Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat staat eerder stil? brommer of auto

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1190 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61995 - Wat staat eerder stil? brommer of a...
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 22-6-2010 16:53 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



en 10x per seconde je rem loslaten en weer inknijpen als je wiel slipt


klopt
als je de rem gwn niet al te hard in knijpt gaat het wel goed, ik denk dat de meeste moderne brommers wel winnen van een auto zonder abs
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BenjaminDG 22-6-2010 16:55 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


klopt
als je de rem gwn niet al te hard in knijpt gaat het wel goed, ik denk dat de meeste moderne brommers wel winnen van een auto zonder abs


Test het eens maar ik zet toch in op de auto
 
Vlaanderen vrij!
Aprilia RX 50 2003 22-6-2010 16:57 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Test het eens maar ik zet toch in op de auto


ik had al eerder een post gedaan dat ik van met mn aprilia rx van een corsa had gewonnen, (verouderd model zonder abs), was op klinkers met 50 km/h
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
XDr4g0nX 22-6-2010 16:59 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Test het eens maar ik zet toch in op de auto

Het is dat ik geen schijfrem achter heb, anders had ik het wel willen testen
 
Signature: [==||========] 20% complete
Aprilia RX 50 2003 22-6-2010 17:00 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Het is dat ik geen schijfrem achter heb, anders had ik het wel willen testen


ik zal binnenkort ff testen mijn brommer vs de nieuwe meriva, met abs
maar op t moment heb ik lompe noppen eronder, dus verlies ik cker
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-6-2010 17:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Het is dat ik geen schijfrem achter heb, anders had ik het wel willen testen



achterrem doet net niks
 
BenjaminDG 22-6-2010 17:01 Print reply

Posts: 4605
inderdaad de meeste remkracht moet vanvoor zitten, als je achterband slipt verlies je zelf remkracht.
 
Vlaanderen vrij!
XDr4g0nX 22-6-2010 17:07 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
achterrem doet net niks

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
inderdaad de meeste remkracht moet vanvoor zitten, als je achterband slipt verlies je zelf remkracht.

Dus iedereen kan het uitproberen om te kijken wat nou waar is.
Wie o wie voelt zich geroepen om achter het stuur van beide voertuigen te kruipen en het uit te testen en ons het resultaat te geven?

Ik heb zelf geen beschikking tot een auto, dus ik niet
 
Signature: [==||========] 20% complete
BenjaminDG 22-6-2010 17:07 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

[...]

Dus iedereen kan het uitproberen om te kijken wat nou waar is.
Wie o wie voelt zich geroepen om achter het stuur van beide voertuigen te kruipen en het uit te testen en ons het resultaat te geven?

Ik heb zelf geen beschikking tot een auto, dus ik niet


Ik zal het eens testen met mijn broer, wanneer mijn honda mb goed rijd
 
Vlaanderen vrij!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-6-2010 18:13 Print reply

Posts: 9841
remvertraging boeit volgens mij niet eens. Uiteindelijk komt het neer op een vergelijking tussen je massa en je maximale grip; je kunt toch niet harder remmen dan dat je grip hebt.

Door het lage gewicht heeft een brommer btw sowieso al minder grip, ongeacht het contactoppervlak van de band.

Als je het rubber gelijk zou stellen zou je dus denk ik simpel kunnen kijken hoe de verhouding contactoppervlak/gewicht is bij zowel een auto als een brommer.
Ik zet dan nog steeds mn geld in op de auto.


 
Too cool for school!
ChielTZR 22-6-2010 18:20 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
remvertraging boeit volgens mij niet eens. Uiteindelijk komt het neer op een vergelijking tussen je massa en je maximale grip; je kunt toch niet harder remmen dan dat je grip hebt.

Door het lage gewicht heeft een brommer btw sowieso al minder grip, ongeacht het contactoppervlak van de band.

Als je het rubber gelijk zou stellen zou je dus denk ik simpel kunnen kijken hoe de verhouding contactoppervlak/gewicht is bij zowel een auto als een brommer.
Ik zet dan nog steeds mn geld in op de auto.




Niet alle brommers halen hun maximale remkracht, vooral de wat oudere/slecht onderhouden gevalletjes.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
steef ts70xk 22-6-2010 18:26 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supiemotaart
ik had op school een remweg proef gedaan met mijn brommer.
ik had een gemiddelde remvertraging van 12 m/s.
en ik dacht dat autos gemiddeld 8 m/s hadden ofzo?

auto moet 5.2m/s zijn als k niet vergis
 
70malossi 22-6-2010 18:31 Print reply
Posts: 4176
Ik heb geen ABS op mijn auto,dus nu nog iemand met een brommertje erlangs en dan kunnen we een eerlijk vergelijk maken

T grootste voordeel van ABS is dat je controlle houd over je voertuig.
als je wiel blokkeerd veranderd t contact oppervlak in een schuivend blok rubber,en t maakt voor een blok rubber niet uit of t nou naar links of naar rechts wijst,t vervolgt gewoon zn richting, gaat rechtdoor dus.
Met ABS kun je uitwijken dwz van richting veranderen.Verder gebruik je natuurlijk wel t maximale van de remkracht die je tot je beschikking hebt.

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Maup 22-6-2010 18:32 Print reply

Posts: 4353
Dan nog een andere vraag (die best wel met dit onderwerp te maken heeft).
Wanneer sta je eerder stil: als je volgas remt en je slipt, of als je tegen het slippen aan gaat zitten?
Graag een onderbouwde mening
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
ChielTZR 22-6-2010 18:33 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
Ik heb geen ABS op mijn auto,dus nu nog iemand met een brommertje erlangs en dan kunnen we een eerlijk vergelijk maken

T grootste voordeel van ABS is dat je controlle houd over je voertuig.
als je wiel blokkeerd veranderd t contact oppervlak in een schuivend blok rubber,en t maakt voor een blok rubber niet uit of t nou naar links of naar rechts wijst,t vervolgt gewoon zn richting, gaat rechtdoor dus.
Met ABS kun je uitwijken dwz van richting veranderen.Verder gebruik je natuurlijk wel t maximale van de remkracht die je tot je beschikking hebt.



gewoon even een wilde (maybe domme) brainstorm:

Is de ABS van nu zover ontwikkeld dat ook daadwerkelijk de maximale remkracht bereikt wordt?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 10122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved