Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62000 - setup
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 31-7-2010 17:42 Print reply
Posts: 5327
je krukas moet na monteren recht soepel lopen, anders doe je iets fout. bijvoorbeeld je carter met de bouten bij elkaar trekken is echt not done als je een beetje serieus een blokje opbouwt.

paar simpele spelregels,
-zorgen dat je lager tijdens monteren geen krachten ondervind, dus niet op de as slaan terwijl het lager alleen op de buitenring is afgesteund ed.

-zorgen dat het big-end tijdens monteren geen kracht ondervind, dus niet aan de linkse kant op je kruk slaan om het rechter lager er over te krijgen.

hoe je het dan precies aan gaat pakken mag je zelf uitvogelen. en dat is bij een blokje als yamaha nog best een puzzel, met allemaal vaste passingen.

komt bij dat je je krukas dus echt wel snel krom kunt helpen. paar tikjes met een klein kunststof hamertje kunnen al genoeg zijn. laat staan de kracht die je er met een stuk of 10 m6 boutjes op zet
 
tune tweak fiddle bang bummer
vespa_hein 1-8-2010 14:54 Print reply

Posts: 466
oke bedankt voor julie reacties. Brommerboer zei: hij doet eerst lagers op de krukas. Dan stookt hij het carter warm en legt die de krukas er gewoon in zegt die:S maar de krukas moet echt wel een paar tikjes kunnen hebben. Ik ga gewoon het carter goed warm stoken en de krukas met lagers niet in de diepvries leggen.


 
BenjaminDG 1-8-2010 14:55 Print reply

Posts: 4605
Krukas in de diepvries, lagers doe je eerst in je carter.

Tenminste zo heb ik het bij mijn 125cc blok gedaan.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-8-2010 om 15:05 uur.
 
Vlaanderen vrij!
vespa_hein 1-8-2010 14:56 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paris
over je sproeiermaaten...

er zijn formules waarmee je dat ONGEVEER kan berekenen (ik zoek ze effe voor je op)
maar eigenlijk hangt het van zo veel factoren af dat sproeiertjes altijd een beetje trial and error is...

je carbu doormaat is dan ook vrij smal voor 70cc waardoor de 'flow' in de venturi hoog is en de juiste sproeiermaat kiezen moeilijker wordt.

als je gemakkelijk aan sproeiertjes kan raken voor je areche raad ik je aan wat 'maten' te kopen en gewoon proberen (let wel op! te arm mengsel kan vastlopers of pingelen veroorzaken dus niet de overdreven doen)


Een forumule voor sproeiermaten? nog nooit van gehoord, maar als je die nog kunt vinden wil ik die wel graag.

Over de krukas de bouten nooit met 50000 Nm aangedraaid:P
 
ErikVerkade 1-8-2010 16:33 Print reply

Posts: 980
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paris
en dat je krukas slecht ronddraait met nieuwe lagers heb ik ook al gehad... die lagers en je krukas moeten nog 'inslijten' (lees inrijden dus)

als je er effe een sleutel op zet zal je zien dat ie wel draait.

maar je krukas krom????
dat vind ik sterk, zo een krukas kan echt veel aan, zeker als je met een hamer mooi in de krachtlijn (loodrecht op de as) slaat...

mss (ik zeg mss) heb je een verkeerde binnendiameter lager ergens, maar dan zou je je blok nooooit samengekregen hebben (het moment waarmee je je blok moet samendraaien -de bouten dan- is echt laag, dus als je niet met 500000newton aan je sleutel staan draaien hebt dan kan dit het ook niet zijn)

hallo kogellagers inslijten jij doet toch echt iets fout als jij dat zo doet dat is wel het laatste wat in moet slijten het hoort gewoon gelijk soepel te lopen
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
vespa_hein 14-8-2010 18:45 Print reply

Posts: 466
nu heb ik op de areche carburateur 2 kleine aansluitingen zitten met slangetjes er al aan.

1 grote aansluiting aan de zijkant, lijkt mij dat daat het slangetje van je benzinekraan aan moet?

en nog 1 kleine aansluiting met een zwart rubberen afdichtdopje erop.


Is dit voor olie en voor voorverwarming voor watergekoelde brommers?



Kan ik deze aansluiting verder allemaal laten zitten zonder aan te sluiten?? hij is niet luchtgekoeld en ik gooi er mix in straks.

klikvoorafbeelding

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 14-8-2010 om 18:48 uur.
 
JB1 14-8-2010 19:47 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
nu heb ik op de areche carburateur 2 kleine aansluitingen zitten met slangetjes er al aan.

1 grote aansluiting aan de zijkant, lijkt mij dat daat het slangetje van je benzinekraan aan moet?

en nog 1 kleine aansluiting met een zwart rubberen afdichtdopje erop.


Is dit voor olie en voor voorverwarming voor watergekoelde brommers?



Kan ik deze aansluiting verder allemaal laten zitten zonder aan te sluiten?? hij is niet luchtgekoeld en ik gooi er mix in straks.

klikvoorafbeelding

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 14-8-2010 om 18:48 uur.


Zwarte is voor vacuum.

 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
vespa_hein 14-8-2010 20:47 Print reply

Posts: 466
ok thanks.

sproeier ong. richting de 100?

en ik mix zelf zal ik met deze setup 1:30 of 1:40 gaan mixen??
 
JB1 14-8-2010 20:51 Print reply

Posts: 14881
Begin maar bij 110
En gewoon 1:50 blijven smeren, wil je safe ga dan naar 1:45.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
vespa_hein 27-8-2010 16:36 Print reply

Posts: 466
klopt het met het afstellen van de arreche carburateur dat de sproeiers (mikuni) veel kleiner vallen als die van bijv. dellorto?
 
Leen 27-8-2010 16:45 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
[...]

hallo kogellagers inslijten jij doet toch echt iets fout als jij dat zo doet dat is wel het laatste wat in moet slijten het hoort gewoon gelijk soepel te lopen



soms wil het nog wel eens een beetje stroef lopen op de lipseals. (keeringen)

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 27-8-2010 om 16:45 uur.
 
vespa_hein 27-8-2010 16:48 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



soms wil het nog wel eens een beetje stroef lopen op de lipseals. (keeringen)

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 27-8-2010 om 16:45 uur.


leen mijn blokje loopt nu soepel, wel veel compressie maar mijn vraag was:

klopt het met het afstellen van de arreche carburateur dat de sproeiers (mikuni) veel kleiner vallen als die van bijv. dellorto?

 
ErikVerkade 27-8-2010 18:59 Print reply

Posts: 980
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



soms wil het nog wel eens een beetje stroef lopen op de lipseals. (keeringen)

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 27-8-2010 om 16:45 uur.

ja maar dat zijn niet de lagers
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Leen 27-8-2010 19:00 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
[...]

ja maar dat zijn niet de lagers



Dat hoef je mij niet te vertelen

 

Dit topic is 4258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved