnapt er meer druk dan er word terug gestuwd door je uitlaat. ofterwijl je verliest druk.
 
So fuckin' what!?
BenjaminDG 23-6-2010 22:21 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Ja, maar als je uitlaatpoort te groot is ontsnapt er meer druk dan er word terug gestuwd door je uitlaat. ofterwijl je verliest druk.


Akkoord

Maar een te hoge compressie heeft een nadelig effect op de werking van de expansie uitlaat.

Tis een combinatie zoeken van beide
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 23-6-2010 22:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Akkoord

Maar een te hoge compressie heeft een nadelig effect op de werking van de expansie uitlaat.

Tis een combinatie zoeken van beide


ja, maar om teveel compressie op te lossen dmv uitlaatpoort groter maken lijkt me niet echt.. eh. doordacht.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 23-6-2010 22:29 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, maar om teveel compressie op te lossen dmv uitlaatpoort groter maken lijkt me niet echt.. eh. doordacht.


Was geen reactie daarop was gewoon rand informatie.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 23-6-2010 om 22:29 uur.
 
Vlaanderen vrij!
HayeSM 23-6-2010 22:29 Print reply

Posts: 3052
Kijk eens naar je tegenstanders, hoeveel mensen rijden daar met doppler en hoeveel met pr/bidalot? ik zou gewoon makkelijk doen en voor de pr gaan.
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
paris 23-6-2010 22:43 Print reply
Posts: 9
hehe, gaat ie lekker jongens
@konterbonker: ik rijdt ook Sportwater, zou echt heel tof zijn moest ik kunnen socializen ken bijna niemand in de competitie

ik was aan de kanaalweg, maar het blok hield het voor gezien, idd de zuiger...dus dat verhaal met die zuigers kan kloppen... alles was nieuw en netjes ingereden (ong een draaiuurtje... zoals aanbevolen) draaide netjes totdat alle compressie wegviel..

die uitlaat poort: ziet er zo uit, vlinder dus?
*****************
*****************
***************
************
*****
*****
*****

Wel meeste rijden metrakit... vooral in de hogere (snellere klassen)

maar dus effe samenvatten, de meerderheid gelooft dus in de metrakit
 

Dit topic is 7222 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved