Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat staat eerder stil? brommer of auto

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61995 - Wat staat eerder stil? brommer of a...
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-6-2010 18:18 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ook het aantal schijfremmen van de brommer, soort remklauw, groote van de rempomp.



std brommer rem kan het wiel laten slippen, dus dan moet je meer grip hebben voordat je een grotere schijf moet
 
Paul de Salmiakbal 21-6-2010 18:20 Print reply

Posts: 5285
Oto heeft door meer gewicht ook meer frictie met het wegdek. Brommertje wint het sowieso niet.
 
ChielTZR 21-6-2010 18:20 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



std brommer rem kan het wiel laten slippen, dus dan moet je meer grip hebben voordat je een grotere schijf moet


Als jij met je voorrem optimale grip hebt, maar je een stoppie ipv je band slipt.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Pixl 21-6-2010 18:22 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Als jij met je voorrem optimale grip hebt, maar je een stoppie ipv je band slipt.


Ligt er maar net aan hoe je remt ineens BAM, of langzaam kracht zetten
 
So fuckin' what!?
ChielTZR 21-6-2010 18:25 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Ligt er maar net aan hoe je remt ineens BAM, of langzaam kracht zetten


Ja dat klopt. maar dat ligt dan aan de rijder en niet aan de brommer.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
steef ts70xk 21-6-2010 18:34 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmy16
Een auto heeft meer contactoppervlak met de weg, door bredere banden die zon beetje overal de weg raken, en niet zoals een brommertje alleen in het midden. Auto heeft dus veel meer grip waardoor die met veel meer kracht kan remmen.
En als ze ook nog eens ABS hebben staat een auto helemaal snel stil

Dit bericht is gewijzigd door timmy16 op 21-6-2010 om 17:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door timmy16 op 21-6-2010 om 17:29 uur.

met abs wil niet zeggen dat hij sterker remt.. zolang de wielen niet blokkeren remt het net zo hard.
mja

denk toch dat een auto sneller stil zal staan,zal niet heel veel schelen, maar aangezien de remmen toch vele maten sterker zijn en meer remmen heb en meer grip dat een auto net wat sneller stil zal staan.
 
Pixl 21-6-2010 18:36 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

met abs wil niet zeggen dat hij sterker remt.. zolang de wielen niet blokkeren remt het net zo hard.
mja

denk toch dat een auto sneller stil zal staan,zal niet heel veel schelen, maar aangezien de remmen toch vele maten sterker zijn en meer remmen heb en meer grip dat een auto net wat sneller stil zal staan.


je kunt gewoon de rem intrappen dus hij zal zo goed als met volle kracht remmen als je de rem vol intrapt, dat kun je niet met je brommer
 
So fuckin' what!?
ChielTZR 21-6-2010 18:36 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


je kunt gewoon de rem intrappen dus hij zal zo goed als met volle kracht remmen als je de rem vol intrapt, dat kun je niet met je brommer


Klopt, op de brommer moet je zelf voor ABS spelen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
steef ts70xk 21-6-2010 18:42 Print reply

Posts: 3244
waarom reken je het niet gewoon uit. totale remkracht van een gemiddelde auto dele door gewicht enzo en totale remkracht van een brommer dele door gewicht enzo.. dat is dan aantal meters PS en dat weer met een snelheid van 50 km/h ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door steef ts70xk op 21-6-2010 om 18:44 uur.
 
ChielTZR 21-6-2010 18:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
waarom reken je het niet gewoon uit. totale remkracht van een gemiddelde auto dele door gewicht enzo en totale remkracht van een brommer dele door gewicht enzo.. dat is dan aantal meters PS en dat weer met een snelheid van 50 km/h ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door steef ts70xk op 21-6-2010 om 18:44 uur.


Nja, hoe wou jij de remkracht uitrekenen?

(hangt af van steeds verschillende factoren)
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 21-6-2010 18:46 Print reply

Posts: 29286
vergelijking met auto vs motor : http://www.motor-for...eg-auto-motor-1.html
 
steef ts70xk 21-6-2010 18:46 Print reply

Posts: 3244
je pakt een brom en een bepaalde auto waarmee je het zouw willen proberen en gaat over een remmebank?
 
stephan777 21-6-2010 18:59 Print reply

Posts: 7259
100% de auto.

Grotere rem vermogen, meer grip op de weg en als je een beetje hard remt bij een brommer kan je voorband gaan slippen of je gaat een stoppie maken en dat helpt ook niet echt met het remmen.
 
BenjaminDG 21-6-2010 19:04 Print reply

Posts: 4605
Wel raar die test dat de voertuigen op een nat wegdek een kortere remweg hebben?
 
Vlaanderen vrij!
stevoo 21-6-2010 19:27 Print reply

Posts: 689
idd. zat ik ook al naar te kijken, dat kan toch nooit
 
MembraaNN beunhaas!!

Dit topic is 10109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved