Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - SOBW racer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62004 - SOBW racer
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

paris 22-6-2010 21:23 Print topicpost
Posts: 9
Hey,

ik ben paris, kersvers hier.
20jaar, ninja van mn 18.(begonnen met een af1 europe op mn 16)
ik ben dit jaar begonnen met SOBW racen,
met wat tegenslagen ging ik eindelijk beginnen ware het niet dat ik de motor opblies.

Nu moet de zaak weer gefikst...paar vraagjes
(ik studeer aan de TuDelft, en heb een paar naslagwerken over 2stroke doorgespit...)

Ik wou een Metrakit pro race cilinder met bijhorende uitlaat,
maar kocht (budget) een Doppler kit (cilinder+uitlaat)
die vorige zaterdag 'ontplofte' voordat ik er mee kon racen

NU sta ik voor de keuze:

*metrakit cilinder+uitlaat kopen en zelf bramen,bevels en polijsten

*doppler set laten onder handen nemen door 'Minne Postma'


vraag is dus wat het beste zal zijn.
EN of de doppler uitlaat de nieuwe gas karakteristieken van de getunede doppler goed gaat verwerken...

ik kan nergens poortmappen vinden dus ik vertrouw op dit forums kennis en ervaring met deze cilinders, ik weet dat de standaard MK veel beter is dan de doppler.
Minne postma zou dan ook de timing en oppervlakte aanpassen van de doppler

bedankt!


 

honda fryslan 22-6-2010 21:26 Print reply

Posts: 1914
als je perse wilt dat die minne postma je cilinder bewerkt, zou ik eerst maar eens contact met hem opnemen wat hij verstandig vindt..

daarnaast denk ik niet dat je de dopler even snel krijgt als een pro race maar dat is aan dhr postma
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Mt5_grolsch 22-6-2010 21:30 Print reply

Posts: 2014
hallo,

ik heb beide cilinders hier thuis liggen (50cc derbi)

rij er zelf geen sobw maar Brommercross..

voor race zou ik je sowieso de metrakit aanbevelen, want deze is orgineel al veel mooier afgewerkt en heeft een super mooie grote uitlaat kanaal.

ik ben gestopt met rijden met doppler cilinder omdat hij veel zuigers vrete en nog wel eens warm/vast liep..


kheb oko gereden met een bidalot replica cilinder, zeer fijne/snelle en slijtvaste cilinder(hiermee reed ik eerst brommercross ga nu rijden met pro race om te kijken of het sneller gaat zo niet ga ik weer rijden met bidalot)

ik hoop je zo genoeg info te hebben gegeven en anders kun je gewoon een PM sturen..

gr. Eef
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
paris 22-6-2010 21:41 Print reply
Posts: 9
gaat wel HEEL snel hier,
super!

@Fryslan: ik heb al ruim contact gehad met dhr postma, maar deze man is eigenlijk ook maar een hobby tuner (zie zijn site) met ruim ervaring, maar is geen deskundige op het gebied van 50cc...
hij kon dus dat allemaal niet voorspellen, hij kon idd de doppler sneller maken maar vergelijken met de MK kon hij niet en de uitlaat kende hij al helemaal niet. daarom dus de oproep naar ervaring


@MT5 grolsch, super bedankt voor de raad

 
honda fryslan 22-6-2010 22:25 Print reply

Posts: 1914
misschien verstandig om dan een tuner te zoeken met iets meer ervaring?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Freddy-fish 22-6-2010 23:25 Print reply

Posts: 2129
zoek meester BIET is op, op dit forum, die tuned ook alles wat los en vast zit
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
konterbonker 23-6-2010 10:51 Print reply
Posts: 460
in welke klasse rij je?

ikzelf rij in sport water, ik ga de wedstrijd van 3 juli in lelystad wel meedoen.. waarschijnlijk sta ik dit x op de podium!

als je ook komt, kom gezellig even buurten bij me tent
 
yamahadt1986 23-6-2010 11:00 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
hallo,

ik heb beide cilinders hier thuis liggen (50cc derbi)

rij er zelf geen sobw maar Brommercross..

voor race zou ik je sowieso de metrakit aanbevelen, want deze is orgineel al veel mooier afgewerkt en heeft een super mooie grote uitlaat kanaal.

ik ben gestopt met rijden met doppler cilinder omdat hij veel zuigers vrete en nog wel eens warm/vast liep..


kheb oko gereden met een bidalot replica cilinder, zeer fijne/snelle en slijtvaste cilinder(hiermee reed ik eerst brommercross ga nu rijden met pro race om te kijken of het sneller gaat zo niet ga ik weer rijden met bidalot)

ik hoop je zo genoeg info te hebben gegeven en anders kun je gewoon een PM sturen..

gr. Eef



doppler cilinders lopen inderdaad wel eens snel warm en vast:( das altijd wel jammer maar daar is het volgende op gevonden.

en schijnt het zo te zijn dat vanuit de fabriek er nog wel eens een verkeerde zuiger bijin wordt gedrukt en dat het soms daardoor niet mooi past en loopt het in de soep.
dus een betere zuiger erbij meten is een optie en dan gaat het goed.

hetzelfde geld voor de athena en parmakitjes voor de kreidler waar dit ook vaak bij voorkomt.
en dan bedoel ik de 50cc 60cc en 70cc kitjes (meestal 60cc en de 70cc)

maargoed ik denk dat je opzich de doppler wel net zo hard kan laten lopen zoals de metrakitt.
maar ik denk als je de uitlaatpoort nog eens wat optimaliseerd en de spoelpoorten onder een andere hoek laat maken dat je al heel ver komt.

ik heb ook wel eens gezien dat ze er dan een metrakitt cilinderkopje op zetten. en dat dit al veel uit zal maken met je verbranding wat bij bijv. bij de doppler nog beter had gekunt.


maar welke metrakitt heb jij eigenlijk dan in je hoofd?
1 met de fluitpoorten?
2 met de vlinderpoort?

welke van de 2

want de fluitpoorten heeft wel als voordeel dat je wat meer druk hebt door die uitlaatpoort inplaats van de vlinderpoort.

wat je wel eens ziet is dat zelfs de ervaren tuners de uitlaatpoort gewoon te groot maken en dat die dan te weinig druk heeft om het waar te brengen.
en daar heb je minder kans van met een fluitpoort uitlaat

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Niek de Wildt 23-6-2010 13:09 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



doppler cilinders lopen inderdaad wel eens snel warm en vast:( das altijd wel jammer maar daar is het volgende op gevonden.

en schijnt het zo te zijn dat vanuit de fabriek er nog wel eens een verkeerde zuiger bijin wordt gedrukt en dat het soms daardoor niet mooi past en loopt het in de soep.
dus een betere zuiger erbij meten is een optie en dan gaat het goed.

hetzelfde geld voor de athena en parmakitjes voor de kreidler waar dit ook vaak bij voorkomt.
en dan bedoel ik de 50cc 60cc en 70cc kitjes (meestal 60cc en de 70cc)

maargoed ik denk dat je opzich de doppler wel net zo hard kan laten lopen zoals de metrakitt.
maar ik denk als je de uitlaatpoort nog eens wat optimaliseerd en de spoelpoorten onder een andere hoek laat maken dat je al heel ver komt.

ik heb ook wel eens gezien dat ze er dan een metrakitt cilinderkopje op zetten. en dat dit al veel uit zal maken met je verbranding wat bij bijv. bij de doppler nog beter had gekunt.


maar welke metrakitt heb jij eigenlijk dan in je hoofd?
1 met de fluitpoorten?
2 met de vlinderpoort?

welke van de 2

want de fluitpoorten heeft wel als voordeel dat je wat meer druk hebt door die uitlaatpoort inplaats van de vlinderpoort.

wat je wel eens ziet is dat zelfs de ervaren tuners de uitlaatpoort gewoon te groot maken en dat die dan te weinig druk heeft om het waar te brengen.
en daar heb je minder kans van met een fluitpoort uitlaat

gr peter


Ik kraak niet graag mensen af, maar man man wat praat jij een onzin.
 
yamahadt1986 23-6-2010 13:31 Print reply
Posts: 1713
dat zal dan volgens niek dan wel weer zo zijn.

maar denk erom dat er degelijk verschil in zit.
in de fluitpoorten cilinder en de vlinderpoort cilinder van metrakitt.

als hij het vergelijkt met de vlinderpoort cilinder dan zou hij nog dezelfde snelheid en prestaties uit zijn doppler cilinder kunnen halen zoals de metrakit.

maar als hij het vergelijkt met de fluitpoorten cilinder dan haalt die dat nooit.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
honda-mbx 23-6-2010 14:45 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik kraak niet graag mensen af, maar man man wat praat jij een onzin.


Bij deze sluit ik me aan bij Niek.
 
ik vlam je..
Marcooow 23-6-2010 15:43 Print reply

Posts: 5713
voor derbi/am6 is er van metrakit toch de Sp en de Pro race en die hebben toch allebij gewoon fluitpoorten? of heb ik dat verkeerd?
 
faster than a bullet!
yamahadt1986 23-6-2010 15:48 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
voor derbi/am6 is er van metrakit toch de Sp en de Pro race en die hebben toch allebij gewoon fluitpoorten? of heb ik dat verkeerd?



je hebt inderdaad gelijk dat er een pro race is en een SP

maar je hebt van de pro race een cilinderuitvoering met een vlinderpoort.
en je hebt een uitvoering zoals jij al zij met een ovale uitlaatpoort met fluitpoorten erbij.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Marcooow 23-6-2010 15:53 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



je hebt inderdaad gelijk dat er een pro race is en een SP

maar je hebt van de pro race een cilinderuitvoering met een vlinderpoort.
en je hebt een uitvoering zoals jij al zij met een ovale uitlaatpoort met fluitpoorten erbij.


ik dacht altijd dat de pro race ook fluitpoorten had

ik typte net wel bij google metrakit pro race derbi in en er stond toch echt een foto met een metrakit met fluiters.
 
faster than a bullet!
yamahadt1986 23-6-2010 16:12 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


ik dacht altijd dat de pro race ook fluitpoorten had

ik typte net wel bij google metrakit pro race derbi in en er stond toch echt een foto met een metrakit met fluiters.


ja lees maar goed.

je hebt de pro race met fluiters en met vlinderpoort gehad

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Marcooow 23-6-2010 16:17 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


ja lees maar goed.

je hebt de pro race met fluiters en met vlinderpoort gehad



ooh sorry ik snapte net niet. maar je hebt dus de sp met fluitpoorten en de pro race versie met fluitpoorten en een versie met vlinderpoort.

kun je die versie met vlinderpoort nog wel kopen of maken ze die niet meer? want als je nou op internet kijkt staat er alleen pro race met fluiters.
 
faster than a bullet!

Dit topic is 7223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved