Stiffmeister |
21-6-2010 21:02 |
Posts: 1582 |
Josdijkman zou ik eerder aanraden dan 'opvoeren.nl' , de dmp krukas kan het wel aan lijkt me
|
|
.. Retro Active |
|
JB1 |
21-6-2010 21:05 |
Posts: 14881 |
Rito is wat betere kwaliteit dan DMP
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
vespa_hein |
21-6-2010 21:36 |
Posts: 466 |
oke en moet ik nog een andere warmtegraad bougie?
en welke sproeier ongeveer?
|
|
|
|
BenjaminDG |
21-6-2010 21:37 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
oke en moet ik nog een andere warmtegraad bougie?
en welke sproeier ongeveer?
Als jouw compressie hoger is dan ervoor kun je best een bougie nemen met een hittegraad hoger en sproeier kan je best wat groter nemen probeer is 20 maten groter.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
vespa_hein |
21-6-2010 21:40 |
Posts: 466 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Als jouw compressie hoger is dan ervoor kun je best een bougie nemen met een hittegraad hoger en sproeier kan je best wat groter nemen probeer is 20 maten groter.
oke bedankt en is de rito racekrukas een stevige/kwaliteit krukas?
|
|
|
|
Freddy-fish |
21-6-2010 23:46 |
Posts: 2129 |
jahoor, dmp is beetje but spul, het werkt wel maar ik zou er geen krukas van steke, een begrenzertje wel, maar daar gaat je brommer niet van kapoet, gewoon voor de rito gaan
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Stiffmeister |
22-6-2010 11:37 |
Posts: 1582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Rito is wat betere kwaliteit dan DMP
Ja klopt, maar met deze setup houdt de DMP het gewoon.
(en josdijkman vertrouw ik , een 'opvoeren.nl' heb ik geen ervaring mee , zal vast wel prima zijn .. maarja je zou er niet mee terugkunnen)
Edit: @ Bougie , gewoon hittegraad 9 nemen , kan opzich niet fout gaan (het weer is ook goed warm , dus geen probleem)
Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 22-6-2010 om 15:01 uur.
|
|
.. Retro Active |
|
Freddy-fish |
22-6-2010 12:47 |
Posts: 2129 |
opvoeren.nl is een but site, niet eens een fatsoenlijk betalings systeem, lang wachte op je spulle, gwn lekker bij jos gaan ofzo
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
ChielTZR |
22-6-2010 18:07 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
opvoeren.nl is een but site, niet eens een fatsoenlijk betalings systeem, lang wachte op je spulle, gwn lekker bij jos gaan ofzo
Zondag wat spulletjes besteld, vandaag alle spullen netjes in een doosje binnen. Levertijd van ongeveer 2 dagen dus hulde aan jos
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
vespa_hein |
27-6-2010 12:31 |
Posts: 466 |
De DMP race krukas zit erin met nieuwe skf lagers. De lagers heb ik er gewoon netjes in getikt.
Als ik de bouten aandraai van het carter, dat de twéé helften bij elkaar komen, kan ik de krukas niet met de hand draaien.
Wat moet ik nu doen??
|
|
|
|
kenny77 |
27-6-2010 13:04 |
Posts: 29286 |
even een tikje met belijd geven (met plastic hamer) op de krukas.
|
|
|
|
vespa_hein |
31-7-2010 11:09 |
Posts: 466 |
hallo mensen,
Mijn dmp krukas is krom geworden toen ik hem heb gemonteerd terwijl ik er amper op heb geslagen. Nu heb ik al weer een nieuwe met nieuwe lagers.
De brommerboer zegt dat hij helemaal niet op de krukas tikt en dat je je krukas ook eigenlijks niet in de vriezer moet doen.
WAT is nu de goed methode om je krukas netjes te monteren, centreren, zonder dat deze ook maar iets krom raakt???
Gr. Hein
|
|
|
|
kenny77 |
31-7-2010 12:44 |
Posts: 29286 |
lagers in het carters, carter op houtjes zetten.
Dan krukas in 1 kant tikken (plastic hamer, niet gaan lopen rammen)
en dan het andere carter helft erop tikken (ook overkruis tikken)
Ging bij mij altijd goed.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-7-2010 om 12:45 uur.
|
|
|
|
paris |
31-7-2010 14:49 |
Posts: 9 |
over je sproeiermaaten...
er zijn formules waarmee je dat ONGEVEER kan berekenen (ik zoek ze effe voor je op)
maar eigenlijk hangt het van zo veel factoren af dat sproeiertjes altijd een beetje trial and error is...
je carbu doormaat is dan ook vrij smal voor 70cc waardoor de 'flow' in de venturi hoog is en de juiste sproeiermaat kiezen moeilijker wordt.
als je gemakkelijk aan sproeiertjes kan raken voor je areche raad ik je aan wat 'maten' te kopen en gewoon proberen (let wel op! te arm mengsel kan vastlopers of pingelen veroorzaken dus niet de overdreven doen)
|
|
|
|
paris |
31-7-2010 14:53 |
Posts: 9 |
en dat je krukas slecht ronddraait met nieuwe lagers heb ik ook al gehad... die lagers en je krukas moeten nog 'inslijten' (lees inrijden dus)
als je er effe een sleutel op zet zal je zien dat ie wel draait.
maar je krukas krom????
dat vind ik sterk, zo een krukas kan echt veel aan, zeker als je met een hamer mooi in de krachtlijn (loodrecht op de as) slaat...
mss (ik zeg mss) heb je een verkeerde binnendiameter lager ergens, maar dan zou je je blok nooooit samengekregen hebben (het moment waarmee je je blok moet samendraaien -de bouten dan- is echt laag, dus als je niet met 500000newton aan je sleutel staan draaien hebt dan kan dit het ook niet zijn)
|
|
|
|