Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 70cc verzekering.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61990 - 70cc verzekering.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 11821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Puntenslijper 21-6-2010 0:34 Print topicpost
Posts: 107
Hallo,

Ik zit een beetje met een probleempje en ik maak dit topic aan in de hoop dat er een slimme kop tussen zit die voor mij een oplossing heeft:

Ik ben 2 dagen geleden beroofd van mijn peugeot fox snor (inmiddels als stukke mooier en beter dan nog op mijn fotos staan want toen ik de fotos maakte had ik hem net en ik heb daarna nog een beetje opgeknapt) Kijk maar even bij mijn fotos mocht je hem ooit te koop aangeboden krijgen, let me know.

Maargoed ik wil dus een nieuwe kopen, kijk op marktplaats en zie direct al een goede. ik wou deze keer dan wel voor een geel kenteken gaan (maar wel nog steeds peugeot fox) ik zie er een met geel kenteken en goede staat, ook staat erbij dat er een 70cc cillinder onder zit.
Nou ik een beetje over nadenken wat daar de voor en nadelen van zijn enzo en ik kom uit dat ik die brommer wel wil hebben en me het wel leuk lijkt om een 70cc te hebben. Ik had gemaild en hij zegt dat hij 80-90 km/u rijdt.

Maar nu komt het probleem:
Ik las en hoorde dat als er een 70 cc onder zit dat je niet bent verzekerd (ondanks dat je een verzekering erop hebt) nou dit zal waarschijnlijk niet gelden als je een krasje op een andere auto maakt, maar natuurlijk wel als je iemand de kreupelen in rijdt waardoor hij voor de rest van zijn leven in een rolstoel moet zitten. want dan gaan ze je scooter helemaal controleren enzo. Dat betekent dus dat omdat ik niet verzekerd ben dat ik (of eigenlijk mijn ouders) de rest van zijn leven aan hem geld moet betalen om hem in leven te houden.

Ik wil nu dus heel graag die brommer van 70cc maar mijn ouders vinden het hierom niet goed.. Mijn oude brommer reed ook 2 keer zo hard als mocht (50) omdat ik een andere uitlaat had en hiervan de begrenzing eruit had gehaald.
Dus deze was ook illigaal en eigenlijk dus ook niet verzekerd. Dus ik gebruikte dat als argument dat het met me oude brommer ook mocht.

Maar nu zoek ik dus eigenlijk een (paar) goede feiten die mij kunnen helpen om deze discussie te winnen. Bijv of het wel echt zo is dat je dan niet verzekerd ben met die 70cc.
Of misschien een oplossing als een begrenzer erop zetten waardoor die dan minder snel gaat maar nog wel lekker snel.

Nou ik hoor het wel.

Bedankt alvast
 

barttsx 21-6-2010 8:09 Print reply

Posts: 276
je kunt zeggen dat je er een 50cc ondergaat leggen als je hem koopt maar dan toch gewoon je 70cc er op houden. maar met de verzekering is het wel riskant.
 
R i c k 21-6-2010 8:16 Print reply

Posts: 346
koop gewoon een 50cc, en (laat hem) voer em op, snel uitlaatje enz.
dan valt de 80 ook wel te halen.
 
echte junks blowen 2 takt
Joop_Karel_Spank 21-6-2010 8:42 Print reply
Posts: 278
doet een verzekering nou echt moeilijker over een brommer met 70cc + een langzame uitlaat zodat hij 80 loopt dan over een 50cc snel + snelle uitlaat die ook 80 loopt? en de politie?
 
bobdt50sm 21-6-2010 8:56 Print reply

Posts: 348
officeel is het zo als je brommer opgevoerd is(dus niet meer zo is als toen hij uit de fabriek kwam motorish gezien dan) dan ben je niet verzekerd .

voorbeeldje: jou scooter komt splinternieuw uit de fabriek en loopt 50km/h. jij doet er een ander uitlaatje op en hij loopt 80km/h dan ben je dus niet meer verzekerd

zo is mij dat uitgelegt toen ik mijn brommer ging verzekeren.
maar dan nog als je gepakt word of wat dan ook.. maken ze afspraak met je en dan knup je toch gewoon de ouwe uitlaat er weer onder of knoeit eff met de gaskabel.

nouja veel suc6 met je ouders
 
Echte mannen geven gas bij een flitspaal!
Sherwin 21-6-2010 9:47 Print reply

Posts: 561
je stuurt een mailtje naar de verkoper met iets daarin van;
Quote:

hallo,

ik wil de brommer graag overnemen, echter willen mijn ouders niet dat ik een brommer koop die 70cc heeft. ik zou er graag naar komen kijken, maar zou u dan kunnen zeggen tegen mijn ouders dat er 50cc onder zit?

mvg,

Puntenslijper


vervolgens zeg je tegen je pa en ma KIJK!! dit wordt m! je past de advertentie aan, en print hem en loopt naar je ouders. En als t goed is gaan ze dan over de prijs met je praten, en zo heb je dan t hele 50cc/70cc omzeilt. Zorg alleen dat jij de proefrit maakt en niet je pa. En als je problemen hebt met je cilinder, zorg dat je pa niet ziet hoe groot je zuiger etc. is.

en qua verzekering zorg je dat je nog een 50cc cilinder heb liggen, een zwaar verkrachte, want als je betrokken bent geweest bij een aanrijding, mag je de brommer eerst meenemen. En dan verwissel je de cilinder. Maar in vele gevallen wordt het blok niet uit elkaar getrokken, tenzij er wordt vertelt dat je met een ongelooflijke snelheid aankwam tuffen

ik wens je veel succes!
 
Joop_Karel_Spank 21-6-2010 9:53 Print reply
Posts: 278
ik dacht dat ze vaak bij een aanrijding gelijk je brommer meenamen of ter plekke teste met een rollerbank voor zover dat lukt. Wat gebeurt er eigenlijk als door een ongeluk bijvoorbeeld al je kabels en slangen naar de klote zijn(relatief kleine reparaties alleen nodig) maar hij is wel opgevoerd? verlangen ze dan dat je hem fixt en dan laat testen of wat? anders trap je dr toch gewoon snl je uitlaat kapot voor d politie komt XD
 
Drumsan 21-6-2010 9:56 Print reply

Posts: 1223
Ik zou zon ding nooit zo hard laten lopen.
Mits je elke week naar de winkel voor onderdelen wilt gaan en om de haverklap stil wilt staan
 
Waballa 21-6-2010 10:23 Print reply

Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Ik zou zon ding nooit zo hard laten lopen.
Mits je elke week naar de winkel voor onderdelen wilt gaan en om de haverklap stil wilt staan


Wat is dat nou voor opmerking?
Een Peugeot Fox kan deze snelheden makkelijk aan.
Foxjes en Wallaroo's (99% hetzelfde blok) zijn een van de meest degelijke brommers die er maar bestaan.
 
Floris-tsx 21-6-2010 10:40 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Ik zou zon ding nooit zo hard laten lopen.
Mits je elke week naar de winkel voor onderdelen wilt gaan en om de haverklap stil wilt staan


Het is gewoon feit dat je niet verzekerd bent als je brommer afwijkt van de wettelijke constructiesnelheid.

Wat dat betreft kun je niks tegen je ouders beginnen en deze discussie niet winnen.

80km/u is erg veel voor een Fox en ik heb daarom ook niet echt het idee dat het een betrouwbaar ding is. Je ziet ze niet vaak met 70cc en het frame van een Fox lijkt mij ook niet stevig genoeg voor zo'n cilinder. Wat als gevolg heeft dat je waarschijnlijk enorm veel moet zullen gaan beunen aan dat ding, omdat er ergens iets afscheurt, losgaat, vastloopt...

Ik zou niet gaan faken tegenover je ouders. Ik weet niet of je het jezelf ooit zult kunnen vergeven op het moment dat je jezelf of iemand anders te pletter rijdt, dat je ooit loog om die 30km/u harder. Ik zou dat in ieder geval niet doen.

Zoek gewoon naar een leuke brommer en desnoods deze en heb het er gewoon eerlijk over met je ouders. Je kunt ook gewoon echt 50cc eronder leggen en het later altijd nog even hebben over opvoeren.
 
Iedereen kan professioneel worden
DarkSoul 21-6-2010 11:26 Print reply

Posts: 338
Zelf ben ik ook ooit met men Derbi Gpr volop onderuit gegaan.
Dit was door twee fietsers die op volle breedte van het fietspad fietsten. Die man zelf had een lichte hersenschudding, dat VIEL opzich wel mee.

Ikzelf had een open botbreuk en heb daarvoor 6 weken in het ziekenhuis gelegen. Mijn gpr had een volledig ontgrenste uitlaat en liep op de gps rond de 93.

Deze is na het ongeval direct meegenomen en op de rollerbank gezet. Daar haalde die (nog) 67 km/h. Van verzekering niks terug gekregen van de schade van mijn brommer, omdat het het mijn schuld was en fietsers zijn heilig. Ziekenhuiskosten en al dat wel allemaal gewoon betaald gekregen. En daar heeft de verzekering niet moeilijk over gedaan. (terwijl het toch wel 6 operatie waren en 42 dagen opname.)

Achteraf kreeg ik nog een brief van Justitie dat ik een taakstraf van 48 (!) uur hiervoor zal krijgen. Maar omdat ik zelf helemaal in de kreukels lag en tegenpartij eigenlijk weinig had is hier van afgezien.

Ik weet niet precies of die taakstraf iets met die 67 km/h te hard te maken heeft gehad. Of dat het gewoon mijn fout was geweest.


Misschien heb je hier iets aan dus,
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
Aprilia RX 50 2003 21-6-2010 11:52 Print reply

Posts: 6717
er zijn echt honderden mensen die 70 cc brommers rijden, als je gwn een beetje voorzichtig doet is het goed te doen

als je wel iemand erg letsel aan doet, luchtfilter wegtrekken en hand zand in de carb, kunnen ze ook niet meer testen, maar dat valt wel tegen als je een open botbreuk heb idd
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
bramzai 21-6-2010 12:17 Print reply

Posts: 323
Het maakt voor de verzekering niet uit of je 50cc en snelle uitlaat hebt of (voor mijn part) 180cc eronder heb liggen, te snel is gwn niet verzekerd. Maar als je brommer Total löss is en ze gaan hem technisch keuren kunnen ze bij 50cc nog denken dat hij standaart reed en bij meer cc's is ie bij voorbaad al illegaal, ookal rijd je met 70cc maar 40kmh.
Gwn geen ongelukken maken dus en kopen dat ding. Je rijd een stuk beter mee met het verkeer en drm is het een stuk minder gevaarlijk als een brommer die 45 gaat

Wat de brommer betreft, ik heb heel lang op een fox bezorgd: het zijn zonder twijfel een van de degelijkste brommers die bestaan!

Dit bericht is gewijzigd door bramzai op 21-6-2010 om 12:24 uur.
 
Son of buddha
JB1 21-6-2010 12:56 Print reply

Posts: 14881
Gewoon, halen.
Tenzij je een ongeluk maakt van dik 40.000 euro enzo, gaan ze dat ding pas een beetje uit elkaar halen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
st.nyksterdriver 21-6-2010 13:15 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gewoon, halen.
Tenzij je een ongeluk maakt van dik 40.000 euro enzo, gaan ze dat ding pas een beetje uit elkaar halen

blaat ...
als je iemand de kreukels inrijdt trekken ze hem ook al uit elkaar.
hoe kom je trouwens bij dat getal het eerste wat in je op kwam zeker...
edit: maar dan nog maakt het niet uit of je nou 70cc hebt of 50 als die te snel gaat ben je als nog onverzekerd

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 21-6-2010 om 13:47 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-6-2010 15:36 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gewoon, halen.
Tenzij je een ongeluk maakt van dik 40.000 euro enzo, gaan ze dat ding pas een beetje uit elkaar halen


weet je hoe snel je op zon bedrag zit? Je bent niet voor niets voor miljoenen verzekerd.
40k is zo gebeurd. Als je iemand een weekje in het ziekenhuis rijdt, die daardoor inkomsten mist, daardoor blijvende littekens heeft, een operatie moet ondergaan, moet revalideren etc etc...

de meeste ziekenhuiskosten worden uiteraard vergoed door de ziektenkostenverzekering, maar guess what...die gaat het proberen te verhalen op de verzekering van de veroorzaker want die zijn ook niet gek.
Daarnaast heb je nog smartengeld etc etc... 40k is niets.

Overigens ben je wel verzekerd, maar verhaalt de verzekering de kosten op jou. Komt vrijwel op hetzelfde neer en het is ook wel redelijk positief, want de tegenpartij is dan altijd zeker van de uitkering.

 
Too cool for school!

Dit topic is 11821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved