Aprilia RX 50 2003 |
22-6-2010 16:53 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
en 10x per seconde je rem loslaten en weer inknijpen als je wiel slipt
klopt
als je de rem gwn niet al te hard in knijpt gaat het wel goed, ik denk dat de meeste moderne brommers wel winnen van een auto zonder abs
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
BenjaminDG |
22-6-2010 16:55 |
|
Aprilia RX 50 2003 |
22-6-2010 16:57 |
|
XDr4g0nX |
22-6-2010 16:59 |
Posts: 3526 |
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Aprilia RX 50 2003 |
22-6-2010 17:00 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]
Het is dat ik geen schijfrem achter heb, anders had ik het wel willen testen
ik zal binnenkort ff testen mijn brommer vs de nieuwe meriva, met abs
maar op t moment heb ik lompe noppen eronder, dus verlies ik cker
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
22-6-2010 17:00 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]
Het is dat ik geen schijfrem achter heb, anders had ik het wel willen testen
achterrem doet net niks
|
|
|
|
BenjaminDG |
22-6-2010 17:01 |
Posts: 4605 |
inderdaad de meeste remkracht moet vanvoor zitten, als je achterband slipt verlies je zelf remkracht.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
XDr4g0nX |
22-6-2010 17:07 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
achterrem doet net niks
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
inderdaad de meeste remkracht moet vanvoor zitten, als je achterband slipt verlies je zelf remkracht.
Dus iedereen kan het uitproberen om te kijken wat nou waar is.
Wie o wie voelt zich geroepen om achter het stuur van beide voertuigen te kruipen en het uit te testen en ons het resultaat te geven?
Ik heb zelf geen beschikking tot een auto, dus ik niet
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
BenjaminDG |
22-6-2010 17:07 |
Posts: 4605 |
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
22-6-2010 18:13 |
Posts: 9841 |
remvertraging boeit volgens mij niet eens. Uiteindelijk komt het neer op een vergelijking tussen je massa en je maximale grip; je kunt toch niet harder remmen dan dat je grip hebt.
Door het lage gewicht heeft een brommer btw sowieso al minder grip, ongeacht het contactoppervlak van de band.
Als je het rubber gelijk zou stellen zou je dus denk ik simpel kunnen kijken hoe de verhouding contactoppervlak/gewicht is bij zowel een auto als een brommer.
Ik zet dan nog steeds mn geld in op de auto.
|
|
Too cool for school! |
|
ChielTZR |
22-6-2010 18:20 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
remvertraging boeit volgens mij niet eens. Uiteindelijk komt het neer op een vergelijking tussen je massa en je maximale grip; je kunt toch niet harder remmen dan dat je grip hebt.
Door het lage gewicht heeft een brommer btw sowieso al minder grip, ongeacht het contactoppervlak van de band.
Als je het rubber gelijk zou stellen zou je dus denk ik simpel kunnen kijken hoe de verhouding contactoppervlak/gewicht is bij zowel een auto als een brommer.
Ik zet dan nog steeds mn geld in op de auto.
Niet alle brommers halen hun maximale remkracht, vooral de wat oudere/slecht onderhouden gevalletjes.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
steef ts70xk |
22-6-2010 18:26 |
Posts: 3244 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: supiemotaart
ik had op school een remweg proef gedaan met mijn brommer.
ik had een gemiddelde remvertraging van 12 m/s.
en ik dacht dat autos gemiddeld 8 m/s hadden ofzo?
auto moet 5.2m/s zijn als k niet vergis
|
|
|
|
70malossi |
22-6-2010 18:31 |
Posts: 4176 |
Ik heb geen ABS op mijn auto,dus nu nog iemand met een brommertje erlangs en dan kunnen we een eerlijk vergelijk maken
T grootste voordeel van ABS is dat je controlle houd over je voertuig.
als je wiel blokkeerd veranderd t contact oppervlak in een schuivend blok rubber,en t maakt voor een blok rubber niet uit of t nou naar links of naar rechts wijst,t vervolgt gewoon zn richting, gaat rechtdoor dus.
Met ABS kun je uitwijken dwz van richting veranderen.Verder gebruik je natuurlijk wel t maximale van de remkracht die je tot je beschikking hebt.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Maup |
22-6-2010 18:32 |
Posts: 4353 |
Dan nog een andere vraag (die best wel met dit onderwerp te maken heeft).
Wanneer sta je eerder stil: als je volgas remt en je slipt, of als je tegen het slippen aan gaat zitten?
Graag een onderbouwde mening
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
ChielTZR |
22-6-2010 18:33 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
Ik heb geen ABS op mijn auto,dus nu nog iemand met een brommertje erlangs en dan kunnen we een eerlijk vergelijk maken
T grootste voordeel van ABS is dat je controlle houd over je voertuig.
als je wiel blokkeerd veranderd t contact oppervlak in een schuivend blok rubber,en t maakt voor een blok rubber niet uit of t nou naar links of naar rechts wijst,t vervolgt gewoon zn richting, gaat rechtdoor dus.
Met ABS kun je uitwijken dwz van richting veranderen.Verder gebruik je natuurlijk wel t maximale van de remkracht die je tot je beschikking hebt.
gewoon even een wilde (maybe domme) brainstorm:
Is de ABS van nu zover ontwikkeld dat ook daadwerkelijk de maximale remkracht bereikt wordt?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|