pimmeke |
22-6-2010 11:34 |
Posts: 263 |
ik zou het een keer kunnen proberen met de brommer op de remmentestbank bij ons thuis en ook met een auto en dan de remvertraging meten...
moet ik wel tijd hebben ervoor haha
|
|
KOEKERT! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
22-6-2010 11:40 |
Posts: 6717 |
Aprilia rx vs corsa oude model wint de rx, net getest
wel bij 50 km/h, ik denk dat daar boven de auto wint
het ligt eraan wat voor auto en brommer enz, die corsa had bijv geen abs
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 22-6-2010 om 11:41 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JB1 |
22-6-2010 11:47 |
Posts: 14881 |
Ik ga voor de auto.
Ondanks het extra gewicht staat ie toch eerder stil.
Er kan zo veel kracht op die remmen worden uitgevoerd
- Je staat er met de voet op
- Electronica regelt optimale druk in de remmen/antislip
- Je krijgt geen swiepert (wil wel eens gebeuren als je hard remt onder een kleine hoek)
- Contactoppervlak is vele malen groter (zowel banden als remmen)
- Koeling van remmen is ook vele malen beter dan op een brommertje
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
22-6-2010 12:24 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjosz
Een interessant vraagstuk:
Wat staat er over het algemeen eerder stil bij een noodstop, een auto of een brommer? Die discussie had ik laatst met mijn vader.
Ik zei brommer omdat hij veel lichter is en daarom veel minder massa hoeft stil te zetten. Maar hier was mijn vader het niet mee eens.
Gewoon een standaard schakelbrommer met schijven en standaard ajp remmen. (Motorhispania, derbi, rieju) en een middenklasse auto.
Laatst reed ik in mijn vaders auto (renault espace, grote auto) en ik merkte toch dat je verdomt snel stil stond.
Leuke discussie lijkt mij
ik vind het niet echt een leuke discussie, het is namelijk gewoon te meten.
Elk apk station dat geen remmenbank heeft, heeft een vertragingsmeter. Even meten en je weet het.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
joost125 |
22-6-2010 12:40 |
Posts: 448 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wel raar die test dat de voertuigen op een nat wegdek een kortere remweg hebben?
Als je dat topic even verder doorleest komt dat doordat de test in belgie is gehouden waar ze asfalt en betonwegen hebben.
Is verder ook wel een intressant topic daar. Lijkt me niet nodig om het hier opnieuw te "discussieren"
|
|
|
|
supiemotaart |
22-6-2010 12:42 |
Posts: 118 |
ik had op school een remweg proef gedaan met mijn brommer.
ik had een gemiddelde remvertraging van 12 m/s.
en ik dacht dat autos gemiddeld 8 m/s hadden ofzo?
|
|
hard goan is goed goan! |
|
Freddy-fish |
22-6-2010 12:48 |
Posts: 2129 |
waarom word er nergens gezegt dat het er ook aan ligt of die gene stale remleidingen hebben of niet, hangt er namelijk ook wel van af
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
honda fryslan |
22-6-2010 13:00 |
Posts: 1914 |
de auto zal het winnen(mits een redelijk goede auto)
http://www.youtube.c...&feature=related
hier een filmpje waar duidelijk is te zien dat de auto later kan remmen dan de motor..
zeg nou niet dat je harder kan remmen dan een ducati want dat is onzin..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Makrolon |
22-6-2010 13:14 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
waarom word er nergens gezegt dat het er ook aan ligt of die gene stale remleidingen hebben of niet, hangt er namelijk ook wel van af
:') Nee, stalen leidingen laten je niet harder remmen. Zorgen alleen voor meer gevoel in het remmen.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
knoffy |
22-6-2010 13:16 |
Posts: 610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
waarom word er nergens gezegt dat het er ook aan ligt of die gene stale remleidingen hebben of niet, hangt er namelijk ook wel van af
makkt niet uit wat je hebt maar wat je maximale remvertraging is
|
|
|
|
Niek de Wildt |
22-6-2010 13:31 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
de auto zal het winnen(mits een redelijk goede auto)
http://www.youtube.c...&feature=related
hier een filmpje waar duidelijk is te zien dat de auto later kan remmen dan de motor..
zeg nou niet dat je harder kan remmen dan een ducati want dat is onzin..
Hier wordt geremt in een bocht, dat is niet te vergelijken met recht rijden en dan remmen.
|
|
|
|
Stiffmeister |
22-6-2010 14:59 |
Posts: 1582 |
Als je een brommer hebt met goede schijfremmen etc, denk ik dat de auto het erg moeilijk krijgt ,
Maar op een nat wegdek wint de auto gegarandeerd.
|
|
.. Retro Active |
|
Tobias Verhoef |
22-6-2010 15:13 |
Posts: 1832 |
Als iemand gewoon een test kan doen een auto vs brommer vs motor zonder abs en met abs dat lijkt mij het meest eerlijke.
Alleen is een brommer met abs niet te vinden en moet je die zelf maken.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Aprilia RX 50 2003 |
22-6-2010 16:49 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Als iemand gewoon een test kan doen een auto vs brommer vs motor zonder abs en met abs dat lijkt mij het meest eerlijke.
Alleen is een brommer met abs niet te vinden en moet je die zelf maken.
je bent zelf de abs op de brommer, dan moet je de rem gwn net niet helemaal inknijpen
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
22-6-2010 16:51 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
je bent zelf de abs op de brommer, dan moet je de rem gwn net niet helemaal inknijpen
en 10x per seconde je rem loslaten en weer inknijpen als je wiel slipt
|
|
|
|