Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer Te langzaam

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1172 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61993 - Brommer Te langzaam
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pieke.faessen 21-6-2010 15:06 Print topicpost

Posts: 372
----

Dit bericht is gewijzigd door pieke.faessen op 26-2-2019 om 12:13 uur.
 
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!!

Apenzoon 21-6-2010 15:07 Print reply

Posts: 303
mhr replica is laagtoerig he, daar ga je niet zo hard mee

en anders doe je wat aan je twv


Dit bericht is gewijzigd door Apenzoon op 21-6-2010 om 15:08 uur.
 
timmy16 21-6-2010 15:14 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apenzoon
mhr replica is laagtoerig he, daar ga je niet zo hard mee

en anders doe je wat aan je twv


Dit bericht is gewijzigd door Apenzoon op 21-6-2010 om 15:08 uur.

voortandwiel kan idd best een paar tandjes groter
Edit: ik ben ook gewoon supersnel he

Dit bericht is gewijzigd door timmy16 op 21-6-2010 om 15:18 uur.
 
Bike Me, Aprilia
R i c k 21-6-2010 15:15 Print reply

Posts: 346
tandwiel verhouding staat behoorlijk op trek kracht.

Edit: timmy16 was me voor

Dit bericht is gewijzigd door R i c k op 21-6-2010 om 15:16 uur.
 
echte junks blowen 2 takt
Aprilia RX 50 2003 21-6-2010 16:36 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieke.faessen
ik geloof ook dat de brommer dik overtoeren maakt, maar hoeveel tandjes kan ik groter zonder al te veel trekkracht in te leveren?


2 tanden voorop groter, veel groter dan 15 is er ook niet dacht ik
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Pixl 21-6-2010 16:38 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


2 tanden voorop groter, veel groter dan 15 is er ook niet dacht ik


soms is er ook nog wel 16 te krijgen
 
So fuckin' what!?
Aprilia RX 50 2003 21-6-2010 16:39 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


soms is er ook nog wel 16 te krijgen


nouja hier bij de bromboeren hebben ze max 15, maar kan goed zijn dat er ook 16 is, maar koop ze gwn allebei, komt het cker goed
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Pixl 21-6-2010 16:58 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieke.faessen
maar wat ik met toch afvraag. waarom ga ik met mn 50cc sneller dan met deze 80cc? dat klopt toch niet


ligt aan het max toerental van de cilinder hea, niet aan de cilinderinhoud
 
So fuckin' what!?
YZ50crosser 21-6-2010 17:00 Print reply

Posts: 2241
cilinder inhoud bereik je vooral meer koppel mee.

toevallig ontsteking begrenst trouwens?
 
www.bxteamlg.tk
T H O M 21-6-2010 17:00 Print reply
Posts: 262
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


ligt aan het max toerental van de cilinder hea, niet aan de cilinderinhoud


en de manier hoe dat toerental naar de wielen gaat hé (de vertanding dus)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
cilinder inhoud bereik je vooral meer koppel mee.

toevallig ontsteking begrenst trouwens?


met meer cc behaal je ook behoorlijke pk winst hoor, anders zou volgens jou dus een auto maar iets meer pk hebben dat een brommer. da klopt niet hé

Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 21-6-2010 om 17:02 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Pixl 21-6-2010 17:04 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]


en de manier hoe dat toerental naar de wielen gaat hé (de vertanding dus)

[...]


met meer cc behaal je ook behoorlijke pk winst hoor, anders zou volgens jou dus een auto maar iets meer pk hebben dat een brommer. da klopt niet hé

Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 21-6-2010 om 17:02 uur.


;|

ik bedoel dat als je alleen de cilinder vervangt, en hier in dit geval en 80cc voor monteerd hij niet persé sneller gaat, omdat dit gewoon aan het toerental ligt.
 
So fuckin' what!?
ArvidW 21-6-2010 17:10 Print reply

Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieke.faessen
dus even een soort van conclusie:
het kan dat ik met 15/53 net zo snel optrek als met mn 50cc met 13/53? maar dat ik met 15/53, dan gewoon nog een stuk sneller ga?


Ja
 
barttsx 21-6-2010 18:48 Print reply

Posts: 276
hoeveel toeren
 
DarkSoul 21-6-2010 19:18 Print reply

Posts: 338
Ook niet handig om ff te kijken na een grotere sproeier?
Aangezien hij boven de powerband dan doodvalt...
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
-CrJarvin- 22-6-2010 22:52 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieke.faessen
ik heb nog een vraagje.mijn 5 en 6e versnelling zijn nu goed voor 8km extra. kan het zijn dat ie opeens wel goed doortrekt in die versnellingen, als ik grotere tandwielen neem?


wanneer je weer TE veel naar de snelheid verhouding gaat heb je weer kans dat hij in toeren gaat terugvallen in zun 5 en 6, maar gewoon die 16 kopen, kost geen drol


Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 22-6-2010 om 22:52 uur.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
Johann 23-6-2010 9:57 Print reply

Posts: 1273
Klinkt meer als een dichtgekoolde uitlaat.
Met het setup wat jij hebt en de snelheid die je haald moet je kort in je versnellingen zijn en snel op je top zitten.

Sproeier 104 vind ik ook wel wat klein, maar dat kan ik achter de computer niet beoordelen. Maar met zo'n 80cc ga je ook niet gigantische snelheden halen, of je moet hem bewerken.

Door de grote diameter van je zuiger is de slag van je drijfstang relatief kort. Wil je koppel moet je een lange slag motor kopen. Honda bijvoorbeeld.

Maar ik denk dat je 100 of misschien zelfs wel 110 kan halen met jouw setup.
 

Dit topic is 2530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved