Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha dt kop blijft lekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 962 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61979 - Yamaha dt kop blijft lekken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2497 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dt50-Crosser 20-6-2010 15:14 Print topicpost

Posts: 162
Hallo ik heb het probleem dat mijn kop blijft lekken.
Ik heb de kop al gevlakt en ik heb al meerdere nieuwe koppakkingen gebruikt.
Het is zo dat als ik er een nieuwe koppakking tussen doe hij 1 dag niet lekt en gwn goed loopt en de volgende dag als ik hem start komt er rook onder de kop door en gaat hij een beetje knallen met gas geven.
Wie weet wat dit nog kan zijn??
 

BenjaminDG 20-6-2010 15:15 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dt50-Crosser
Hallo ik heb het probleem dat mijn kop blijft lekken.
Ik heb de kop al gevlakt en ik heb al meerdere nieuwe koppakkingen gebruikt.
Het is zo dat als ik er een nieuwe koppakking tussen doe hij 1 dag niet lekt en gwn goed loopt en de volgende dag als ik hem start komt er rook onder de kop door en gaat hij een beetje knallen met gas geven.
Wie weet wat dit nog kan zijn??


Hoe heb je de kop gevlakt + is het draagvlak van de cilinder wel vlak?


 
Vlaanderen vrij!
Dt50-Crosser 20-6-2010 15:20 Print reply

Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Hoe heb je de kop gevlakt + is het draagvlak van de cilinder wel vlak?




Ik heb de kop met een glaspaat gevlakt.
De cilinder moet wel vlak zijn want dat is een splinternieuwe Airsal 70cc
 
BenjaminDG 20-6-2010 15:29 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dt50-Crosser
[...]


Ik heb de kop met een glaspaat gevlakt.
De cilinder moet wel vlak zijn want dat is een splinternieuwe Airsal 70cc


Misschien heb je hem wel niet goed gevlakt, beter had je een draaibank gebruikt.

Thuis of op school of bij een kennis.
 
Vlaanderen vrij!
Dt50-Crosser 20-6-2010 15:42 Print reply

Posts: 162
Glasplaat moet goed zijn tog ik heb geschuurd totdat de krasjes zegmaar overal de zelfde kant op stonden en toen afgewerkt met een fijner schuurpapiertje en water.
 
Kurzel 20-6-2010 15:53 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dt50-Crosser
Glasplaat moet goed zijn tog ik heb geschuurd totdat de krasjes zegmaar overal de zelfde kant op stonden en toen afgewerkt met een fijner schuurpapiertje en water.

ja dan heb je dus kans dat je m schuin gevlakt hebt..
als je vlakt op een glasplaat moet je draaiende bewegingen gebruiken...

@BenjaminDG,
bedoel je niet gewoon:
beter had je een VLAKbank gebruikt?
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Uncle BLAM 20-6-2010 15:58 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dt50-Crosser
Glasplaat moet goed zijn tog ik heb geschuurd totdat de krasjes zegmaar overal de zelfde kant op stonden en toen afgewerkt met een fijner schuurpapiertje en water.


zoals Kurzel al zei, je moet met de kop rond draaiende bewegingen maken en niet hard drukken, de druk moet overal zoveel mogelijk gelijk zijn

en als je de kop monteert moet je de bouten kruis links aandraaien
 
een BF teller is sneller
st.nyksterdriver 20-6-2010 16:51 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
[...]

ja dan heb je dus kans dat je m schuin gevlakt hebt..
als je vlakt op een glasplaat moet je draaiende bewegingen gebruiken...

@BenjaminDG,
bedoel je niet gewoon:
beter had je een VLAKbank gebruikt?

een 1 cilinderkop kan je makkelijk in de draai bank doen
 
yzanthoondt 20-6-2010 16:54 Print reply

Posts: 470
mijn splinternieuwe airsal heeft ook altijd lekkende koppakingen gehad welke pakkingen gebruik je dan?
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
Dt50-Crosser 20-6-2010 16:55 Print reply

Posts: 162
en hoe kan ik zien of hij schuin gevlakt is want ik heb hem wel rond gedraaid maar ook wel een beetje een rechte beweging maar dan draaide ik hem ook steeds 90 graden.
En draai de bouten altijd kruislings aan.
Maar hij lekt ook steeds op dezelfde plek.

 
Dt50-Crosser 20-6-2010 16:55 Print reply

Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yzanthoondt
mijn splinternieuwe airsal heeft ook altijd lekkende koppakingen gehad welke pakkingen gebruik je dan?


Ik gebruik gwn van die alu plaatjes met zon ribbel erin van de brommerboer.
Maar heb jij dat lek nooit opgelost dan?


Dit bericht is gewijzigd door Dt50-Crosser op 20-6-2010 om 16:56 uur.
 
yzanthoondt 20-6-2010 16:58 Print reply

Posts: 470
nee ik heb toen bij de dirk van die pakkingen gekocht en dr op gezet en lekte op dat moment niet maar toen heb ik dat blokje ook weggedaan
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
Dt50-Crosser 20-6-2010 17:53 Print reply

Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yzanthoondt
nee ik heb toen bij de dirk van die pakkingen gekocht en dr op gezet en lekte op dat moment niet maar toen heb ik dat blokje ook weggedaan


Oh k maar me pakkingen zullen ook wel gwn goed zijn maar wat er wel verkeerd is is voor mij een raadsel.
iemand nog een idee?

 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-6-2010 18:22 Print reply

Posts: 9841
zet je je kopbouten wel strak genoeg?

 
Too cool for school!
Dt50-Crosser 20-6-2010 18:56 Print reply

Posts: 162
Ik denk het wel gwn met de hand met een pijpsleutel met een schroevendraaier erin en dan draaien totdat ie bijna niet meer kan.
 
BenjaminDG 20-6-2010 18:57 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dt50-Crosser
Ik denk het wel gwn met de hand met een pijpsleutel met een schroevendraaier erin en dan draaien totdat ie bijna niet meer kan.


Dan is je kop waarschijnlijk niet goed gevlakt, een draaibank of vlakbank is vele malen beter.


 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 2497 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved