Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 70cc verzekering.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61990 - 70cc verzekering.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Para24 21-6-2010 22:44 Print reply

Posts: 182
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn vader.

Hij zei altijd dat een 70cc niet eens bespreekbaar was. Maar toen bleek dat ik niet meer aan een 50cc kon komen..

We hadden wat onderzoek gedaan, en zelfs twee agenten gesproken. Ze zeiden heel eerlijk dat als je iemand bijv. aanrijd, ze niet meer kijken hoeveel cc het is maar gewoon naar je constructie snelheid.

Als de brommer in prakken ligt, kijken ze er niet eens meer naar..

Toen ik ook nog eens beloofde dat ik m'n brommer zou begrenzen (nooit van gekomen uiteraard), zaten we al snel in de auto om 'm te halen.

Het rijd op mijn brommer een heel stuk lekkerder. Een IETS dieper geluid, en betere koppel.

 
Puntenslijper 23-6-2010 13:14 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Het is gewoon feit dat je niet verzekerd bent als je brommer afwijkt van de wettelijke constructiesnelheid.

Wat dat betreft kun je niks tegen je ouders beginnen en deze discussie niet winnen.

80km/u is erg veel voor een Fox en ik heb daarom ook niet echt het idee dat het een betrouwbaar ding is. Je ziet ze niet vaak met 70cc en het frame van een Fox lijkt mij ook niet stevig genoeg voor zo'n cilinder. Wat als gevolg heeft dat je waarschijnlijk enorm veel moet zullen gaan beunen aan dat ding, omdat er ergens iets afscheurt, losgaat, vastloopt...

Ik zou niet gaan faken tegenover je ouders. Ik weet niet of je het jezelf ooit zult kunnen vergeven op het moment dat je jezelf of iemand anders te pletter rijdt, dat je ooit loog om die 30km/u harder. Ik zou dat in ieder geval niet doen.

Zoek gewoon naar een leuke brommer en desnoods deze en heb het er gewoon eerlijk over met je ouders. Je kunt ook gewoon echt 50cc eronder leggen en het later altijd nog even hebben over opvoeren.



Bedankt iedereen voor de goede antwoorden..

En aan suzukitxs1994: Denk je dat een peugeot fox geel kenteken het dan wel trekt als ik een tussen weg doe bijv 60 cc?
Dan gaat ie ook wel stukje harder toch?
 
WestlandMB 23-6-2010 15:14 Print reply

Posts: 1338
Mijn vader is ook erg tegen dat ik meer als 50cc hebt, dus ik zoeken naar een 50cc brommer.

Uiteindelijk een honda mb gekocht, verzekerd als oldtimer met 50cc enzovoorts.. Later voor onderhoud de cilinder eraf gehaalt, bleek het gewoon 70cc te zijn. Zo zie je maar dat de aankoop ook altijd niet klopt.

Een vriend van me is met 65km/u tegen een bus geknalt met 70cc. De brommer werd enkelt meegenomen om de schade te zien, hij is niet op een rollerbank/testbank gegaan. (dan was hij ook wel total loss)

Inmiddels rij ik met 110cc op brommerkenteken.

Als de verzekering niet wilt betalen doen ze dat gewoon niet, of je nou 50cc hebt of 150cc of desnoods 1000cc het maakt niet uit, zo lang hij maar niet boven die 50km/u kan komen. Dus 60 of 120km/u maakt geen verschil. Zorg alleen wel dat als je een ongeluk hebt dat hij wel goed kapot is.

De verzekering is makkelijk, ik kwam aan bij de anwb, ik wil verzekeren, dit is de brommer, hun voeren in en klaar. (hebben ze ook nog verkeerd gespelt, nu staat er: Honda NB50 AC O 1 i.p.v. Honda MB50 AC 01 ..
 
Waballa 23-6-2010 18:31 Print reply

Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
[...]



Bedankt iedereen voor de goede antwoorden..

En aan suzukitxs1994: Denk je dat een peugeot fox geel kenteken het dan wel trekt als ik een tussen weg doe bijv 60 cc?
Dan gaat ie ook wel stukje harder toch?


70cc op een fox gaat makkelijk.
Als je die 70cc polini met W poort op je foxje gooit, en die ook nog gaat tunen, dan snap ik dat je jezelf afvraagt of dit nog wel veilig is. Maar een ''gewone'' 70cc kan een Fox Mákkelijk aan.
Als ik zelf nog mijn wally had zou ik deze 70cc erop leggen:
http://www.scootpart...rts/Products/KT00073


Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 23-6-2010 om 18:40 uur.
 
mtx-motard 23-6-2010 22:02 Print reply

Posts: 14947
grofweg:

bromfiets: 50 cc, constructiesnelheid max 50 km/h

motorfiets: 50cc of meer, moet 80 kunnen halen



verzeker jij je bromfiets, dan heb je je te houden aan de polis VOORWAARDEN. daarin staat dat de brommer niet mag opgevoerd worden. daarbij komt als je 70cc gaat rijden dat het een ''motorfiets'' word. nu heb je hem én niet verzekerd als motorfiets én geen rijbewijs daarvoor.

dat is dus best link.


de oplossing hiervoor is; niemand invalide rijden, maar dood
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Knipperlicht 23-6-2010 22:40 Print reply

Posts: 1833
Als je vragen hebt wat betreft de verzekering, gewoon een originele bromfiets kopen. Met een opgevoerde bromfiets, of het nog een 70cc of 50cc is, ben je nooit verzekerd. Zolang de constructiesnelheid van 45km/uur wordt overschreden, ben jij zelf aansprakelijk en keert je verzekering niks uit. (als ze natuurlijk erachter komen bij een ongeluk dat je bromfiets opgevoerd was)
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Floris-tsx 23-6-2010 23:32 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
[...]



Bedankt iedereen voor de goede antwoorden..

En aan suzukitxs1994: Denk je dat een peugeot fox geel kenteken het dan wel trekt als ik een tussen weg doe bijv 60 cc?
Dan gaat ie ook wel stukje harder toch?


het kentekenplaatje maakt niet echt verschil want het gaat altijd om dezelfde brommer, alleen cilinderinhoud is anders.

ik zou niet teveel vertrouwen hebben in een 70cc fox die al gelopen heeft. daar krijg je gewoon gezeik mee. 70cc is altijd het einde voor minarelli blokjes. of het nou scooters, foxjes, of ciao's zijn.

maar je moet het zelf weten.
 
Iedereen kan professioneel worden
WestlandMB 23-6-2010 23:40 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
grofweg:

bromfiets: 50 cc, constructiesnelheid max 50 km/h

motorfiets: 50cc of meer, moet 80 kunnen halen



verzeker jij je bromfiets, dan heb je je te houden aan de polis VOORWAARDEN. daarin staat dat de brommer niet mag opgevoerd worden. daarbij komt als je 70cc gaat rijden dat het een ''motorfiets'' word. nu heb je hem én niet verzekerd als motorfiets én geen rijbewijs daarvoor.

dat is dus best link.


de oplossing hiervoor is; niemand invalide rijden, maar dood


denk jij maar is 2x na voordat je wat doet.
 
mtx-motard 23-6-2010 23:47 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


denk jij maar is 2x na voordat je wat doet.

fucking care, die hele brommershit is al voorbij. rij nu op een ratbike rond. veel beter. en motorfiets is goedkoper. maar brommercross doe ik nog wel
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-6-2010 0:38 Print reply

Posts: 9841
euh, als een brommer meer dan 50cc heeft is het niet meteen een motor...herman. zo werkt dat niet he. Ding is nog steeds gekeurd als brommer, dus een brommer.

 
Too cool for school!
Floris-tsx 24-6-2010 8:28 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
euh, als een brommer meer dan 50cc heeft is het niet meteen een motor...herman. zo werkt dat niet he. Ding is nog steeds gekeurd als brommer, dus een brommer.



eu nee.

De inhoud van een brommercilinder volgens de wet moet minder dan 50cc zijn.

Alles daarboven is dus een motor. Dat wordt ook aangegeven dan.

Je kunt je voertuig wel registreren als brommer, maar zodra je er 125cc onder knalt, gelooft niemand dat 't nog een brommer is.
 
Iedereen kan professioneel worden
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-6-2010 9:37 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


eu nee.

De inhoud van een brommercilinder volgens de wet moet minder dan 50cc zijn.

Alles daarboven is dus een motor. Dat wordt ook aangegeven dan.

Je kunt je voertuig wel registreren als brommer, maar zodra je er 125cc onder knalt, gelooft niemand dat 't nog een brommer is.


tof, dus als ik 125cc op mn brommer heb, en ik heb mn motor rbw en ik verzeker hem als motor dan ben ik legaal bezig?

 
coupequattro 24-6-2010 10:29 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


tof, dus als ik 125cc op mn brommer heb, en ik heb mn motor rbw en ik verzeker hem als motor dan ben ik legaal bezig?




Nee, je zult je brommer dan moeten laten keuren als motorfiets, omdat het toch nog steeds een opgevoerde brommer is. Brommer kun je ook niet verzekeren als motor zonder motorkenteken.

Dit bericht is gewijzigd door coupequattro op 24-6-2010 om 10:29 uur.
 
falco 24-6-2010 12:37 Print reply

Posts: 3724
volgens mij zijn er echt al 185 discussies geweest over dit onderwerp
 
Rens 24-6-2010 12:49 Print reply

Posts: 6863
Als je een trike of een quad hebt (of een brommer met zijwieltjes).
Dan is de cilinderinhoud niet begrenst op het aantal cc dan geld alleen een maximum vermogen van 4kw en een maximum snelheid van 45.

BRON: RDW

Ik vond ook nog iets wat op een ander topic van toepassing was over lopen met de brommer:

Voor welke voertuigen geldt de kentekenplicht voor bromfietsen niet?
Voor onderstaande voertuigen hoeft u geen kentekenbewijs aan te vragen. Hiervoor blijft de situatie ongewijzigd. Dit geldt ook voor de verzekeringsplicht:

Motorrijtuigen die bestemd zijn om door een voetganger te worden meegevoerd.

Dit bericht is gewijzigd door Rens op 24-6-2010 om 12:54 uur.
 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 11819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved