Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Meeting Forum - 3 uurs cross Lichtenvoorde 19 juni

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Er is nog geen event aan dit topic toegevoegd.
  Meeting Forum - Topic #61974 - 3 uurs cross Lichtenvoorde 19 juni
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MX Racing 21-6-2010 9:08 Print reply

Posts: 812
vraagje,
ik doe ook wel eens brommercross als deze in de buurt zijn, maar hier is het meestal gewoon een klasse en daar zit dan alles in. 80cc etc. Komt niet zo nauw dus.
Maar wat zijn de regels bij jullie dan? Max 50cc met 16mm carb?
en moeten jullie ook een transponder hebben? en wat kost dat?


 
kees 125 21-6-2010 9:26 Print reply

Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
vraagje,
ik doe ook wel eens brommercross als deze in de buurt zijn, maar hier is het meestal gewoon een klasse en daar zit dan alles in. 80cc etc. Komt niet zo nauw dus.
Maar wat zijn de regels bij jullie dan? Max 50cc met 16mm carb?
en moeten jullie ook een transponder hebben? en wat kost dat?




Reglement automaten klasse:
Max. 50cc cilinderinhoud. (Sommige uurs crosses mag je max. 70cc)
.....................................Max. 16mm carburateur (Sommige uurs crosses is dit vrij)
.....................................Frame en blok moeten van de zelfde fabrikant zijn.
.....................................Voor en Achterrem moeten het doen.
Reglement scooter klasse:
Max. 50cc cilinderinhoud. (Sommige uurs crosses mag je MAX. 70cc)
.................................Max. 16mm carburateur. (Sommige uurs crosses is dit vrij)
.................................Frame en blok moeten van dezelfde fabrikant zijn.
.................................Voor en Achterrem moeten het doen.

Reglement schakelklasse standaard:
Max. 50cc cilinderinhoud. Max 16mm carburateur.
.............................................Het motorblok dient van het gehomologeerde model te zijn
.............................................Voor en achterrem moeten het doen.

Reglement schakelklasse specials:
Max. 50cc cilinderinhoud. Verder alles vrij.
..............................Voor en Achterrem moeten het doen.

en ja je moet een transponder hebben huren kost geloof ik 20 euro


(heb het niet zelf getypt)

Dit bericht is gewijzigd door kees 125 op 21-6-2010 om 9:27 uur.
 
YZ50crosser 21-6-2010 11:01 Print reply

Posts: 2241
staan er nog ergens anders foto's behalve op www.bxfoto.nl ??
 
www.bxteamlg.tk
Aprilia RX 50 2003 21-6-2010 11:39 Print reply

Posts: 6717
In Lichtenvoorde was:

Standaardklasse
max 50 cc
max 16 mm carb

superklasse
max 50 cc

en je moest een transponder hebben, maar die was te huur voor 15 euro
een crosslicentie, ook verplicht, dag licentie heb ik 15 voor betaalt, inschrijfgeld van 20 euro

o ja, je moet er wat voor over hebben, ik heb er 140 km voor gereden

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 21-6-2010 om 11:43 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
-simon- 21-6-2010 13:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
In Lichtenvoorde was:

Standaardklasse
max 50 cc
max 16 mm carb

superklasse
max 50 cc

en je moest een transponder hebben, maar die was te huur voor 15 euro
een crosslicentie, ook verplicht, dag licentie heb ik 15 voor betaalt, inschrijfgeld van 20 euro

o ja, je moet er wat voor over hebben, ik heb er 140 km voor gereden

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 21-6-2010 om 11:43 uur.


en bij de std klasse moet het blok en frame ook bij elkaar horen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Aprilia RX 50 2003 21-6-2010 13:11 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


en bij de std klasse moet het blok en frame ook bij elkaar horen.


dat stond hier nerges vermeld, voor deze cross dan, en dat was volges mij ook vaak niet het geval
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
-simon- 21-6-2010 13:14 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


dat stond hier nerges vermeld, voor deze cross dan, en dat was volges mij ook vaak niet het geval


Klasse indeling :
Superklasse
- maximale cilinderinhoud : 50cc

Standaardklasse:
- maximale cilinderinhoud : 50cc.
- maximale carburateurdoorlaat : 16mm.
- blok en frame van gehomologeerd model.

Automatenklasse :
- maximale cilinderinhoud : 75cc.
- blok en frame van gehomologeerd model.

Scooterklasse + alle varioaangedreven bromfietsen :
- maximale cilinderinhoud : 50cc

dit staat er bij onk bx. maar bij een ander stuk staat dan van frame er niet bij. maar ik meende dat dat altijd zo was. daarom rijden die hm's, derbi's enzo vaak std klasse.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
MX Racing 21-6-2010 14:11 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


Klasse indeling :
Superklasse
- maximale cilinderinhoud : 50cc

Standaardklasse:
- maximale cilinderinhoud : 50cc.
- maximale carburateurdoorlaat : 16mm.
- blok en frame van gehomologeerd model.

Automatenklasse :
- maximale cilinderinhoud : 75cc.
- blok en frame van gehomologeerd model.

Scooterklasse + alle varioaangedreven bromfietsen :
- maximale cilinderinhoud : 50cc

dit staat er bij onk bx. maar bij een ander stuk staat dan van frame er niet bij. maar ik meende dat dat altijd zo was. daarom rijden die hm's, derbi's enzo vaak std klasse.


oke. maar die 50cc maximaal hoe moet ik dat zien? Mag bv een 50cc cilinder dan wel opgeboord zijn met grotere zuiger? En maximaal tunen dat maag dan gewoon? Ik heb bv mt5, mag ik dan met een 50 blok met 50cc cilinder mee doen? of wat betekend gehomolgeerd?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-6-2010 14:23 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]


oke. maar die 50cc maximaal hoe moet ik dat zien? Mag bv een 50cc cilinder dan wel opgeboord zijn met grotere zuiger? En maximaal tunen dat maag dan gewoon? Ik heb bv mt5, mag ik dan met een 50 blok met 50cc cilinder mee doen? of wat betekend gehomolgeerd?



50cc is 50cc, als je een 50cc uitboort naar de max overmaat, en hij is dan 60cc dan mag het niet nee

en gehomologeerd ga je maar zelf opzoeken
 
MX Racing 21-6-2010 14:38 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



50cc is 50cc, als je een 50cc uitboort naar de max overmaat, en hij is dan 60cc dan mag het niet nee

en gehomologeerd ga je maar zelf opzoeken


oke en tunen dat mag wel dan?

edit. oke dus er is n frame en bloknummer controle?

Dit bericht is gewijzigd door MX Racing op 21-6-2010 om 14:42 uur.
 
YZ50crosser 21-6-2010 14:40 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



50cc is 50cc, als je een 50cc uitboort naar de max overmaat, en hij is dan 60cc dan mag het niet nee

en gehomologeerd ga je maar zelf opzoeken


ik heb al eens gehoord dat het heel iets groter mag zijn bijv als je 1x gehoont hebt dat het dan 53cc is dat dat dan nog wel mag. maar ik weet het ook niet.

gehomologeerd is dat het standaard van uit de fabriek bij elkaar hoort.

edit: en ja tunen mag zoveel jewil

Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 21-6-2010 om 14:40 uur.
 
www.bxteamlg.tk
Aprilia RX 50 2003 21-6-2010 15:52 Print reply

Posts: 6717
er reden er ook een paar mee met veel meer dan 50 cc, maar als je niet in de top terecht komt wordt er ook niet gecontroleerd, keuring is ook zo gebeurd, kijken of de stickers erop zitten, kijken of er nog wat gevaarlijk uitsteeksels aan zitten. klaar
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
YZ50crosser 21-6-2010 16:50 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
er reden er ook een paar mee met veel meer dan 50 cc, maar als je niet in de top terecht komt wordt er ook niet gecontroleerd, keuring is ook zo gebeurd, kijken of de stickers erop zitten, kijken of er nog wat gevaarlijk uitsteeksels aan zitten. klaar


welke waren volgens jou meer dan 50cc dan ?

Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 21-6-2010 om 16:50 uur.
 
www.bxteamlg.tk
Marcooow 21-6-2010 16:54 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


ik denk dat je eerst maar eens moet gaan kijken bij een "echte" brommercross. dan zul je wel zien dan snel en betrouwbaar ook best goed samen kunnen. maar idd als de machine sneller wordt zul je meer onderhoud hebben. maar daar kies je dan ook voor. anders ga je ook niet (brommer)crossen.


en wat versta jij onder een echte brommercross?
en dat snel en betrouwbaar wel samen gaat weet ik maar je moet alsnog niet een te hoogtoerig brommertje hebben want dan is het dus niet meer betrouwbaar. je snapt denk ik wel wat ik bedeol
 
faster than a bullet!
YZ50crosser 21-6-2010 18:45 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


en wat versta jij onder een echte brommercross?
en dat snel en betrouwbaar wel samen gaat weet ik maar je moet alsnog niet een te hoogtoerig brommertje hebben want dan is het dus niet meer betrouwbaar. je snapt denk ik wel wat ik bedeol


dus jij wil zeggen dat MHR team niet betrouwbaar is?
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 12249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved