Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #62000 - setup
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vespa_hein 21-6-2010 20:58 Print topicpost

Posts: 466
Hallo mensen,

Ik ben een fox een beetje aan het ombouwen. De setup word/is:

70 cc DMP cilinder
70 cc polini cilinderkop
17,5 mm carb. areche
turbokut uitlaat.
orginele bougie: BPR7HS
powerfilter

Mijn vragen zijn

1. moet ik een andere bougie zoja, welke?

2. sproeiermaten zouden anders zijn bij areche? welke maat ongeveer?

3. De krukas:

http://www.josdijkma...d&productId=2927

of

http://opvoeren.nl/s...kruk&Srtn=Krukas

(de rito of dmp?)

alvast bedankt,

Hein

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 21-6-2010 om 20:59 uur.
 

Stiffmeister 21-6-2010 21:02 Print reply

Posts: 1582
Josdijkman zou ik eerder aanraden dan 'opvoeren.nl' , de dmp krukas kan het wel aan lijkt me
 
.. Retro Active
JB1 21-6-2010 21:05 Print reply

Posts: 14881
Rito is wat betere kwaliteit dan DMP
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
vespa_hein 21-6-2010 21:36 Print reply

Posts: 466
oke en moet ik nog een andere warmtegraad bougie?

en welke sproeier ongeveer?
 
BenjaminDG 21-6-2010 21:37 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
oke en moet ik nog een andere warmtegraad bougie?

en welke sproeier ongeveer?


Als jouw compressie hoger is dan ervoor kun je best een bougie nemen met een hittegraad hoger en sproeier kan je best wat groter nemen probeer is 20 maten groter.
 
Vlaanderen vrij!
vespa_hein 21-6-2010 21:40 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Als jouw compressie hoger is dan ervoor kun je best een bougie nemen met een hittegraad hoger en sproeier kan je best wat groter nemen probeer is 20 maten groter.


oke bedankt en is de rito racekrukas een stevige/kwaliteit krukas?
 
Freddy-fish 21-6-2010 23:46 Print reply

Posts: 2129
jahoor, dmp is beetje but spul, het werkt wel maar ik zou er geen krukas van steke, een begrenzertje wel, maar daar gaat je brommer niet van kapoet, gewoon voor de rito gaan
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Stiffmeister 22-6-2010 11:37 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Rito is wat betere kwaliteit dan DMP


Ja klopt, maar met deze setup houdt de DMP het gewoon.
(en josdijkman vertrouw ik , een 'opvoeren.nl' heb ik geen ervaring mee , zal vast wel prima zijn .. maarja je zou er niet mee terugkunnen)

Edit: @ Bougie , gewoon hittegraad 9 nemen , kan opzich niet fout gaan (het weer is ook goed warm , dus geen probleem)

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 22-6-2010 om 15:01 uur.
 
.. Retro Active
Freddy-fish 22-6-2010 12:47 Print reply

Posts: 2129
opvoeren.nl is een but site, niet eens een fatsoenlijk betalings systeem, lang wachte op je spulle, gwn lekker bij jos gaan ofzo
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
ChielTZR 22-6-2010 18:07 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
opvoeren.nl is een but site, niet eens een fatsoenlijk betalings systeem, lang wachte op je spulle, gwn lekker bij jos gaan ofzo


Zondag wat spulletjes besteld, vandaag alle spullen netjes in een doosje binnen. Levertijd van ongeveer 2 dagen dus hulde aan jos
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
vespa_hein 27-6-2010 12:31 Print reply

Posts: 466
De DMP race krukas zit erin met nieuwe skf lagers. De lagers heb ik er gewoon netjes in getikt.

Als ik de bouten aandraai van het carter, dat de twéé helften bij elkaar komen, kan ik de krukas niet met de hand draaien.

Wat moet ik nu doen??
 
kenny77 27-6-2010 13:04 Print reply

Posts: 29286
even een tikje met belijd geven (met plastic hamer) op de krukas.
 
vespa_hein 31-7-2010 11:09 Print reply

Posts: 466
hallo mensen,

Mijn dmp krukas is krom geworden toen ik hem heb gemonteerd terwijl ik er amper op heb geslagen. Nu heb ik al weer een nieuwe met nieuwe lagers.

De brommerboer zegt dat hij helemaal niet op de krukas tikt en dat je je krukas ook eigenlijks niet in de vriezer moet doen.


WAT is nu de goed methode om je krukas netjes te monteren, centreren, zonder dat deze ook maar iets krom raakt???

Gr. Hein
 
kenny77 31-7-2010 12:44 Print reply

Posts: 29286
lagers in het carters, carter op houtjes zetten.
Dan krukas in 1 kant tikken (plastic hamer, niet gaan lopen rammen)
en dan het andere carter helft erop tikken (ook overkruis tikken)

Ging bij mij altijd goed.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-7-2010 om 12:45 uur.
 
paris 31-7-2010 14:49 Print reply
Posts: 9
over je sproeiermaaten...

er zijn formules waarmee je dat ONGEVEER kan berekenen (ik zoek ze effe voor je op)
maar eigenlijk hangt het van zo veel factoren af dat sproeiertjes altijd een beetje trial and error is...

je carbu doormaat is dan ook vrij smal voor 70cc waardoor de 'flow' in de venturi hoog is en de juiste sproeiermaat kiezen moeilijker wordt.

als je gemakkelijk aan sproeiertjes kan raken voor je areche raad ik je aan wat 'maten' te kopen en gewoon proberen (let wel op! te arm mengsel kan vastlopers of pingelen veroorzaken dus niet de overdreven doen)
 
paris 31-7-2010 14:53 Print reply
Posts: 9
en dat je krukas slecht ronddraait met nieuwe lagers heb ik ook al gehad... die lagers en je krukas moeten nog 'inslijten' (lees inrijden dus)

als je er effe een sleutel op zet zal je zien dat ie wel draait.

maar je krukas krom????
dat vind ik sterk, zo een krukas kan echt veel aan, zeker als je met een hamer mooi in de krachtlijn (loodrecht op de as) slaat...

mss (ik zeg mss) heb je een verkeerde binnendiameter lager ergens, maar dan zou je je blok nooooit samengekregen hebben (het moment waarmee je je blok moet samendraaien -de bouten dan- is echt laag, dus als je niet met 500000newton aan je sleutel staan draaien hebt dan kan dit het ook niet zijn)
 

Dit topic is 4259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved