Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat staat eerder stil? brommer of auto

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1165 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61995 - Wat staat eerder stil? brommer of a...
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10123 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pimmeke 22-6-2010 11:34 Print reply

Posts: 263
ik zou het een keer kunnen proberen met de brommer op de remmentestbank bij ons thuis en ook met een auto en dan de remvertraging meten...
moet ik wel tijd hebben ervoor haha
 
KOEKERT!
Aprilia RX 50 2003 22-6-2010 11:40 Print reply

Posts: 6717
Aprilia rx vs corsa oude model wint de rx, net getest
wel bij 50 km/h, ik denk dat daar boven de auto wint

het ligt eraan wat voor auto en brommer enz, die corsa had bijv geen abs

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 22-6-2010 om 11:41 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 22-6-2010 11:47 Print reply

Posts: 14881
Ik ga voor de auto.
Ondanks het extra gewicht staat ie toch eerder stil.

Er kan zo veel kracht op die remmen worden uitgevoerd
- Je staat er met de voet op
- Electronica regelt optimale druk in de remmen/antislip
- Je krijgt geen swiepert (wil wel eens gebeuren als je hard remt onder een kleine hoek)
- Contactoppervlak is vele malen groter (zowel banden als remmen)
- Koeling van remmen is ook vele malen beter dan op een brommertje
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-6-2010 12:24 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjosz
Een interessant vraagstuk:

Wat staat er over het algemeen eerder stil bij een noodstop, een auto of een brommer? Die discussie had ik laatst met mijn vader.

Ik zei brommer omdat hij veel lichter is en daarom veel minder massa hoeft stil te zetten. Maar hier was mijn vader het niet mee eens.

Gewoon een standaard schakelbrommer met schijven en standaard ajp remmen. (Motorhispania, derbi, rieju) en een middenklasse auto.

Laatst reed ik in mijn vaders auto (renault espace, grote auto) en ik merkte toch dat je verdomt snel stil stond.

Leuke discussie lijkt mij


ik vind het niet echt een leuke discussie, het is namelijk gewoon te meten.
Elk apk station dat geen remmenbank heeft, heeft een vertragingsmeter. Even meten en je weet het.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
joost125 22-6-2010 12:40 Print reply

Posts: 448
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wel raar die test dat de voertuigen op een nat wegdek een kortere remweg hebben?


Als je dat topic even verder doorleest komt dat doordat de test in belgie is gehouden waar ze asfalt en betonwegen hebben.

Is verder ook wel een intressant topic daar. Lijkt me niet nodig om het hier opnieuw te "discussieren"
 
supiemotaart 22-6-2010 12:42 Print reply

Posts: 118
ik had op school een remweg proef gedaan met mijn brommer.
ik had een gemiddelde remvertraging van 12 m/s.
en ik dacht dat autos gemiddeld 8 m/s hadden ofzo?
 
hard goan is goed goan!
Freddy-fish 22-6-2010 12:48 Print reply

Posts: 2129
waarom word er nergens gezegt dat het er ook aan ligt of die gene stale remleidingen hebben of niet, hangt er namelijk ook wel van af
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
honda fryslan 22-6-2010 13:00 Print reply

Posts: 1914
de auto zal het winnen(mits een redelijk goede auto)

http://www.youtube.c...&feature=related

hier een filmpje waar duidelijk is te zien dat de auto later kan remmen dan de motor..

zeg nou niet dat je harder kan remmen dan een ducati want dat is onzin..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Makrolon 22-6-2010 13:14 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
waarom word er nergens gezegt dat het er ook aan ligt of die gene stale remleidingen hebben of niet, hangt er namelijk ook wel van af

:') Nee, stalen leidingen laten je niet harder remmen. Zorgen alleen voor meer gevoel in het remmen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
knoffy 22-6-2010 13:16 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
waarom word er nergens gezegt dat het er ook aan ligt of die gene stale remleidingen hebben of niet, hangt er namelijk ook wel van af



makkt niet uit wat je hebt maar wat je maximale remvertraging is
 
Niek de Wildt 22-6-2010 13:31 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
de auto zal het winnen(mits een redelijk goede auto)

http://www.youtube.c...&feature=related

hier een filmpje waar duidelijk is te zien dat de auto later kan remmen dan de motor..

zeg nou niet dat je harder kan remmen dan een ducati want dat is onzin..


Hier wordt geremt in een bocht, dat is niet te vergelijken met recht rijden en dan remmen.
 
Stiffmeister 22-6-2010 14:59 Print reply

Posts: 1582
Als je een brommer hebt met goede schijfremmen etc, denk ik dat de auto het erg moeilijk krijgt ,

Maar op een nat wegdek wint de auto gegarandeerd.

 
.. Retro Active
Tobias Verhoef 22-6-2010 15:13 Print reply

Posts: 1832
Als iemand gewoon een test kan doen een auto vs brommer vs motor zonder abs en met abs dat lijkt mij het meest eerlijke.

Alleen is een brommer met abs niet te vinden en moet je die zelf maken.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Aprilia RX 50 2003 22-6-2010 16:49 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Als iemand gewoon een test kan doen een auto vs brommer vs motor zonder abs en met abs dat lijkt mij het meest eerlijke.

Alleen is een brommer met abs niet te vinden en moet je die zelf maken.


je bent zelf de abs op de brommer, dan moet je de rem gwn net niet helemaal inknijpen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-6-2010 16:51 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


je bent zelf de abs op de brommer, dan moet je de rem gwn net niet helemaal inknijpen



en 10x per seconde je rem loslaten en weer inknijpen als je wiel slipt
 

Dit topic is 10123 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved